Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Tematy ogólno-techniczne
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Bonbini »

Wymieniłem dziś sam płyn chłodzący na taki który wytrzymuje do -35'C, bo miałem wlaną prowizorycznie wodę, a przymrozki za pasem ;-) W tym celu odłączyłem dolny gruby przewód gumowy od chłodnicy i woda zleciała do miski, po sprawdzeniu ok. 2,5L. Następnie połączyłem z powrotem ten przewód i mając załącząne ogrzewanie kabiny na max wlałem nowy płyn chłodzący do zbiornika wyrównawczego do poziomu max i zakręciłem korek. Następnie uruchomiłem silnik aby płyn "przeleciał się" po całem układzie. Wyłączyłem silnik gdy osiągnął on optymalną temp. pracy i znów dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego. W sumie nowego płynu wlałem ok. 2,5L.
Pytanie: Pojemność układu chłodzenia dla diesla 1.9 bez turbo to ok. 6-7L, więc dlaczego udało mi się wlać tylko te 2,5L? Kilka dni wcześniej mój dobry mechanik wymienił trójnik wodny i uzupełnił układ wodą na maxa, więc teoretycznie powinno wylać się do miski te 7L.
Czy mam się czym przejmować? Postępowałem wg wskazówek zawartych w książce pt: "Sam naprawiam Seat Toledo 1L. Podpowiedźcie coś bo nie daje to mi spokoju... :-?

[ Dodano: 2010-10-13, 23:33 ]
Przeczytałem na innym forum że trzeba jeszcze termostat wykręcić, żeby 6L płynu wyleciało. Czy to prawda? Może trzeba odpalić silnik na chwilę przy zdjętym dolnym przewodzie żeby pompa wody wyciągnęła resztę na zewnątrz?
Ostatnio zmieniony 05 paź 2011, 23:27 przez Bonbini, łącznie zmieniany 2 razy.
a
adamwwy

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: adamwwy »

Jak spuszczałeś płyn to korek zbiorniczka był odkręcony? Ja zawsze robię tak, że zdejmuję najniższy przewód, odkręcam korek zbiorniczka i to wszystko. Płyn spływa praktycznie cały. Termostatu nie wyjmuje.
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Bonbini »

Korek zbiorniczka wyrównawczego był odkręcony.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: kornat »

A przed spuszczeniem starego płynu rozgrzałeś silnik ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: szymekgd »

Ostatnio wymienialem termostat i najwiecej plynu wyplynelo wlasnie po jego wyjeciu czyli z malego obiegu.
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: toledziak95 »

A ja jak zalewałem układ to nic nie uruchamiałem nic nie ganiałem i jest ok... wlewasz do zbiorniczka wyrównawczego i płyn sam się rozejdzie a później po rozgrzaniu i ostygnięciu uzupełniasz...
R
Rhytism
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 11 sie 2010, 07:42

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Rhytism »

Ja podczas wymiany wlewałem do zbiornika potem ręką cisnąłem parę razy przewód przy chłodnicy, dolałem płynu i uruchomiłem silnik aby przepompował płyn przez cały układ.
B
Bonbini
Forumowicz
Posty: 955
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:38
Auto: Był 1L
Model: 1.9 1Y
Lokalizacja: Gdynia

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Bonbini »

toledziak95 pisze:A ja jak zalewałem układ to nic nie uruchamiałem nic nie ganiałem i jest ok... wlewasz do zbiorniczka wyrównawczego i płyn sam się rozejdzie a później po rozgrzaniu i ostygnięciu uzupełniasz...

Wszystko pięknie tylko mój mechanik mi dziś powiedział, że termostat blokuje wypływ wody z małego obiegu i nie pomoże rozgrzanie silnika, on będzie zamknięty. Podpowiedział mi, że trzeba rozłączyć przewód gumowy przed nim i wtedy wypłynie w sumie 5L starego płynu, bo reszta i tak zostanie. W ten sposób nie trzeba wyciągać termostatu i montować go z powrotem, bo może się wtedy pojawić dodatkowo niesczelność na jego oringu. :-)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Roxon40 »

Bonbini pisze:termostat blokuje wypływ wody z małego obiegu i nie pomoże rozgrzanie silnika, on będzie zamknięty.


Tak ale czy po rozgrzaniu silnika nie zaczyna się termostat czasem otwierać ?? Wydaje mi się że tak i wtedy na pewno zleci ci więcej płynu ale jest też szansa że się oparzysz
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Samodzielna wymiana płynu chłodzącego

Post autor: szymekgd »

Roxon40 pisze:
Bonbini pisze:termostat blokuje wypływ wody z małego obiegu i nie pomoże rozgrzanie silnika, on będzie zamknięty.


Tak ale czy po rozgrzaniu silnika nie zaczyna się termostat czasem otwierać ?? Wydaje mi się że tak i wtedy na pewno zleci ci więcej płynu ale jest też szansa że się oparzysz


Dokladnie tak jest, termostat sie otwiera od 83st.C (chyba) i ciecz chlodzaca zaczyna krazyc w duzym obiegu (z chlodnica).
ODPOWIEDZ