[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
Awatar użytkownika
pampuch1
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 28 sie 2010, 12:27

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: pampuch1 »

blazej25 pisze:Mój tolek 2.3 V5 pali 9-10,5 l a żeby spalił 12l to musiałbym nonstop go butować.


ale gazu czy benzyny??
b
blazej25

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: blazej25 »

Miałem na myśli spalanie gazu, jazda w koło komina.
Awatar użytkownika
gimmesomo
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:51
Auto: Toledo
Model: 1M
Lokalizacja: Lubartów

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: gimmesomo »

Ja mam 1.8 20V i gaz od ok 5-6 miesięcy, niestety toledziaka coś boli jeżeli chodzi o instalacje gazową i do tej pory nie wiadomo co :/ Ostatnim razem po ustawieniach chwile pojeździł dobrze ale zaraz go przymuliło, dławił się czasami, masakryczne spalanie 13-16 litrów po mieście, czasami wychodziło 12l/100km - także miasto :/ Dostaje za duże dawki, wymieniłem termostat i czujnik temp. silnika bo dziwne rzeczy się działy jeżeli chodzi o temp. i grzanie. Nie jestem pewien co do czujnika - kupiłem zamiennik z gwarancją.. wymieniłem i jeździłem od tamtej pory tylko na benzynie. Niedawno zatankowałem 16 litrów i przejechałem prawie 100km i wskazówka od benzynki już leży na pierwszej kresce :/ Fakt faktem odcinki były krótkie (małe miasto) a za każdym razem odpalanie wiązało się z nagrzewaniem auta na parkingu. Możliwe to, że kupiony czujnik temp. przekłamuje wskazania i podaje większe dawki benzyny przez co wachy ubywa i nie przepala jak należy ? Kiepska dynamika i duże spalanie :/ Drugie pytanie przy okazji czy wywalone błędy odnośnie sondy lambda i czujnika temp. nieskasowane mogą dalej szkodzić ? czy przymusem jest kasowanie błędów aby po wymianie elementu sprawnie działał ?
r
rafik
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 28 lis 2010, 20:02

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: rafik »

gimmesomo, a jaki mialeś przebieg gdy ci zakładali gaz? Silnik był w dobrej kondycji? Na wiosne planuje zalożyć do siebie, ale nie wiem czy to dobry pomysł?! (mam 1,4 16v przebieg 80tyśkm autentyczny!) Poprzednie auta maiłem na gaz każdym pyklem grubo ponad 100tyś.km na gazie. I zawsze byłem zadowolony! Ale podobo Tolki coś nie bardzo na gazie. :-/ Kto zrobil Tolkiem na samym gazie 100tyś.km???
"Wszystka wiedza pochodzi z doświadczenia. Doświadczenie jest produktem rozumu."
Immanuel Kant ;-)
Awatar użytkownika
gimmesomo
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:51
Auto: Toledo
Model: 1M
Lokalizacja: Lubartów

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: gimmesomo »

Moj mial przejechane ok 160 tyś. motor 1.8 20v ktory mechanik ocenil na zdrowy, nie sprawia zadnych problemow. Ale nie wydaje mi się zeby to bylo zalezne z tego wzgledu ze gazowalem juz Vectre B z motorem 2.0 przy przebiegu 185 tys. km i od 3 lat jezdzi na gazie bez zadnej regulacji.
R
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: Romano »

Ja mam 1.8 20v i mam przejechane już ok 25 tys km i jak narazie wszystko w porządku, na samym początku musiałem wymienić termostat i od tamtej pory wszystko ładnie cyka :)
r
rafik
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 28 lis 2010, 20:02

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: rafik »

