[1M] Brak ogrzewania

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: szymekgd »

Podobno jest to uklad cisnieniowy samo odpowietrzajacy, zalewasz uklad, zakrecasz korek, ogrzewanie ma maxa i rozgrzewasz silnik do temp. roboczej, pozniej dolewasz plynu do wymaganego poziomu. Ja tak zrobilem, pozniej 2e dolewki i jest ok.
a
adamwwy

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: adamwwy »

Ja zanim zaleje układ, wyjmuję czujnik temperatury z króćca, leję płyn, aż zacznie wyciekać miejscem po czujniku, montuję czujnik, leję do pełna i odpalam bez założonego korka. Czekam, aż wciągnie płyn, dolewam, zakręcam i to wszystko. Później tylko kontrola stanu płynu.
b
barneyoss

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: barneyoss »

Właśnie sprawdziłem i też mam taki podgrzewacz :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: szymekgd »

barneyoss pisze:Właśnie sprawdziłem i też mam taki podgrzewacz :)


Znaczy sie, ze masz auto na panstwa skandynawskie ;)
b
barneyoss

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: barneyoss »

Sprowadzone od Niemca, ale ktoż tam wie:P
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: Kitaj »

Ja tam przy sprawnym termostacie w zimie przy jakis -10 stopniach to po 15km mam ledwo ledwo 75 stopni. Ale sposób ze starych polonezów i fiatów daje rade :mrgreen: Tektura na chłodnice, zasłaniam prawie całą, zostawiam tylko miejsce na wentylator (w razie gdybym przecholował). I po przejechaniu jakis 5km juz mam te 70-80 stopni ale to tez trzeba utrzymywac obroty zeby nie spadły ponizej 2tys to wtedy sie nagrzeje przez te 5km :-)
Jak włącze ogrzewanie na max i nawiew na 3 to temperatura spada jak nie wiem co.
Z jednej strony to dobrze z drugiej zle.. W zimie moze nie najlepiej ale za to w lecie to wentylator u mnie sie chyba wgl nie włącza...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: szymekgd »

Kitaj pisze:Ja tam przy sprawnym termostacie w zimie przy jakis -10 stopniach to po 15km mam ledwo ledwo 75 stopni. Ale sposób ze starych polonezów i fiatów daje rade :mrgreen: Tektura na chłodnice, zasłaniam prawie całą, zostawiam tylko miejsce na wentylator (w razie gdybym przecholował). I po przejechaniu jakis 5km juz mam te 70-80 stopni ale to tez trzeba utrzymywac obroty zeby nie spadły ponizej 2tys to wtedy sie nagrzeje przez te 5km :-)
Jak włącze ogrzewanie na max i nawiew na 3 to temperatura spada jak nie wiem co.
Z jednej strony to dobrze z drugiej zle.. W zimie moze nie najlepiej ale za to w lecie to wentylator u mnie sie chyba wgl nie włącza...


Jezeli sie myle to niech mnie ktos poprawi, ale powyzszy sposob jest bez sensu, po co zaslaniac chlodnice skoro termostat nie otwiera malego obiegu i plyn nie przeplywa przez chlodnicy ? ;)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: Kitaj »

Wiem że z technicznego pkt to wyglada tak jak napisałes ale nagrzewa sie szybciej... Moze dlatego ze mniej zimnego powietrza owiewa silnik ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: szymekgd »

Do chlodzenia silnika sa otwory w przednim spojlerze ;) Oczywiscie wiesz, ze TDI nie lubi przegrzewania??
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Brak ogrzewania

Post autor: Kitaj »

Jak sie nie włącza wentylator to sie chyba nie przegrzewa ;-)
ODPOWIEDZ