[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Tematy ogólno-techniczne
e
edek

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: edek »

Panowie mam problem z moim toldkiem, pojawia mi sie ojej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywa płynu ( niewiele ubywa). Czytałem ze jesli miała by to byc uszczelka pod głowica to miałbym masło w oleju pod korkiem i na bagnecie a niemam takich ojawów. Znajomy twierdzi .ze może to byc chłodniczka oleju. Ciasnienie oleju jest wieksze od płynu i olej jest wpompowywany do płynu. Moze własnie przez to zwiekszone cisnienie płyn jest wywalany przez korek zbiorniczka bo zauwarzyłem ze własnie tamtedy sie saczy. Co tym sadzicie? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2011, 00:01 przez edek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: koti »

Ja obstawiam na uszczelkę pod głowicą.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: kornat »

koti pisze:Ja obstawiam na uszczelkę pod głowicą.

Ja również
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Roxon40 »

I ja też obstawiam że uszczelka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Szymek08 »

Na 99,9% to uszczlka pod głowicą :-(
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: tomektak »

Na 99,9999% uszczelka, na 0,00005% pęknięta głowica, na 0,00004% pęknięty blok silnika, na 0,00001% uszkodzony wentyl w kole zapasowym :P a co tam...

A na serio to na bank uszczelka. Radzę zrobić to szybko bo ta maź potrafi oblepić termostat , a także zakleić zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego, a wtedy rozsadzi Ci układ chłodzenia, a ciśnienia nie wytrzymają kolejno: chłodnica, nagrzewnica, no i plastikowa obudowa termostatu - wiem bo miałem tak w poprzednim aucie.
U mnie skończyło się na ratalnej, aczkolwiek całkowitej wymianie układu chłodzenia (prawie wszystko). Nie życzę nikomu...
b
barneyoss

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: barneyoss »

Miałem to samo, własnie 2 dni temu odebrałem auto z naprawy. Zobacz czy na postoju daje ciepłe powietrze z nawiewów. U mnie grzał tylko jak się toczył, gdy się zatrzymywałem od razu zimno... Zapłaciłem 300zł za sprawdzenie szczelności głowicy+planowanie+uszczelniacze zaworów, 350zł robota i 250zł części (uszczelki) i dodatkowo ukręcił się przewód olejowy od turbo-160zł.
e
edek

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: edek »

Narazie byłem u mechanika i zrobił mi "bajpas", obejscie chłodniczki oleju. Jesli to ona jest uszkodzona to teraz nie powinnien pojawiac sie olej w zbiorniczku i ubywac płynu. Jesli to nic sie nie zmieni to głowica. Za jakis czas poinformuje was co to było. Dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam. :-)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: Roxon40 »

No to jestem ciekawy co to jest. Bo mam zmienioną chłodniczkę oleju na tą z ARL a tą drugą mam w pudle i tak naprawdę jak na nią patrzę to tam nie ma się co zepsuć. Więc na tą część raczej bym nie stawiał.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Olej w zbiorniczku wyrównawczym i ubywanie płynu

Post autor: koti »

Roxon40 pisze:tam nie ma się co zepsuć

No raczej nie ma możliwości aby w tym miejscu olej łączył się z płynem, no chyba że jest w środku dziura.
A objawy ewidentnie wskazują na uszczelkę pod głowicą.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
ODPOWIEDZ