Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
B
Bodek

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Bodek »

Sony ty nasz zbawicielu , i już wszystko wiem.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Panowie odgrzeję kotleta...

Od której strony zaślepić EGR ? Od strony puszki (egr) czy od drugiej strony (tej części rurki co przy niej zaślepka leży) ?

Obrazek
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: mlody158 »

ja teraz jak czyściłem kolektor dolotowy to ograniczyłem działanie EGR vagiem miałem go wywalić ale zostawiłem w zimie chociaż zimny silnik z rana lepiej sobie klekota w lecie zreszta też jak silnik zimny. Różnica jest widoczna test 2 bieg gaz od 2,5 tys obrotów w podłogę w lusterku za man widzę że czarno jak za autobusem, po ograniczeniu 2 bieg od 2,5 gaz w podłogę minimalny prawie nie widoczny czarny dymek. Ale jak ktoś chce żeby oddychał czystym powietrzem to tylko zaslepić najlepiej gruba płytka z nierdzewki przy łączeniu z turbiną. Ja przy przebiegu 180 tys miałem dolot zatkany tak na około 1/3 po czyszczeniu czuć różnice.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Ograniczenie jak sama nazwa mówi jedynie pi razy drzwi coś niecoś ograniczy, możesz zmienić włączanie się EGRu przy innych obrotach i tyle.

Natomiast zatkanie go daje Ci pewność, że kolektor ssący będzie czysty :)
------------------

Żeby wyjąć kolektor to jest po prostu masakra. Sporo rzeczy przeszkadza, no ale dało się radę z lekka przy tym klnąc :P Oto co ukazało się moim oczom:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wloty do silnika też były usyfione, ale już mniej, więc dałem sobie spokój (jeszcze by mi wpadły jakieś większe opiłki czy cuś i by było nieciekawie...
Obrazek

Tutaj po delikatnym wstępnym czyszczeniu:
Obrazek

Po zdemontowaniu wszystkiego, zacząłem to czyścić nożem oraz śrubokrętem. Gdy z grubsza przeczyściłem to zapodałem wd40 + szmatka, później rozpuszczalnik + szmatka.
No i czyszczenie mamy z głowy. Niestety fot wyczyszczonych podzespołów nie zrobiłem...

Po czyszczeniu skoro mamy wsio na wierzchu to warto byłoby zaślepić EGR. Nie wiedziałem z której strony to zrobić (choć ponoć to wszystko jedno), więc dorobiłem dwie blaszki i zaślepiłem zaraz pod EGRem oraz w miejscu łączenia z turbiną. Wyczytałem na LeonClub, że tak trzeba zrobić właśnie. Ponadto zaślepiłem wężyk idący do EGR, wsadzając tam kulkę z łożyska. No i to cała filozofia :)

Złożyłem wsio do kupy (nabluzgałem się 2 razy bardziej niż przy rozkładaniu, bo mi 2 śrubki i nakładka wpadły na osłonę - wyjąć ich nie dało rady, ale niedługo będę olej wymieniał to się je wydostanie), odpaliłem autko i w sumie wszystko działczy bez zarzutu. Idę zaraz jazdę próbną zrobić :)

Operację tą polecam zrobić każdemu ;-) Pozdrawiam <zygi>

Edytka chciała coś dodać (teraz po sprawdzeniu mogę to napisać)...

PLUSY

+ Żwawszy silnik (lepiej się na obroty wkręca)
+ Turbo w końcu elegancko słyszę gwiżdże aż miło :)
+ Dolot czysty
+ banan na twarzy :D

MINUSY

- poharatane ręce
- wiem już jak to jest mieć czarne łapy - żeby się domyć to dobre 20 minut szorowania
G
GangstaMarc

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GangstaMarc »

Ja pierdziuuu.... robota dla ludzi wygimnastykowanych i o mocnych nerwach. Dostęp do kolektora jest taki ciulaty, że już miałem rezygnować z tej roboty.

W środku sporo jakiegoś nagaru i innego badziewia... i co mnie zaskoczyło trochę sporo oleju takiego starego czy coś! Czyszczenie mnie dodatkowo osłabiło... zapaprałem ubrania i całą łazienkę. Ciekawi mnie skąd ten taki osad olejowy się tam znalazł. Na szczęście wszystko się składa o wiele lepiej niż myślałem, nawet uszczelkę ładnie się założyło.

