[ALL] Skrzynia biegów

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: regii.kr »

to ja obstawiam przeguby :idea:
P
Power
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2010, 11:43

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Power »

Ale wewnętrzne jak co bo zewnętrzne by się na zakrętach tłukły, a mi się nie tłuką.
*Power* Toledo II 1,9 TDI 110 KM AHF
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: SZUBAR »

Ano zewnętrzne klekoczą przy skręcie.
SZUBAR
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: regii.kr »

to trzeba zobaczyć :-) podjedz do chłopaków na diagnostykę i na rolkach niech sprawdzą podczas jazdy
P
Power
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2010, 11:43

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Power »

Qrcze tylko że na diagnostyce byłem i mi koleś powiedział że to skrzynia, nawet go zabrałem żeby się ze mną przejechał i powiedział żebym sprawdził czy w skrzyni jakich opiłków nie mam z tego stukania całego, no to spuściłem płyn i nic w nim nie było, jedynie kilka na korku ale to wszystko i zalałem go spowrotem :-|
Tylko z tego co pamiętam to na rolki go w końcu nie wziął bo wcześniej niby wyszło że skrzynia...może podjadę jeszcze raz i sprawdzę...
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:58 przez Power, łącznie zmieniany 1 raz.
*Power* Toledo II 1,9 TDI 110 KM AHF
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: regii.kr »

a sprawdź jeszcze te śruby przy przegubach wewnętrznych przy skrzyni czy nie są luźne

Dodano: 2010-01-14, 13:01
a jak było coś na korku to może się coś posypało bo korek ma magnesik i przyciąga opiłki
Awatar użytkownika
SZUBAR
Forumowicz
Posty: 272
Rejestracja: 19 gru 2009, 15:25

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: SZUBAR »

Kolego ze skrzynią bardzo rzadko się coś dzieje, podjedz do innego mechanika może jakiegoś znajomego, czasami mechaniory specjalnie wyszukują najdroższe rzeczy do naprawy.
SZUBAR
P
Power
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2010, 11:43

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Power »

Tylko że to jest muj fumfel z którymi na imprezy nawet jeżdżę i nigdy kaśki nie bierze za robotę ode mnie więc On nie wymyśla nic raczej, tylko sam medykuje co by to mogło być, bo to przypadek niecodzienny raczej i dumamy narazie :-|
Też mi się nie wydaje (i nadzieję mam) że to nie skrzynia, bo jak ją zaczne wymieniać a i sprzęgło wtedy obejrzeć trzebabędzie to nie chce liczyć ile mnie to tysi wyjdzie :-)

Po konsultacjach z Wami i ponownym z mefanikiem, stwierdziliśmy że przegub wewnętrzny będzie pewnie do wymiany, ale co najlepsze w sklepie z częściami w zamiennikach jest...tylko że z półosią i przegubem zewnętrznym w komplecie :-) To niby dobrze bo nie trzeba zakładać obydwu przgubów na półoś i przy tym zewnętrznym te gume osłonową która smar trzyma nie trzebabędzie zakładać a z nią jest problem zawsze żeby tak założyć aby nie była za bardzo rozciągnięta i nie pękła przez to ani żeby nie była za bardzo zciśnięta bo wtedy kolejne jej te fałdy trą o siebie przy skręcie i się przeciera, więc ten problem będę miał z głowy jak cały komplet przyjdzie mi włożyć. Jest tylko taki mankamencik, że ten zamiennik kosztuje 540 zł :-) W poniedziałek ruszam do boju!!!
*Power* Toledo II 1,9 TDI 110 KM AHF
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: regii.kr »

i jak zrobione ? :)
P
Power
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2010, 11:43

[ALL] Skrzynia biegów

Post autor: Power »

regii.kr pisze:i jak zrobione ? :)


A no zrobione!!! :-)
Sprawunia wygląda tak: wczoraj rozebraliśmy to, czyli zdjąłem półośkę prawą z oboma przegubami, zdjąłem ten wewnętrzny, wyczyściłem i zawiozłem do innego sklepu z częściami niż ten w którym mówili że to jest w całości półośka i obydwa przeguby bo kumpel mefanik mówi że za dużo już niemieckich aut robił żeby uwierzyć że niemcy takie coś by w całości robili i rację miał, zatem zawiozłem przegub do sklepu a tam kupa śmiechu bo 90 zł tylko kosztował :P A w portfelu 700 zł przygotowane <hahaha>
Roboty bardzo mało przy tym jest bo:
1. Zdjąć koło
2. Odkręcić przegub zewnętrzny od piasty i wybić go z piasty
3. Odkręcić końcówkę drążka stabilizacyjnego od wachacza (klucz 18), który przy okazji wymieniłem (35 zł)
4. Odkręcić na końcu półosi przy skrzyni gdzie przegub docelowy jest 6 śrub (torx)
5. Półoś z oboma przegubami już jest już na ziemi więc tylko zabezpieczenie zdjąć z półosi i przegub mamy w dłoni :-)

Aha, no i stuki ucichły jak narazie więc winowajca został namierzony przy Waszej pomocy moi drodzy Toledo maniaki :-) >>--> THX !!!
*Power* Toledo II 1,9 TDI 110 KM AHF
ODPOWIEDZ