[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tony
Zasłużony
Posty: 2725
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:26

Dmuchawy

Post autor: tony »

na mój gust to jakiś element grzejny ma w pobliżu kabelek :)
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony
gorcek
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2009, 22:15

Dmuchawy

Post autor: gorcek »

hej a jeśli mam tłustą szybę od wewnątrz i ciągle mi parują szyby może to być nagrzewnica jak lucas pisał i w chwili gdy się nagrzewa samochód zaczyna się coś przytapić w niej i dymi?? od razu piszę,że nie mam mokro po stronie pasażera i dmuchawy grzeją, a płynu chłodzącego ile był tyle jest.
Awatar użytkownika
WOLF69
Forumowicz
Posty: 367
Rejestracja: 23 maja 2009, 09:55

Dmuchawy

Post autor: WOLF69 »

Parowanie szyb to raczej wymien filtr kabinowy. Moze ten schemat cos ci pomoze viewtopic.php?p=27156&sid=6225d4b82541b37a960389d7967ecdb2#27156 to tylko przeplyw plynu ale.
Nie mam pojecia, ale moze da sie sprawdzic VAG-iem, powinno wykazac błąd typu plus do masy albo cos w tym stylu.
http://www.5fantastic.pl/mojepliki Dokumenty-Motoryzacja

Moj Tolek http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1289

OSTATNI TEST SZYBKOSCI (20/07/12) NA TRASIE - 210 KM/H
gorcek
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2009, 22:15

Dmuchawy

Post autor: gorcek »

witajcie kurcze przepatrzyłem co się tylko da i nic :-( dalej dymi po zagrzaniu silnika. ale to jest ciekawe,że to nie jest za każdym razem. przez parę dni były mrozy i jeździłem z ogrzewaniem na 4 i ani deka dymu. a dzisiaj jadąc do roboty mając nadmuch ustawiony na zimne powietrze widzę,że w aucie biało od dymu :-? podkreślę,że wcześniej ten dym ukazywał się tylko przy ciepłym ogrzewani??? Panowie pomocy!!!
Awatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
Posty: 1359
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:54
Auto: inne
Model: inny
Skąd?: Warszawa

Dmuchawy

Post autor: Lucas »

A może to po prostu parują szyby a nie dym :P
A tak serio to może nagrzewnica albo sprężarka klimy ?

Ja jak kiedyś miałem problem z klimą to zdjąłem sobie schowek i inne pierdoły żeby widzieć dokładnie wszystko pod spodem i tak tydzień jeździłem. W końcu się okazało ze woda mi ciekłą przez filtr, ale to już inna sprawa :P

A ten dym pachnie spalonym plastikiem, gumą czy jak ?
gorcek
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 13 lis 2009, 22:15

Dmuchawy

Post autor: gorcek »

szczerze przypomina mi to spalony plastik ale nie mogę się nigdzie dopatrzyć tego co by to mogło być przy topione. może być sprężarka klimy jak klimy nie używam??a nagrzewnica gdy by się przypalała to przypuszczam,że ciepłym powietrzem by mi już nie grzała? :roll:

[ Dodano: 2009-12-24, 16:16 ]
witam przepatrzyłem samochód i powiedzmy że znalazłem przyczynę :-) zaglądałem pod zagrzany silnik od strony podszybia i zauważyłem, że na blaszanej pokrywie znajduje się dość spora ilość oleju który pod wpływem ciepła grzał się i wydawał dziwny dym. tak więc chyba uszczelka pod klawiaturą jest walnięta :cry: ale będę jeszcze sprawdzał czy to co myślę jest w 100% pewne. z góry dzięki za wasze spostrzeżenia!!
Damian81
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:03

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Damian81 »

Witam,
niecaly miesiąc temu stalem sie posiadaczem Toledo 1.9 TDI 81kW AHF 2000r.
Kilka dni temu zaczeły sie dziać dziwne rzeczy. Po każdym wyłaczeniu silnika, nie ważne czy jest zimny czy ciepły włacza się cykl pracy wentylatorów. Pracują jakieś 2 minuty i sie wylaczają :!:
Bylem u swoich mechaników. Komputer nie pokazal błedów, natomiast pod akumulatorem jest jakiś sterownik który odpowiada za prace wentylatorów i stwierdzili wodę w kostkach łaczeniowych - silnik byl myty przed sprzedarzą i chyba stad ta wilgoć.
Wysuszyli kostki jednak problem pozostał.
Gdzie szukać przyczyny :?:
Ostatnio zmieniony 26 cze 2010, 15:26 przez Damian81, łącznie zmieniany 1 raz.
pioottr

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: pioottr »

może przekażnik wentylatorów R13, sprawdź, niedawno tez kupiłem identyczny samochód, ciekawy jestem ile dałeś ;-) , napiszesz na PW?
knocur
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2011, 20:57

Wentylatory - kiedy powinny się włączać?

Post autor: knocur »

Witam wszystkim. Mam zagwozdkę z Wentylatorami. Czyściłem i nabijałem klime i mechanik stwierdził że duzy wentylator jest spalony i jest do wymiany. Byłem u drugiego mechanika i bez oględzin -nie miał czasu, stwierdził, że jeżeli silnik się nie grzeje (ok 90 stopni) to wszystko jest ok.

Z różnych źródeł mam informację że:
- mały wentylator jest od klimy i powinien się kręcić własciwie cały czas
- duzy wentylator powinien się włączać jak włączam klimę. (rozumiem że on też chłodiz silnik takze powinien się włączać powyżej 90 kilku stopni na silniku).i

U mnie jest tak:
- mały kręci się dość często - raczej jak włączam klimę
- duży kręci się bardzo rzadko i nie mogę zdiagnozować kiedy, raz jak włączyłem klime raz bez klimy, na dość zimny silniku też.

Pytanie jak być powinno z tym włączaniem się wentylatorów?
knocur
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: mlody158 »

Ja u siebie mam tak jak włączę klimę kręcą się dwa cały czas nawet jak silnik jest nie zapalony tylko włączę zapłon (i wydaje mi się że jest to prędkość szybsza). A jeśli chodzi o włączanie chłodzenia cieczy w chłodnicy to nie wiem bo jeszcze nigdy mi się nie włączył, jeszcze nigdy nie było potrzeby. Jak testowałem vagiem od chłodzenia też włączają się dwa i jest to prędkość wolna przerywana żeby sprawdzić przekaźnik itp. Wklejam dane serwisowe odnośnie wentylatorów może się komuś przyda.

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem (wersje bez klimatyzacji) lub dwa wentylatory elektryczne sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik (wersje z klimatyzacją)
Termostat / umieszczony po lewej stronie kadłuba za pompą cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia 87°C
- temperatura pełnego otwarcia 102°C
- skok minimalny zaworu 7 mm
Wentylator(y)
- wersje bez klimatyzacji / elektryczny, o dwóch prędkościach, o mocy 60/100 W
i średnicy łopatek 345 mm, sterowany termowyłącznikiem
- wersje z klimatyzacją / dwa, elektryczne, o dwóch prędkościach, lewy o mocy
60/250 W i średnicy łopatek 345 mm, prawy o mocy 60/220 W i średnicy łopatek
290 mm, sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik
dwustopniowy
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C
Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140...160 kPa
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 12:32 przez mlody158, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