Niestety jak piszę ten zabieg mimo, że jest bardzo prosty (teoretycznie) to zabiera mnóstwo czasu i nerwów i niestety dziś nie zdążyłem dorobić zaślepki i zatkać ten badziew ostatecznie... Dlatego jutro dopiero zrobię test i powiem wam czy warto było zdrowie na to marnować :D
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: bartek »

Ja powiem, ze dostęp do kolektora ssącego w naszych autach jest bardzo dobry, bo w wielu innych markach trzeba najpierw zdemontować kolektor wydechowy. A mycie tej "smolizny" pozostawiam fachowcom ;-)
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: mlody158 »

Wyjąć ssący żaden problem, jak będziecie kiedyś odkręcać wydechowy z turbiną to zobaczycie jak fajnie jest. Ja wprowadziłem jeszcze jedna modyfikacje i nie zaślepiałem całkiem EGR tylko wsadziłem blaszke z 3 małymi dziurami ( są takie na allegro jak ktoś chce zobaczyć) żeby ograniczyć przepływ plus ograniczenie vagiem. Wtedy zmienia się ilość zasysanego powietrza z ok 240 mg/str zmienia się na ok 360 mg/str i Egr ogranicza działanie na ok 15 % widać to w EGR duty cycle. Moim zdaniem najlepiej jest albo całkiem wywalić z Map EGR i go zaślepić całkiem albo go ograniczyć do minimum blaszka i przestawić Vagiem. Bo gdy wsadzamy zaślepkę komp ma w mapie wymagane 220 ( mapa jest pisana do pracy silnika z EGR)a przepływka pokazuje ok 460 i pewnie zwięskza paliwo stad ten ostry Dźwięk na jałowych obrotach. Dlatego jak ktoś ma zaślepkę warto chyba też ograniczyc Vagiem żeby sie ta wartość przestawiła na 360 już silnik mniej klepie. Te zaślepki też można montować do nowszych tdi ograniczaja do minimum spaliny jakie wpływają wartości przepłwyki są w wartościach jeszcze prawidłowych i komp niewywali błędu, można to samemu sprawdzać od wywiercenia najpierw 1 czy 2 i spróbować. Czytałem też na innych forach i znalazłem dużo ludzi co myśli podobnie i nie zaślepiają całkiem przykład "na jałowych z zaślepką pokaże że idzie więcej powietrza niż pokazuje żądana mapa czyli też więcej paliwa zatem dostanie ale nie proporcionalnie niż powinien bo mapa ma zakodowany działający egr stąd też gryzące spaliny gorsza praca i większe zużycie wachy ". Co o tym myślicie ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Hmmm... Ciekawe przemyślenia, aczkolwiek nie wiem jakie to ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. Ja nie zauważyłem zwiększonego spalania, choć mam zaślepiony stosunkowo od niedawna EGR. Na forach też się z takimi opiniami nie spotkałem.

Co do błędów wyświetlanych przez kompa to się tyczy nowszych aut oczywiście, ja mam rocznik modelowy 2002 i zero błędów :P
G
GangstaMarc

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GangstaMarc »

Miałem napisać o efektach i zapomniałem....

No zrobiłem z 300km i co by tu powiedzieć... Nie wydaje mi się żeby byłą jakaś znacząca różnica, chociaż coś w tym jest że lepiej się wkręca i trochę wyżej ciągnie. Ale to pewnie tylko efekt psychologiczny (ta męka przy robocie każe tak myśleć). A tak poza tym to wydaje mi się, że ciszej chodzi na jałowym bez gazu, a powinno być chyba głośniej?

Co do zwiększonego zużycia paliwa, o czym wspomniał kolega to nie wiem... komputer mi skoczył z 6,1 na 6,3 ale to świadczy raczej o wzmożonym ciśnięciu niż o paliwożerności tej modyfikacji :D
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Panowie od czasu gdy EGR zaślepiłem mam fajowy dźwięk przy gaszeniu silnika...
Słychać tak jakby wyłączyć starszy odkurzacz (takie powolne zwalnianie czegoś) ew. kojarzyć się też może w wyłączeniem silników w samolocie (takie lekkie bziuuuu :D)...

Nie wiem jak to wytłumaczyć :) Czy to mogą być zatrzymujące się turbo ?
ODPOWIEDZ