Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
pawsss18
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 2024, 18:05
Auto: Seat
Model: toledo II
Skąd?: Lubin

check engine, kilka błędów Toledo 2

Post autor: pawsss18 »

witam,
Toledo II 1,6 16V 105 KM LPG
Świeci się check engine, może ktoś mi doradzi, bo sądze, że padła sonda lambda, tylko nie wiem, która, bo sądze, że są standardowo 2. Na wolnych obrotach faluje, ale świece i cewki są nowe. Na komputerze pisało, że zbyt uboga mieszanka na 1 cylindrze. Podaje błędy:
P0301
P2101
P0135
P1190
P1178
z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3128
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: check engine, kilka błędów Toledo 2

Post autor: DzieX »

Nie byłbym taki pewien co do tego, że to druga sonda. Składem mieszanki steruje pierwsza. Druga tylko sprawdza czystość spalin.
pawsss18
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 2024, 18:05
Auto: Seat
Model: toledo II
Skąd?: Lubin

Re: check engine, kilka błędów Toledo 2

Post autor: pawsss18 »

DzieX pisze: 27 lut 2024, 20:15 Nie byłbym taki pewien co do tego, że to druga sonda.
nie napisalem, ze to druga.
Jutro sprawdzę miernikiem tą 1 sondę
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3128
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: check engine, kilka błędów Toledo 2

Post autor: DzieX »

Ehh, sorry. Źle przeczytałem.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Re: [1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: Sony »

pawsss18, wszystkie podane przez Ciebie błędy wracają po skasowaniu?
pawsss18
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 2024, 18:05
Auto: Seat
Model: toledo II
Skąd?: Lubin

Re: [1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: pawsss18 »

Sony pisze: 28 lut 2024, 10:36 pawsss18, wszystkie podane przez Ciebie błędy wracają po skasowaniu?
nie wiem czy wracają, bo nie mam jak sprawdzic, nie mam komputera.
Sonda sprawdzona miernikiem, wyglada, że dobra, na 2 białych (grzałka) ma 5 ohm, a miedzy czarnym i szarym ma miedzy 0,1 a 0,8 V. Wartość cały czas skacze, tak jakby pracowała
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3128
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: [1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: DzieX »

pawsss18 pisze: 28 lut 2024, 19:48 nie wiem czy wracają, bo nie mam jak sprawdzic, nie mam komputera.
To podjedź do kogoś kto ma, albo kup. Trzeba skasować i sprawdzić co wraca. Lepiej VCDS, bo bardziej szczegółowe błędy podaje.
pawsss18
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 2024, 18:05
Auto: Seat
Model: toledo II
Skąd?: Lubin

Re: [1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: pawsss18 »

To podjedź do kogoś kto ma, albo kup. Trzeba skasować i sprawdzić co wraca. Lepiej VCDS, bo bardziej szczegółowe błędy podaje.
kolego, na pewno wracają, bo wyskakuje check. Problem w tym, że check się pojawia i po jakimś czasie sam znika. Po kilku dniach się znów pojawia i znika i tak w kółko
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3128
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: [1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: DzieX »

Wybacz, ale w ten sposób to nic nie zdiagnozujemy. Pytanie było o to które wracają, a nie czy któryś wraca. To jest podstawa diagnostyki, żeby wyeliminować stare błędy i skupić się na obecnych.

Jeśli chcesz diagnozować po swojemu to podstawą jest szczelny dolot. Ponad połowa przypadków falowania to właśnie wina lewego powietrz. W następnej kolejności brak przebić na cewce/cewkach (nowa też może być uszkodzona - metoda z psikaniem na cewkę pozwala znaleźć ew. przebicia). Potem do sprawdzenia przepustnica. Oczywiście wszystko na PB, bo diagnozowanie na LPG nie ma sensu, dopóki nie sprawdzisz czy PB chodzi ok.
ODPOWIEDZ