[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: maniekmc »

Kolego, podobny temat już był gdzieś na forum.
A po drugie, ten silnik tak ma,że pracuje nie równo, spowodowane jest to tym,że posiada 5 cylindrów, które daja złe wyważenie silnika, może szarpać i nie równo pracować. Ewentualnie możesz sprawdzić przepustnice, wyczyścic ją i zaadaptować, wymień również przewody wysokiego napiecia i świece, sprawdź również cewkę zapłonową i sondu lambda.
[center]Obrazek[/center]
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

sonde sprawdz

[ Dodano: 2010-07-12, 10:33 ]
falujące obroty to częsty objaw brudnej przepustnicy ja swoja wyczyściłem zaadoptowałem i wszystko śmiga jak trzeba nic nie faluje, po lekkim dotknięciu gazu nie przygasa
Bogus

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Bogus »

Cześć wszystkim. Od jakiś 2 tyg. jestem posiadaczem toledkaII jak go przywiozłem z niemiec to było kilka niedociągniec z którymi sobie poradziłem ale pozostał problem który mnie naj bardziej denerwuje otóż obroty falują na jałowym biegu ale sie uspakajają po jakims czasie dzieje sie to w silniczku 1,6 8 zaworowym. Jak włączam klime to jakby mniej i krócej te obroty szaleją nie sa to duze wachania bo wszystko odbywa se w przedziale od 500 do 1000 obr/min nic jeszcze nie czysciłem i nie sprawdzałem prosze was o pomoc i rady. bo strasznei denerwuje mnie takei zachowanie silnika. Pozdrawiam
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

Bogus, wyczyść przepustnice i ją zaadoptuj, jak to nie pomorze to szukaj dalej, świece, filtr paliwa, filtr powietrza, sonda, cewka,

tak na oko wydaje mi sie że to brudna przepustnica w tym silniku będziesz miał łatwiznę co do jej wymontowania, to chyba opisał gdzieś siwy_a1 przekichana sprawa jest w silniku 1,8 20V bo węże trzeba odpinać od płynu chłodzącego i je pozatykać by nie wyciekło i ze śrubami są problemy więcej po prostu roboty:)

ja miałem podobny przypadek co ty Bogus (a powiedz mi opłaca się coś z stamtąd przywieść? z giełdy kupiłeś czy tak z podwórka?)
matt83
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 12 lip 2010, 11:04

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: matt83 »

co do obrotow.... wszyscy mowili ze przepustnica, sonda lambda, silniczek krokowy, kable lub swiece do wymiany... pojechalem do mojego mechanika i co sie okazalo.... podstawa wtrysku (1.8 8v) byla zmurszala... wymienione i tolek zaiwania i obroty nie faluja...
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: siwy_a1 »

Bogus ja też bym obstawiał przepustnicę. Sprawa jest prosta i dosyć szybka,a jeśli masz kabel, to kosztuje Cię tyle, co piwko dla umilenia sobie czasu ;)

viewtopic.php?t=2553

Tutaj opisałem tę operację w silniku 1,6, 16V. Może coś Ci się przyda ;-)
siwy_a1
Bogus

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Bogus »

Witam raz kolejny:) wiec tak: wyjołem przepustnice wyczysciłem w srodku swieci sie jak psu ...... :-) rozkreciłem ten dekielek psyknołem tam takim wynalazkiem jak kontakt. i tu chyba popełniłem błąd. filtr tez sprawdziłem przepywomiez tez wyczyszczony wszystkie styki tez i załozyłem ja jest ok obroty w granicach 900 ale jak załącze klime to od razu wedrują na 1500 i co to z tym zrobic????? a co do sciągania z tamtąd ja trafiłem na autko co z wygladu jest jak 2002 rok i z 130 tys przejechanymi ale powiem ci szczeze ze tu w polsce tez takie kuisz i wcale wiecej nie dasz za nie:)

