Teraz Koledzy niestety nie da rady. bo Własnie przywiozłem bańki na wymianę dla siebie, ojca i wujaszków. a w Berlinie bede nie wcześniej niż za 3 miesiace. Bo aktualnie robie szkolenie na egzaminatora prawa jazdy kat. B i w polowie marca mam egzamin wewnętrzny no i potem Państwowy więc sie trzeba zacząć uczyć Ale wejdżcie na stronkę niemiecka www.auto-tip.de moze wysyłają paczki do polski. Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-06, 20:30 ] Na stronce jest link do szukania opon wchodzicie w niego i potem na niebieskim tle wciskacie Motorol
Szymek08 to my mieszkamy o sąsiedzku To może jak dałbyś radę to przy następnej okazji bym u Ciebie zamówienie złożył. daj znać jak się będziesz tam wybierać. Egzaminatorów w Wordzie brakuje, bo połowa skorumpowana była
Jak bede jechał to dam znać wiem ze ich brakuje dlatego ten kurs robię - ale ja skorumpowany nie jestem A kiedys mozemy sobie razem pojeździc bo czasami w chodzieży jestem bo babcie odwiedzam. Pozdrawiam
A nie łatwiej i szybciej kupić ze zniżkami w jakimś IC albo Focie ?
Warsztaty mają 40% rabatu. Więc jakby się dogadać to zawsze może być taniej
A ja kupiłem Motul'a z dobrego źródła za niecałe 160 zł z przesyłką
Szymek08 ja nie mówię, że to Ciebie dotyczy Ja swojego Tolka odbieram dopiero pod koniec lutego. Potem jeszcze opłaty muszę po robić więc trochę to zejdzie Jak tutaj bywasz to się ustawić można
Lucas pisze:A ja kupiłem Motul'a z dobrego źródła za niecałe 160 zł z przesyłką
Obecnie stoję przed wyborem oleju, czytając opinie i szukając własciwego rozwiązania znalazłem oto taki zapisek:
Jeśli silnik ma duży przebieg i zaczyna „brać” olej należy przejść z syntetycznego na półsyntetyczny. Jeśli i to nie pomoże trzeba wybrać mineralny. Do mocno wyeksploatowanych silników są specjalne oleje mineralne (np. Shell Mileage 15W-50, Castrol GTX Mileage 15W-40), które uszczelniają i wyciszają silnik oraz zmniejszają zużycie oleju.
Gdy stosowany był olej mineralny niezbyt dobrej jakości, to zalanie do takiego silnika oleju syntetycznego, który ma bardzo dobre własności myjące, spowoduje rozszczelnienie silnika i wypłukanie osadów. A to może skończyć się zatkaniem kanałów olejowych i zatarciem silnika. Jeśli nie wiemy jaki był stosowany olej, a silnik nie ma dużego przebiegu, bezpieczniej jest wlać półsyntetyk, który nie niesie takich zagrożeń jak syntetyk, a znacznie lepiej chroni silnik niż mineralny. Natomiast do silnika o dużym przebiegu bezpieczniej jest zalać olej mineralny dobrej. Poziom oleju powinno się sprawdzać najlepiej przy każdym tankowaniu lub przed dalszą podróżą. Prawidłowy poziom to pole pomiędzy znakami minimum i maksimum na bagnecie kontrolnym. jakości. Ryzyko wypłukania osadów i rozszczelnienia nie będzie wówczas duże. Nie ma określonej granicy przebiegu, przy którym należy przejść z syntetyka na mineralny. Zależy to tylko od kondycji silnika."
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno...
Jeśli chodzi o mineralny to do naszych TDi chyba nie jest najlepszym pomysłem, bo zimą lubi się z niego zrobić lekka galaretka, a to już bardzo kiepsko dla turbiny chyba.
Ja się wahałem, w końcu zdecydowałem się na pełny syntetyk i póki co silnik pracuje bardzo ładnie
Też z wielkimi obawami przeszedłem z oleju ( podobno półsyntetyk) ale tego nie wiem bo nigdzie wzmianki, na pełen syntetyk Motula X-Cess. Zrobiłem już prawie 2000 km i nic się nie dziej. A zrobiłem to przy przebiegu 130 tyś.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb