[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

ballance, Możesz zrobić zdjęcie sztangi to zaznaczę. Dokładnie mówiąc jest on na łączeniu sztangi z tą wajchą wychodzącą z gruszki.
b
ballance

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ballance »

Kornat,juz kojarze w ktorym to miejscu.Zmylil mnie ten pierscien osadniczy (osadczy) z ktorym mialem czesto do czynienia w pracy choc do konca nie wiedzialem ze taka ma nazwe.Poczytalem jeszcze o metodach sprawdzenia kierownic i gruszki-wszystko jest juz jasne.
Pozdro
Awatar użytkownika
Jarek z Lublina
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2010, 21:08

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Jarek z Lublina »

Sony,

witam, wtrącę się w dyskusję też mam problem z przeładowaniem turbo i wchodzi w tryb awaryjny :( i niestety pod EGR ślady oleju dość spore, czy ma to wpływ że auto wchodzi w tryb awaryjny ???
Awatar użytkownika
rednight20
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 20 lip 2010, 22:24

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: rednight20 »

Witam! W koncu znalazłem dobrego fachowca i problem muła i kopcenia rozwiazany:) Koszt 50 zł:D Wężyk dochodzący do n75 był zatkany:) wszystkie parametry turba, przepływki itp super , samochód odzyskał moc- Z muła teraz po wciśnięciu do konca "odrywa łeb":) Dzieki wszystkim za pomoc! Ciesze sie bardzo ze tylko tak sie skonczyło:) pozdrawiam wszystkich klubowiczów:) Aha jeszcze samochód dymi ale mechanior powiedział ze trza troszke pojeżdzić i przestanie bo osadziło sie sporo tu i tam:)
C
Cezary525
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 31 sie 2010, 17:48

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Cezary525 »

Witam zatkane przewody na sterowaniu turbiny to juz tradycja masz szczescie że trafiłes na dobrego mechanika:)))A propo tez jestem mechanikiem tylko ze naprawiam koparki itp,itd ale to jest na tej samej zasadzie:)))
Cezary
s
staho1977
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2009, 13:33
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: staho1977 »

Witam.
Panowie podczas przyśpieszania nagle tolek stracił wigor czarny dym no i ten straszny gwizd z turbiny o co chodzi TURBO czy może jakiś zawór???

[ Dodano: 2010-10-25, 12:09 ]
Wypięta rura IC powodem mojej paniki.
b
barneyoss

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: barneyoss »

Mój problem polega na tym, że Tolek wchodzi w tryb awaryjny ale nie zawsze... Do 3500 obr wkręca się zawsze, powyżej łapie muła, ale nie ma reguły przy jakich obrotach, bywa tak, że przy 3700, bywa że przy 4200obr a czasami kręce go do końca i nie przełącza się w tryb awaryjny. Co ciekawe nieraz zgasze i odpale, a problem nie ustepuje lub też odpale go po jakimś postoju i również nie chce jechać, dopiero kolejny "reset" pomaga. Błędy jakie udało mi się wyłapać:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Jestem ciekawy czy to zatarte kierownice czy może ten cały N75???? :roll:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

barneyoss pisze:Mój problem polega na tym, że Tolek wchodzi w tryb awaryjny ale nie zawsze... Do 3500 obr wkręca się zawsze, powyżej łapie muła, ale nie ma reguły przy jakich obrotach, bywa tak, że przy 3700, bywa że przy 4200obr a czasami kręce go do końca i nie przełącza się w tryb awaryjny. Co ciekawe nieraz zgasze i odpale, a problem nie ustepuje lub też odpale go po jakimś postoju i również nie chce jechać, dopiero kolejny "reset" pomaga. Błędy jakie udało mi się wyłapać:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Jestem ciekawy czy to zatarte kierownice czy może ten cały N75???? :roll:


Niekoniecznie, kierownice dawaly by notlaufa, zaworek to wielka niewiadoma-jego zachowanie jest nie przewidywlane, posprawdzaj przewody podcisn, zrob logi i dopiero zacznij szukac przyczyn, bledy silnika po skasowaniu wracaja?
Awatar użytkownika
marcovich
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 31 paź 2010, 14:25

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marcovich »

Witam. Miesiac temu oddalem turbine do czyszczenia. Zrobilem ok 1200km i znowu pojawil sie problem z przeladowaniem :( Okazalo sie ze kierownice sa ponownie zapieczone. Udalo sie je rozruszac (zapewne na kilkaset km starczy). Dodatkowo przy schodzeniu z obrotow slychac metaliczno-plastikowe tarcie z okolic turbiny/dolotu.
Mam podejrzenia ze mechanik odstawil fuszerke.
Czy jest mozliwe, ze dobrze wyczyszczone turbo zapchalo sie po tak malym przebiegu?? Auto nie kopci, nie zamula. Na mrozach wzroslo spalanie do ok 10l - czy to moze byc przyczyna zalepienia turbiny?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Po czyszczeniu jezdzil dobrze, masz "wlasciwy" styl jazdy dla zmiennej geometrii? Zlokalizuj to tarcie, bo jezeli to z turbiny to mozesz ja zalatwic.

Slyszalem teorie, ze zapchany katalizator moze powodowac problemy z kierownicami...
ODPOWIEDZ