Witam,
W dniu dzisiejszym zauważyłem czarny nalot na wewnętrznych ściankach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. Nie jest to olej a bardziej przypomina sadzę lub kurz. Ubyło również samego płynu. Z miesiąc temu było w połowie między min a max, a teraz jest na minimum. Dodam jeszcze, że jak odkręcam korek to słychać syczenie i poziom płynu się trochę podnosi (zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku). Wiem, że jest to układ ciśnieniowy i ciśnienie w układzie to normalna sprawa ale to syczenie słychać nawet po dłuższej jeździe bez odkręcania korka.
Obawiam się że poszła uszczelka pod głowicą i dmucha spaliny w układ chłodzenia. A może to wina korka od zbiorniczka (już zamówiłem nowy zbiorniczek i korek)?
Dodam jeszcze że oleju mi nie przybywa, węże od chłodnicy miękkie, ogrzewanie normalnie działa.
Podzwonie po mechanikach i umówię się na wizytę, niech sprawdzą obecność spalin w płynie, może oni coś wymyślą.
Hm wymiana korka i zbiorniczka nic nie da,a czy sprawdzałeś czy nie zwiększył się stanu oleju w silniku?bo może płyn przedostaje się do silnika -wtedy może to oznaczać że albo uszczelka pod głowicą albo głowica gdzieś ma pęknięcie
Sprawdzałem dzisiaj rano na zimnym silniku - stan bez zmian.
piotr33bydg pisze:Hm wymiana korka i zbiorniczka nic nie da
Korek może nie puszczać do odpowiedniego ciśnienia więc wymiana może pomóc, ale zobaczymy, koszt korka niewielki.
Dodam jeszcze, że wcześniej miałem problemy z uciekającym płynem i dodane były wiórki. Układ trochę się przeczyścił i w zbiorniczku było pełno szlamu. Cała akcja i tak zakończyła się wymianą chłodnicy ale cały układ nie był dokładnie czyszczony. Może teraz wypłynęła resztka tego szlamu.
Według mnie to pada Ci uszczelka pod głowicą i sadzi ciśnienie do układu chłodzenia,miałem tak w poprzednim aucie,najpierw robiło się ciśnienie w układzie chłodzenia(zbiorniczku wyrównawczym) aż w koncu poszedł płyn do oleju i tym samym szlak trafił uszczelkie.
koti to co napisałeś przedstawiłem znajomemu mechanikowi i powiedział że to chyba jednak uszczelka ale te informacje nie są potwierdzone na 100%. Warto sprawdzić.
koti,wychodzi na uszczelke pod głowicą,płyn masz na minimum bo już go pewnie wywaliło,a jak odkrecisz korek od zbiorniczka to mocno słychac jak powietrze uchodzi?