Problem z układem chłodzenia

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Tomas »

objawy takie jakby termostat puszczał cały czas "duży obieg", mi się zdaje, że to raczej nie czujnik, bo przed wymianą termostatu też by świrował
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
M
Masa89
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 18 paź 2009, 18:50

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Masa89 »

kreska idzie do góry dochodzi do momentu gdzie zaznaczyłem i trzyma się albo na tej kresce ale najczęściej pod nią dopiero na postoju temp wzrasta a podczas jazdy spada z powrotem do tej kreski i poniżej. Nie wiem czego to wina choć w kabinie leci gorące powietrze ciągle mam gdzieś wyciek ale już raczej nie z pod termostatu lecz chyba z pompy wody czy ona może dawać takie objawy? Czytałem że jak pompa jest zepsuta to cieknie i się silnik szybciej grzeje ale u mnie jest odwrotnie z grzaniem. Powiem wam jeszcze że tak jakby termostat nie otwierał obiegu bo górny wąż mam gorący a dolny zimny i chłodnica też jest chłodna (sprawdzałem na małym odcinku nie po 30km) więc nie wiem czy dobrze się silnik nagrzał ale tak jak mówie temp dochodzi do tej kreski lub poniżej i w trasie nie wzrasta a jak stoje na światłach czy coś to wtedy wędruje wyżej.
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Tomas »

no ja bym jednak stawiał na wadliwy termostat. Trzeba go wykręcić poczekać aż ostygnie, zalać gorącą wodą (wrzątkiem) i zobaczyć czy wogóle on działa (czy otwiera/zamyka). Tak jak pisałem wcześniej. Takie objawy niedogrzania samochodu w czasie jazdy, to typowe jakby temostat pracował cały czas na dużym obiegu. A jeżeli to jednak czujnik temparatury wody, to można to w 5 minut sprawdzić. Wystarczy autko pod kompa podpiąć i zobaczyć, czy jest błąd czujnika. Jeżeli jest, to wykasować go, trochę pojeździć i sprawdzić kompem jeszcze raz. Jeżeli znowu ten błąd wypluje, to znaczy, że czujnik do wymiany.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
s
saab12
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 23 wrz 2009, 22:25

Problem z układem chłodniczym

Post autor: saab12 »

witam,
wczoraj wracając z trasy (20km) moje toledo złapało wiekszą temperature i zaczęła mrugać dioda od temp. chłod, zatrzymałem sie, sprawdziłem pod maską i okazalo sie, ze przez korek od zbiorniczka płynu chłodniczego wyleciał płyn... zrobiło sie takie ciśnienie, ze go wypchało. Nie mam pojęcia dlaczego, dzisiaj ponownie wlalem płynu i to samo ;/ Znajomy straszy mnie, ze prawdopodobnie to uszczelka pod głowicą ;/ nadmienie, ze okolo tygodnia temu, strzelił mi trójnik łączący pompe wody z chłodnicą i wtedy wyciekł cały płyn... mechanik to zrobił wlał nowy płyn i pare dni bylo wszystko wporządku, a tu wczoraj niespodzianka :( prosze o pomoc! dodam, ze wiatraki sie przestały załączać, nie wiem czemu...
Ostatnio zmieniony 14 maja 2010, 22:32 przez saab12, łącznie zmieniany 1 raz.
T
Tomek
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 20 maja 2008, 21:37
Kontakt:

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Tomek »

Być może układ chłodzenia się dobrze nie odpowietrzył i takie cuda będą się działy, no albo uszczelka.
s
saab12
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 23 wrz 2009, 22:25

Problem z układem chłodzenia

Post autor: saab12 »

a jak go odpowietrzyć? a mozliwe to jest, ze korek sie zepsuł?
T
Tomek
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 20 maja 2008, 21:37
Kontakt:

Problem z układem chłodzenia

Post autor: Tomek »

Nie ma żadnej śrubki do odpowietrzenia. Musisz zalać płyn uruchomić silnik (nie zakręcaj korka od zbiorniczka) i czekaj aż silnik złapie 90*C i termostat puści na duży obieg. Potem trzeba będzie trochę dolać.
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Problem z układem chłodzenia

Post autor: igi84 »

dokladnie jak kolega radzi musisz najlepiej na postoju rozgrzac tolka az termostat sie otworzy pamietaj aby rowniez otworzyc ogrzewanie na maksa niewiem czy we szystkich tak jest jak u mnie ze ogrzewanie jest wtedy gdy silnik sie rozgrzeje mimo iz mam klimatronic a jezeli mialbyc jakis korek odpowietrzajacy powinien on byc w gornej czesci chlodnicy, jezeli bys mial walnienta uszczelke pod glowica na korku wlewu oleju bedziesz mial biala zawiesine. Pytasz czy korek moze sie zepsuc hmm hyba tak gdyz ma on (powinien miec) tzw zaworek bezpieczenstwa zwalniajacy sie gdy jest za duze cisnienie.
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

Problem z układem chłodzenia

Post autor: koti »

igi84 pisze:jezeli bys mial walnienta uszczelke pod glowica na korku wlewu oleju bedziesz mial biala zawiesine

Nie zawsze. Wszystko zależy od tego jak uszczelka puszcza.
U mnie też wywalało płyn przy większym bucie i nie było żadnych objawów uszczelki (węże nie robiły się twarde, masła pod korkiem nie było, oleju w płynie nie było, oleju nie przybywało). Dopiero po jakimś czasie pojawił się olej w zbiorniczku wyrównawczym i dopiero wymiana uszczelki pomogła.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
woyti93
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 19 maja 2009, 09:31

Problem z układem chłodzenia

Post autor: woyti93 »

Ja bym zaczął od wymiany korka - 12zł. W passku pękały mi węże, nie mogłem dojść co to, wymieniłem korek i wszystko wróciło do normy.
ODPOWIEDZ