[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Jacek7212
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 13 wrz 2009, 14:39

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Jacek7212 »

serdeczne dzięki
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

do czyszczenia lub regeneracji :D standard
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4505
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Roxon40 »

No i mnie też dopadła awaria turbiny jutro jadę do kumpla pod VAG i czeka mnie czyszczenie albo wydatek :evil: :evil: :evil:
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Przetak
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 07 lut 2009, 01:15

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Przetak »

Chłopaki czy turbina od 130-konnego lub 150-konnego Leona/Toledo/Golfa będzie pasować do 110-konnego TOlka ? Bez zadnych przeróbek no i jaki koszt jest turbiny 110-konnej a takiej 130/150 konnej . ? Bo gdzieś słyszałem że kosztuje 110'tka tyle samo co 130'konna ? No i prosił bym o nazwy tych turbin ;/ . Bo sie chyba wysrała turbina w Tolku II 1.9 TDI ;/ Albo opisze ten problem. Brat dziś mi powiedział że jego auto przyśpiesza do 100km/h a potem tak ospale i turbo jak by sie nie chciało wkręcać . I jak jechał i tak sie zaczeło dziać no to zgasił samochód,odpalił i w pedał i wszystko było dobrze . Ale za jakis czas znowu ;/ On zbytnio nie przestrzego zasad diesli , czyli za krótko czeka aż tem będzie dobra i za szybko gasi , chwile czeka ale jak dla mnie to i tak zamało . Wiecie moze jak sprawdzic czy to na pewno jest turbina ? Prosze o rade ; /
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

Kolego jak byłem na regeneracje turbinki, to mechanik powiedział że turbinka 110-cio konna różni się tylko tym, iż posiada mocniejsze łożyskowanie, także wydaje mi się że chyba dało by radę wymienić w 110-ce samo łożyskowanie wałka :). A co do sprawdzenia czy to turbinka sprawdź VAG-iem, czy niema typowego błędu opisywanego tutaj dość często czyli Błąd 17965 przekroczona granica regulacji turbodoładowania, lub niech sięgnie ręka na sztangę gruszki podciśnieniowej i sprawdzi czy się rusza jak nie to ma zapieczone kierownice i trzeba by było jechać na regeneracje. Niech również obejrzy ją czy czasem niema wokoło niej oleju. Z tego co opisałeś, jak Twój brat traktuje (że tak powiem) diesel-ka, to powiem Ci że możne być turbawka zajeżdżona i wymagała by regeneracji.
motyka8

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: motyka8 »

Czy po czyszczeniu turbiny trzeba ja jakos specjalnie zalewac olejem przed odpalem auta:?: Jakies nowe uszczelki sa potrzebne:?:
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

U mnie kolego niebyła zalewana olejem, uszczelki przydały by się od kolektora wylotowego jak i uszczelka od wylotu spalin z turbinki :)
maso01
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 gru 2009, 11:40
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Białystok

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: maso01 »

Panowie mam następujący problem. 2 dni temu na trasie przy prędkości około 120km/h nagle zabrakło mi mocy, jakby turbina się wyłączyła. Później działo się tak już na każdym biegu (turbina się nie włączała). Działo się tak aż do ponownego odpalenia samochodu. Sprawdzałem to i dzieję się tak za każdym razem. Co jest tego przyczyną? Czy jest możliwość że jest to pęknięta rura odprowadzająca powietrze z turbiny i przez to pękniecie silnik łapie lewe powietrze i przy większych obciążeniach załącza się tryb awaryjny turbiny?
Coś podobnego miał kolega i po wymianie tej rurki auto smigało jak na nowej turbince.
Proszę o wasze opinie
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Olsztyn

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: bartek »

maso01, to sprawdź tą rurę ;-) reszta już opisana w wątku - poczytaj
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

Kolego więc pirewsza rzecz:

Sprawdź Vagiem czy jest sprawny zawór podciśnienia N75. Jeśli nawalił koszt od 155 do 250 zł

druga rzecz:

Jeśli jest sprawny, turbina jest do czyszczenia koszt od 100 do 300 zł a co gorsze do regeneracji koszt od 1000 do 1500

trzecia rzecz

pękniętą rurę trzeba wymienić. Ona nie jest przyczyną zawieszania się turbiny powoduje tylko że wyrzucane powietrze ucieka przez nią i pewnie słychać świst temu towarzyszący. Koszt około 300 zł (gumowa rura wraz z łączącym się plastikiem) Mówimy o tej co znajduje się w okolicach zderzaka przedniego z prawej strony.

Uwierz przechodziłem już chyba wszystkie usterki związane z turbiną.


Jeśli chodzi o moją turbinę niestety do czyszczenia naszczęście w ramach gwarancji :) auto niedługo idzie na warsztat :)
ODPOWIEDZ