[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

staho1977 pisze:Komp niczego nie widzi.


Nie ma żadnych błędów? Dziwne, jak załapie notlauf to musi wyskoczyć błąd za dużego ciśnienia.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
Posty: 1359
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:54
Auto: inne
Model: inny
Skąd?: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Lucas »

No ale może go skanuje po ponownym odpaleniu i dlatego nie widzi
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

Lucas, jak już błąd raz wystąpi to się sam nie skasuje, musi to zrobić np. VAGiem. Ponowne odpalenie resetuje tylko ECU.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
Posty: 1359
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:54
Auto: inne
Model: inny
Skąd?: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Lucas »

No to w takim razie dziwna sprawa, bo wszystko wygląda na notlaufa, więc powinien być widoczny z tego co mówisz. A może jakaś dziura w rurze od turbo, albo coś w tym kierunku...
Znaczy ze nie elektronika tylko jakaś usterka mechaniczna.
staho1977
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2009, 13:33
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: staho1977 »

Jezdzilem z podlaczonym kompem i tez nic nie pokazalo.

[ Dodano: 2010-03-02, 18:15 ]
za kazdym razem 3900obr/min i lipa...
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

staho1977, zrób logi dynamiczne. Może to przepływka?
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

Jeżeli złapie notlauf to pozostawia po sobie błąd, który będzie dopóki się go nie skasuje przez VAGa. Jeżeli taka sytuacja to mam dwa pytania.
1. Kiedy i w jakim stanie jest filtr powietrza?
2. W jakim stanie są druciki przepływomierza?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

To również zależy od przepływki jeżeli nie jest oryginalna to czasem się tak dzieje. Tu masz tabelę z parametrami więc możesz porównać http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=224&start=0
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kamilwsp »

sa przypadki ze jest problem i z turbinka i przeplywka. po prostu zbieg okolicznosci ze akurat obie sie w koncu spsuły. nie mowie ze akurat Tobie sie to stalo ale tez tego nie wykluczaj. moze byc tak jak mowisz ze odczuwales ze jakby byl slabszy i wtedy mogla juz przeplywka powoli siadac. a z czasem zapiekly sie kierowniczki i kompletnie stracil moc.
Piszesz ze kierownice niedawno byly czyszczone to w sumie dlaczego turbina sie tak pozno zbiera, potem chwilowo nabija dobre cisnienie i po chwili przeładowuje. nie sposob wymieniac po kolei wszystkich rzeczy bo sie wymieni pol samochodu. najlepiej jakbys skombinowal taka sama przeplywke. najlepiej od innego tdi 150 KM. wtedy numery powinny sie zgadzac a to bardzo wazne. a moze po prostu masz zalozona przeplywke od innego modelu?? a moze mechanik regulowal taka srubke przy gruszcze, ktorej ustawienia nie powinno sie zmieniac bez odpowiedniej wiedzy i turbina sie rozregulowala ?? najwazniejsze to miec dobrego zaprzyjaznionego mechanika i wtedy mialbys pewnosc ze wszystko zostalo odpowiednio zrobione...
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
valdeeTDI
Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 31 sie 2009, 15:54

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: valdeeTDI »

A może źle złożona turbina po czyszczeniu i nie mówię tu o regulacji gruszki tylko o bebechach czyli o kierownicach, może pod złym kątem itp. gdzieś kiedyś czytałem właśnie o takim przypadku :roll:
Ostatnio zmieniony 02 mar 2010, 22:29 przez valdeeTDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powered by MR-MOTORS
120,4KM@258,5Nm -> 140,4KM@307,8Nm -> ?
ODPOWIEDZ