no mi padł niestety mikrostyk w drzwiach przednich pasażera, ale coś się dzieje też z drzwiami kierowcy, bo przez pewien czas się światło nie włączało przy otwarciu tych drzwi, teraz już się włącza, ale nadal mam ten problem który był opisany wcześniej, czyli to jak zamykam drzwi kierowcy to zamykam jedynie te drzwi, a nie wszystkie, a jak otwieram to też tylko te drzwi i dodatkowo wyje alarm ... ;/
Trzeba otwierać pilotem, albo bagażnikiem.
No i szukam jakiegoś elektryka w Warszawie, bo sam to raczej nie dam rady ;/.
No właśnie jeśli chodzi o te mikrostyki to one same powinny działać, są ich w zamku chyba 3 lub 4 szt, badają położenie kluczyka w zamku i samego zamka. Jak otwierasz kluczykiem to czujnik działa tylko sygnał nie idzie dalej ( uszkodzona płytka elektroniczna ) do modułu komfortu i centralnego, dlatego otwierasz tylko te jedne drzwi i wyje alarm bo moduł komfortu i alarm "nie wie" że drzwi zostały otwarte z kluczyka. Dostaje jedynie sygnał o fakcie otworzenia drzwi. Jak oddasz do byle jakiego elektryka to zapłacisz nie wiadomo ile, a wiadomo jak może zdobić na "odczep się i dawaj kasę". Jak masz lutownice i kolegę pod ręką co by miał ze 4 h wolnego czasu to radzę samemu się do tego zabrać. Zrobisz jak uważasz. Pozdro.
dzieki za dobre rady! mam zamiar sam naprawic ten zamek! tylko nie bardzo wiem za co sie zabrac!?czyl musze wymienic mikrostyki,i posprawdzac sciezki na płytce!?
Najlepiej mieć chociaż kawałek miernika z możliwością sprawdzania połączeń elektrycznych. Wtedy rozbierasz zamek i sprawdzasz ścieżki, mikrostyki też tak sprawdzisz.
Mam taki problem;/
drzwi i światła zaczęły się "rujnować" w tym samym momencie. Pstryczek mam ustawiony że sie palą i po przekręceniu zapłonu gasną. Raz po zamknięciu drzwi gasną, a za chwile otworze i zamknę i się palą.
Odnośnie drzwi po przekroczeniu 20km/h wszystkie sie zamykają lecz moje (kierowcy) otwierają się i znowu, gdy zwolnie poniżej 20km/h słyszę jak moje się zamykają i otwierają.
Moim zdaniem światła i drzwi spowodowane są awaria jednego urządzenia. Tylko teraz jakiego;/
Wyjścia masz dwa:
1. Przelutowanie zimnych lutów na płytce w zamku od kierowcy, ew. wymiana mikrostyku.
2. Wymiana całego zamka od kierowcy (ja płaciłem za zamiennik 116zł)
Na wstępie jednak warto podłączyć auto pod VAG i zobaczyć czy zapamiętało jakieś błędy związane z zamkiem po stronie kierowcy.
Sprawdź jeszcze kilka rzeczy:
- czy jak wsiądziesz do auta i zamkniesz drzwi od środka przyciskiem na drzwiach kierowcy to czy drzwi kierowcy też Ci zamknie
- czy pali Ci się światło w drzwiach kierowcy po ich otwarciu
- czy przy wyłączonym zapłonie i otwartych drzwiach po włączeniu świateł pozycyjnych masz sygnał dźwiękowy o włączonych światłach (bip bip bip)
Po zamknięciu drzwi są dwie wersje w zależności jak ustawisz pstryczek nad konsolą: a) światła wygaszają się praktycznie od razu b) światła się palą
Pierwsze słyszę o takiej opcji mógł byś dokładniej opisać jak to włączyć aby oświetlenie kabiny gasło od razu po zamknięciu drzwi? Ja mogę ustawić tak że gaśnie po jakimś czasie, cały czas świeci(bez względu czy drzwi są otwarte czy nie) i całkiem zgaszone innej funkcji nie mam.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
luki44 pisze:[...]Odnośnie drzwi po przekroczeniu 20km/h wszystkie sie zamykają lecz moje (kierowcy) otwierają się i znowu, gdy zwolnie poniżej 20km/h słyszę jak moje się zamykają i otwierają. [...]
Nie mam u siebie takich wodotryskow, ale bracki w vw borze moze z poziomu vaga ustawic od/ryglowanie drzwi po osiagnieciu okreslonej predkosci lub po przejechaniu danego dystansu, moze wiec jest tez mozliwosc "programowania" drzwi z osobna ?