Panowie jako że przyszedł czas na zrobienie hamulców tylnych (tarcze i klocki) chciałbym się dowiedzieć czy mogę się spodziewać jakiś niespodzianek. Jakie klucze będą mi potrzebne?? W astrze dla przykładu przy wymianie klocków jest potrzebny klucz ampulowy 7 którego nie miałem ale akurat trafił się sąsiad i pożyczył
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2010, 22:05 przez bart_sc, łącznie zmieniany 1 raz.
dobrze się wciska dwoma kluczami oczkowymi(około 17 - 19) giętymi. dobrze wyczyść piastę przed założeniem nowych tarcz. przed odkręceniem śrubki trzymającej tarczę najpierw porządnie ją obij młotkiem
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
Panowie hamulec z tyłu jest troszkę innej budowy niż z przodu. Na pewno nie należy tłoczka wciskać żadnymi wciskami ani kluczami oczkowymi. Tłoczek w tylnym hamulcu należy wkręcać, najlepiej specjalnym do tego kluczem (taki okrągły z dwoma wypustami).
W Toledo I nie było silnika 1.6 16v... Wracając do tematu specjalistycznego klucza, chyba chodziło raczej o klucz do wkręcenia tłoczków w tylnych zaciskach. Można sobie poradzić bez niego, podstawa to komplecik dobrych narzędzi...
Przód:
1. Odkręcasz zacisk (dwie śruby - klucz 13, czasami występuje ampul 6) przytrzymując prowadzenie drugim kluczem (najczęściej 15) i wyjmujesz klocki.
2. Zdejmujesz zacisk i podwieszasz żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym.
3. Odkręcasz jarzmo (dwie śruby - klucz 17)
4. Jeżeli nikt jeszcze przy tym nie grzebał to tarcza zabezpieczona jest śrubą - odkręcasz i zdejmujesz tarczę.
5. Czyścisz wszystko dokładnie i skrecasz w odwrotnej kolejności wciskając wcześniej tłoczek w zacisku.
Tył:
Wszystko tak jak z przodem, oprócz tłoczka w zacisku, gdzie trzeba go jednocześnie wciskac i wkręcać. Ja robię to za pomocą śruby M12 wkręcanej w płaskownik z dospawaną nakrętką i klucza typu "mors".
Przy wciskaniu kolejnych tłoczków należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
jest dokladnie jak kolega pavel pisze:) Ja w swoim Toledo II 1.9 TDI przed domem wymiany tarcz dokonalem. Jest to naprawde prosta sprawa i nie warto za to placic skoro mozna zrobic samemu .A pamietaj kup sobie pasty miedzianej jakas mala saszetke i sroby nia potraktuj jak bedziesz skrecal. Warto tez pomyslec nad zmiana tarcz ja do swojego zalozylem zestaw ATE tarcze Powerdisc(nacinane) Roznica w hamowaniu jest i to na duzy PLUS. Pozdrawiam i owocnej pracy zycze
Panowie w niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana klocków i tarcz zarówno z przodu jak i z tyłu...
Słyszałem jednak, że z tyłu lubią się blokować tłoczki tak że nie idzie ich wkręcić
Potrzebne będą jakieś zestawy naprawcze czy coś w tym stylu ?
Kiedyś jak mechanior mi sprawdzał to stwierdził, że właśnie tłoczek nie odbija czy cuś... Nie pamiętam dokładnie.