Są różne opinie! Do samochodów powyżej 100tyś.km gazu się już nie powinno zakładać. Mój "gazownik" tak mi to wytłumaczył. Podobno gaz wypłukuje syf z silnika i dlatego pa założeniu gazu przy takich przebiegach wszystko się sypie i wycieka! Moje doswiadczenie to:
Pierwsze auto 1,4 8V gaz zakładałem przy 52tyś.km. Przejechałem 74tyś.km (na samym gazie) sprzedane łącznie przy przebiegu 126tyś.km. Rewelacja żadnych problemów!
Drugie auto też 1,4 8V gaz zakładałem przy 8tyś. Przejechałem prawie 150tyś.km (na samym gazie!!!) sprzedane łącznie przy przebiegu 158tyś.km. Żadnych zastrzeżeń!
Mój "gazownik" czmychnoł zagranice :-/ szkoda bo miałem do niego pełne zaufanie. W obu autach tylko filtry wymieniałem co 15tyś.km absolutnie żadnych problemów. Fak że zakładałem drogie instalacje Landi droższe były o jakieś 600zł od Lpg ale żadnych problemów. :mrgreen:
Najważniejsze to dobrać dobrą instalacje, dlatego szukam waszych opini jaką założyć.
Romano, a jaką masz instalacje?
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: tony »

na instalacji nie warto oszczędzać - wystarczy, że jazdą na gazie oszczędzimy :) To jest najczęstszy błąd popełniany przy gazowaniu, drugi to niedouczony gazownik...
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
m
mateuszpce
Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 25 lut 2013, 14:13

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: mateuszpce »

witam, wypowiedzcie sie prosze na temat 1.6 8v vs. 1.6 16v w kontekscie spalanie nie musicie bo wiadomo ze 16v jest oszczedniejszy srednio o jakies 1,5-2,5 litra na 100km. Zasadnicze pytanie czy pradwa jest ze 8v choc mniej ekonomiczny to jednak jest prostszą, tanszą w ekspolatacji kontruckja i lepiej bedzie znosil LPG ? Nie ujmujac oczywiscie niczego motorowi 16v ktory rowniez ma dobre opinie z LPG.
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

[1M] Który silnik wybrać pod gaz ?

Post autor: Hubert »

rafik pisze:Do samochodów powyżej 100tyś.km gazu się już nie powinno zakładać. Mój "gazownik" tak mi to wytłumaczył. Podobno gaz wypłukuje syf z silnika i dlatego pa założeniu gazu przy takich przebiegach wszystko się sypie i wycieka!


Z tą teorią bym się nie zgodził, co gaz miałby wypłukiwać?
To zabobony. W stylu masz 150 tys. km przejdź na olej półsyntetyczny itd. Takich zabobonów jest mnóstwo.

Silnik 16V (w moim przypadku BCB):
- droższy rozrząd (2 paszki, 2 rolki napinające, 1 prowadząca) i bardziej skomplikowana głowice (ale to logiczne, 1.8 20V ma jeszcze bardziej skomplikowaną głowicą)
- brak przewodów zapłonowych
- pojedyncze cewki zapłonowe (105 zł za sztukę BERU, czasami ulegają uszkodzeniu, u mnie na do 121 tys. km wszystkie były oryginalne, tuż po założeniu instalacji lpg jedna z cewek uległa uszkodzenu
- plastikowy kolektor, dobry dostęp do zamontowania wtryskiwaczy gazowych
- łatwo dostępny zawór EGR
- zalecane świece zapłonowe platynowe (np. NGK) lub irydowe (np. Denso), wymiana co 60 tys. km
- dwie sony lambda
- elektroniczne przepustnica
- brak przepływomierza
- młodsze roczniki, możesz kupić Toledo/Leona z roku 2004, więc czysto teoretycznie można kupić samochód z mniejszym przebiegiem.

Uważam, że nie warto się zastanawiać nad 8 czy 16V tylko znaleźć zadbany egzemplarz, od kogoś kto jeździ samochodem regularnie, regularnie wymienia olej, filtry itd. Do tego z rozsądnym przebiegiem, który da się potwierdzić. Ja tylko takie samochody uznaję.

W moim przypadku nigdy nie spalił więcej niż 9.5 litra na 100 km (bez klimatyzacji), na trasie 8.5 litra przy prędkości ok. 110-120 km/h.

Pamiętaj, że te silniki nie są stworzone do prędkości 140 km/h i więcej (ok. 4 tys. obrotów i głośno w kabinie)
ODPOWIEDZ