[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
b
barf
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:23

Ubywanie płynu chłodniczego. 1M ASV

Post autor: barf »

Witam

Zapaliła mi się kontrolka od poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym i musiałem dolać płynu około 0,5l stało się to pierwszy raz po ostrej jeździe na autostradzie 200km/h, potem 3 miesiące spokój normalna jazda bez szaleństw po mieście i na trasie i spokój. Jednak znowu zapaliła się kontrolka ubyło płynu też nie wiele i znowu gdy dawałem po garach. Czytałem różne opinie - głowica, korek, wyciek, zastanawiam się czy nie mam za twardych przewodów od silnika do chłodnicy bo jak odkręcę korek to przewód mięknie a po nagrzaniu i mocniejszej jeździe jest twardy ale raczej nie puchnie, nie mam z kim porównać, a obecnie szukam warsztatu w Krakowie gdzie sprawdzają ciśnienie w układzie chłodzenia. Jak zdiagnozuję co to jest to napiszę więcej

[ Dodano: 2010-06-20, 20:48 ]
Dodam żę temperatura na wskaźniku nie przekroczyła mi 90
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: koti »

Stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
voyager2550
Forumowicz
Posty: 241
Rejestracja: 06 kwie 2010, 15:19

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: voyager2550 »

Spotkałem się z czymś takim, niestety głowica poszła do planowania bo uszczelkę wywalało kilkakrotnie.
b
barf
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:23

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: barf »

Orientuje się ktoś w kosztach wymiany i regeneracji głowicy i zna jakiś warsztat w okolicach Krakowa.
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: koti »

barf pisze:w kosztach wymiany


Wszystko zależy co będzie robione. Jak samo planowanie to z 70-80 zł, jak większy remoncik (wymiana zaworów, prowadnic zaworów) to już ok. 500 zł.
Uszczelka pod głowice ze 180 zł, pod kolektory z 70 zł.
No i trzeba doliczyć robociznę.
Ja za większy remont dałem 1000zł.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: maniekmc »

Ale jak by Ci strzeliła uszczelka pod głowicą, to płyn chłodniczy dostawałby się do oleju w silniku, który zrobiłby się lekko galaretowaty i na korku miałbyś taki dziwny osad (maź) oraz poziom oleju by Ci wzrastał na bagnecie. w innym przypadku możesz mieć wyciek- często padają takie plastikowe kolanka przy bloku silnika (nie wiem czy to jest równiez w dieslu), wymiana tego trwa kilka minut i koszt nie wielki ok 19zł za kolanko+ robocizna.
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Tomas »

Gdyby była to uszczelka pod glowicą, to autko nie powinno się chyba szybko przegrzewać? Też powinno wywalić olej do zbiorniczka wyrównawaczego, a płyn chłodniczy do oleju. Ja bym też stawiał na jakiś wyciek i na początek zamiast rozbierać silnik, radziłbym posprawdzać wszystkie przewody od układu chłodzenia.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kornat »

Jeżeli uszczelka pod głowiącą m. in.:
- biały dym z rury wydechowej
- tłuste oczka w płynie chłodniczym
- olej na korku koloru masełka
- twarde węże układu chłodzenia
Nie zawsze olej musi się mieszać z płynem może się również spalać.
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Olsztyn-LW

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: rafrut6 »

stawiam takze na uszczelke moj kumpel miał to samo w audi tak niby zero objawow tylko płyn u trzeba było dloac raz na jakis czas> A co do czego przyszło im bardziej daje sie w palnik tym płyn szybciej ucieka przy wolnej jezdzi praktycznei mało co ubywa. Po wymianie uszczelki wszystko wrociło do normy. Moge sie mylic ale to moze byc to. A dobrym sposobem na sprawdzenei jest takize właczenia climatroniku ustawienie na ciepłe powietrze i ostra przejazdzke na jakim odcinku po czym wystarczy zwolnic i z nawuiewow zamiast ciepłego powietrza bedzie szło zimne takie letniawe jak tak masz to na bank uszcelka. Oczywiscie mowie na przykładzie kumpla. pozdro
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kornat »

rafrut6 pisze:A dobrym sposobem na sprawdzenei jest takize właczenia climatroniku ustawienie na ciepłe powietrze i ostra przejazdzke na jakim odcinku po czym wystarczy zwolnic i z nawuiewow zamiast ciepłego powietrza bedzie szło zimne

Ale climatronic działa na zasadzie że dmucha ciepłem do momentu ustawionej temp. a później dmucha raz zimnym raz ciepłym aby utrzymać temp w aucie.
ODPOWIEDZ