[ Dodano: 2010-07-12, 17:31 ]
moze źle zaadoptowałem przepustnice czy odpiecie akumulatora pomoze??? jak zaadoptowac przepustnice raz jeszcze
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

adaptowałeś za pomocą vaga? czy tak bez niczego ? jak vagiem to jakim programem ja ci moge podesłać polskiego vaga 4.9 pełnego prosta sprawa i bezporblemowa :) samo odpięcie aku nic szczegolnie nie da mozesz go nie odpinac odepnij wiazke od przepustnicy poczekaj chwile i podepnij znow, jak robisz to vagiem to potem załączasz zapłon adaptujesz odpinasz vaga odpalasz auto i czekasz nie dotykajac niczego az sie nagrzeje na biegu jałowym i gasisz i jest ok :)
Bogus

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: Bogus »

A wiec to tak. Nie adaptowałem za pomoca waga bo nie posiadam puki co takiego sprzetu. ale po podpieciu wiazki do przepustnicy przekreciłem kluczyk było słychać takie mruczenie przez około 30 s i póxniej wyjołem kluczych włozyłem jeszcze raz i zapaliłem autko .Wg. tego co na forum wyczytałem powinno wystarczyc. robiłem to jakies 2h temu byłem przed chwilka na przejazdzce i jest troszke lepiej wiec mysle ze do jutra całkiem se naprawi:-) a apropo waga to czy mógłby mi ktos podesłac materiały naukowe jak z niego korzystac i jak by mi ktos polecił co zakupic oprócz kompa bo tego mam zeby sobie samemu bawic sie wagiem.


Chciałem tylko powiedziec ze wszystko sie unormowało z klimą czy bez autko po wyczyszczeniu przepustnicy wg viewtopic.php?t=2788&highlight=adaptacja+przepustnicy
Wskazówek umieszczonych przez kolege "mro" pracuje równo i bez wachlowań obrotów. I podzielam kolegi zdanie ze fukac to sobie mozna i nic nie pomorze tzreba zdjąć wyczyscic ja nurzyłem do tego specyjalnego sprayu do czyszczenia przepustnic za 15zł i sprayu i nazwie "contact" do wyczyszczenia styków. Całośc zajeła mi jakies 3 h i jeszcze przy okazji termostat tez wymieniłem. Jeszcze tylko uszczelienie drzywi kierowcy i lewego tyłu i bedzie autko bez usterek. Dziekuję za pomoc.
Ps. Apropo uszczelniania drzwi macie jakies wskazówki tudzież schemat czynnosci???
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, 22:23 przez Bogus, łącznie zmieniany 3 razy.
jonson22
Forumowicz
Posty: 788
Rejestracja: 04 wrz 2009, 00:36
Auto: ...
Model: ...
Skąd?: Warszawa

[1L] Nierówna praca silnika, falujące obroty

Post autor: jonson22 »

co do kabla to jest tego w pytę na forum, jesli nie wiarzesz swojej przyszlosci z tym modelem kup najtanszy :) programow jest multum w necie do sciagania ja urzywam polskiego vaga jest prosty i dosc sympatyczny w obsludze choc czasem rwie połączenia ale to nie problem jak dla mnie, u mnie taka adaptacja jak kiedys byla opisana na forum kluczykiem itp nie pomogła :(

jesli tak chcesz to zrobic to potem odpal auto i niech chodzi na wolnych obrotach az do nagrzania się , ja to monitorowałem na vagu i co chwile byl inny kont otwarcia przepustnicy az po ok 5min pyrkotania ustabilizowało sie otwarcie przepustnicy i było git :) nie wiem czy tak we wszystkich jest, pojezdzij troche jak nie zobaczysz nic zlego w jego reakcji to luz:) albo umow sie moze ktos z forum w twoich okolicach dysponuje kablem i cie wspomorze:) (tak jak mnie lucas za co wielkie dzieki :D :)
ODPOWIEDZ