[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
friger
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 paź 2009, 10:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: friger »

musze to posprawdzac,moje osobiste wrazenie jest takie jakby sie pozno turbo wlanczalo jest to mozliwe? a jesli tak to jak to sprawdzic? bede mial chwile czasu to podepne go pod vaga i zobaczymy co tam slychac
TOLEDO II 1.9 TDI 150 PS ARL 2001r
Awatar użytkownika
friger
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 paź 2009, 10:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: friger »

TOLEDO II 1.9 TDI 150 PS ARL 2001r
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kamilwsp »

najwazniejsze bloki pomiarowe ktore sa potrzebne w robieniu LOGów to blok 003 i 011 czyli przeplywka i turbo. najpoprawniej jest je robic w taki sposob ze wbijasz trojke i od 1500 obr gaz do dechy i az do 4000. a widze ze ty po prostu jechales i wlaczyles logowanie a to nie polega na czyms takim. ja osobiscie z tych logów za duzo nie odczytam i nie pomoge w tym momencie.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
Awatar użytkownika
friger
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 paź 2009, 10:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: friger »

ok jutro to sprawdze i wrzuce jeszcze raz, przyznam szczerze ze nie wiedzialem jak to zrobic i poszlem na farta, niestety nie odnioslem zamierzonego celu, jutro po pracy zaraz sie za to wezme dzieki wielkie poki co
TOLEDO II 1.9 TDI 150 PS ARL 2001r
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Grójec

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: koti »

friger tutaj sobie poczytaj jak się robi logi dynamiczne.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
friger
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 paź 2009, 10:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: friger »

te logi beda juz chyba wlasciwie zrobione
http://vaglog.rtnet.pl/friger_7728.html ten jest na 3 biegu
http://vaglog.rtnet.pl/friger_7729.html a ten jest na 4 biegu
mam nadzieje ze zrobilem to tak jak trzeba bylo wkoncu czekam na wasza analize byle by to nie bylo by oddac go na zlom :-(
TOLEDO II 1.9 TDI 150 PS ARL 2001r
kamilwsp
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 17 lut 2010, 22:54

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kamilwsp »

Ja tutaj widzę ewidentnie uszkodzoną przepływkę. Tak jakby nie mogła się zdecydować ile powietrza przez nią przechodzi. Bardzo duża rozpiętość wskazań. Musisz niestety w nią zainwestować bo bez tego dalej nie ruszysz. Kup koniecznie oryginalą z tym samym numerem najlepiej. Nie leć na podróby bo na nich nie pojeździsz.
Dziwne wartości pokazuje też czujnik doładowania. Albo masz zapieczone kierownice albo coś w tym stylu bo od 2500 zaczyna dosyć mocno przeładowywać. Najpierw trzeba zainwestować w przepływomierz i zobaczyć poprawę i jeszcze raz zrobić logi. Przepływka może źle sterować turbiną i dlatego takie wartości doładowania.
Powtarzam najpierw przepływka!

[ Dodano: 2010-03-01, 23:27 ]
Przeczytałem jeszcze raz Twoje posty na początku tematu i zauważyłem że podobno podmieniałeś przepływkę. Ale tutaj ewidentnie widać ez źle mierzy masę powietrza. A kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza????
Faktycznie turbina pompuje 2400 ale zauważ dopiero przy jakich obrotach, 1900 mbar masz dopiero przy ponad 2200 obrotów i właśnie kiedy dostaje te 2400 mbar to wtedy dostajesz jak Ty to mówisz wielkiego kopa. A nie stało Ci się to po czyszczeniu turbiny?
Ostatnio zmieniony 02 mar 2010, 17:14 przez kamilwsp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
friger
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 17 paź 2009, 10:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: friger »

Filtr powietrza wymieniałem jakieś 5 tys km temu. Co do przepływki to podmieniałem, ale nie o takim samym numerze, wiec w tym może tkwić problem. Co do tego, czy nie stało się to po czyszczeniu turbiny, to tak szczerze mówiąc to mechanik zwrócił na to uwagę jak sprawdzał auto po tym jak czyścił ta turbinę. Czy wcześniej tego nie było to nie dam se głowy uciąć bo czasem miałem takie wrażenie że coś nie gra że nie przyspiesza, ale myślałem ze to może wina tych zapieczonych kierownic w turbinie i że to działa może w dwie strony i za słabo podaje na początku. Myślisz że to może mechanik coś tam przekombinował z tą turbina?

[ Dodano: 2010-03-02, 17:46 ]
co do przeplywki to nie wiem czy zwróciłeś uwage ze ona tez byla sprawdzana podczas jazdy, a jakby to patrzac od drugiej strony jesli turbina nie zasysa powietrza tyle ile trzeba to idac dalej tym tropem przepływomierz tez bedzie pokazywał mniejsze wartosci a nie tak jak wymagane
Ostatnio zmieniony 02 mar 2010, 17:17 przez friger, łącznie zmieniany 1 raz.
TOLEDO II 1.9 TDI 150 PS ARL 2001r
staho1977
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 22 lip 2009, 13:33
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: staho1977 »

Bylem u mechanika, turbo wyłącza się za każdym razem przy 3900obr/min. O co o może chodzić? Komp niczego nie widzi.

[ Dodano: 2010-03-02, 17:29 ]
Po zgaszeni silnika i ponownym uruchomieniu wszystko działa ale do 3900obr/min
Ostatnio zmieniony 02 mar 2010, 17:40 przez staho1977, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
Posty: 1359
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:54
Auto: inne
Model: inny
Skąd?: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Lucas »

No to wygląda na zwykłego notlaufa.
Przydałoby się dynamiczne logi zrobić.
ODPOWIEDZ