Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv. ~DzieX |
Rainman pisze: Na wstępie zastanawiam się nad sposobem diagnozy tzn. czy kupić interfejs czy może tzw. skaner
Rainman pisze:Czy przy kupnie kabla bardziej polecacie RS232 czy może przy dobrym interfejsie z USB nie ma żadnych problemów?
Rainman pisze:c.) Jakie ograniczenia mają takie przewody? Nie chce się bawić w jakieś cofanie licznika tylko np. dowiedzieć się czy silnik jest zdrowy, auto nie chipowane i licznik nie cofany, oraz czy jakiś błędów nie ma.
Rainman pisze:2.) W przypadku skanera jaki wybrać na OBD2.pl są dwa rodzaje Skaner OBD2 i Skaner VAG, czy zrobią to samo co kabel+lapek czy może mogą mniej lub więcej np. „odczytywanie parametrów w czasie rzeczywistym”
Rainman pisze:3.) Przy używaniu interfejsu+ lapka jakie programy są najbardziej przydatne lub wręcz niezbędne do przeprowadzenia rzetelnej diagnostyki przy zakupie, ma może ktoś ich opis możliwości?
Rainman pisze:4.) Czy posiadając interfejs+ lapka można sprawdzić np. zużycie silnika
Rainman pisze:roku 2003 VW wypuściło bardzo dużo golfów TDI 101KM
Rainman pisze:olfa MK4 zostają prawie same 101, wie ktoś może czy jest on coś wart
woyti93 pisze:http://www.viaken.pl/skle...kat=5&prodid=76
Ten interfejs na pewno wystarczy, a w przyszłości i nim coś podziałasz.
Dodam jeszcze, że nie koniecznie, nawet jeśli jeśli licznik był kręcony, dojdziesz do tego. Niestety jest możliwe cofnięcie i kilometrów na liczniku i w pamięci sterownika (ECU).
woyti93 pisze:Martinez, Objechał cie, bo jest na pompowtryskiwaczach - dużo wyższy moment obrotowy - to jest właśnie siła tego wynalazku
woyti93 pisze:I taka ciekawostka, Audi pomimo nowych wtrysków CR nadal prowadzi badania nad pompowtryskami - dlaczego ? - bo są wydajniejsze i oszczędniejsze.
sz.p.bartek pisze:Nie wiem skąd te informacje ale gdyby iść tym tropem to VAG wróciłby do pompy rotacyjnej. A CR napewno zostanie ze względu na ekologię ( 5 wtrysków paliwa w ciągu jednego cyklu roboczego)
sz.p.bartek pisze:Tym kabelkiem nie odczytasz przebiegu, musi być hex.
sz.p.bartek pisze:Tym kabelkiem nie odczytasz przebiegu, musi być hex.
sz.p.bartek pisze:To sprawdź ile momentu ma ten 1.9 TDI PD 101KM (ATD/AXR) a ile ma VP 110KM.
sz.p.bartek pisze:Nie wiem skąd te informacje ale gdyby iść tym tropem to VAG wróciłby do pompy rotacyjnej. A CR napewno zostanie ze względu na ekologię ( 5 wtrysków paliwa w ciągu jednego cyklu roboczego)
woyti93 pisze:ATD - moment 240Nm rozłożony na od ok 1700obr. do około ok 3000obr.
AHF (VP) 235Nm rozłożony od ok 1800obr do ok 2700obr
Jednak jest różnica
woyti93 pisze:Przez 5 wtrysków paliwa w ciągu jednego cyklu roboczego wzrasta spalanie - wystarczy popatrzeć na dane producenta. Lecz jakby nie popatrzeć jest bardziej "ekologiczny"
możesz podać linka do konkretnego kabla?