po prostu mam francuską instrukcję obsługi i tłumaczę to na internetowym słowniku bo po francusku umiem to co wszyscy... i w tejże instrukcji jest w prędkościomierzu pod pozycją 10 kontrolka "check engine",być może faktycznie jej tam nie ma ale wolę się upewnić po przejściach jakie miałem z nissanem primerą P11.może to głupio zabrzmi ale na tej kontrolce narysowana jest pompa z piorunem.
woyti93 pisze:może to głupio zabrzmi ale na tej kontrolce narysowana jest pompa z piorunem.
u mnie ta kontrolka jest pod nr 13 i jest opisana w języku niemieckim takimi oto słowami: "Die Kontrolleuchte leuchtet bei einem Defekt im elektrischen System des Motorblocks auf. Im diesem Falle suchen Sie bitte den nachsten SEAT-Betrieb auf. Może to cos pomoże i będzie można lepeij przetłumaczyć.
Woyti93, jeśli chodzi o lampkę nr 13 (silnik z piorunem) jest to diagnostyka silnika.
Lampka ta powinna się zapalać po włączeniu zapłonu i po kilku sekundach zgasnąć. W czasie tych kilku sekund testowane są poszczególne układy samochodu.
Jeśli miałbyś usterkę to kontrolka powinna palić się cały czas. Polecam podpięcie autka pod VAGa skoro w ogóle Ci się ta kontrolka nie zapala. Przychodzi mi też do głowy pomysł że się dioda przepaliła ale w to wątpię
Natomiast jeśli masz instrukcję po francusku to polecam instrukcję polską.
Znajdziesz ją TUTAJ
Serdecznie dziękuję za wszystkie porady jesteście bombowi!!! zaraz siadam do auta i najpierw sprawdzę to co mogę sam zrobić czyli diodę może po prostu jest przepalona,a w drugiej kolejności podłączę autko do VAGA.Toledo to moje 7 auto i mam porównanie z innymi markami zaprawdę powiadam Wam jeździ się tym bosko.Jak naprawię to natychmiast złoże szczegółowy raport może komuś to się przyda w przyszłości.Koti u mnie ta kontrolka jest w prędkościomierzu pod numerem 10,a na tym co mi wysłałeś jest pod numerem 13 przypuszczam,że to jest to samo tylko umiejscowienie inne.pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz bardzo dziękuję,a w razie problemów odezwę się i na pewno dokładnie opiszę co się wydarzyło w moim tolku(1,9tdi 110KM 1999rok)
[ Dodano: 2009-05-30, 08:42 ] właśnie jestem po sprawdzeniu diody.Wyjęcie licznika to bułka z masłem potrzebny jest śrubokręt krzyżakowy i trochę cierpliwości.Schody zaczynają się przy rozbieraniu samego licznika potrzebny jest klucz typu torx nr 10 i płaski śrubokręt do rozpołowienia licznika.Potem robi się wielkie oczy bo diody są takie same jak w telefonach komórkowych czyli pięknie wlutowane i o wymianie można zapomnieć.Następny etap zaraz po wmontowaniu licznika to wizyta u jakiegoś mądrali z komputerem celem sprawdzenia dlaczego ta malutka dioda nie zapala się.Oczywiście zdam relację.
Sprawdziłeś ją w ogóle? Miernikiem na zakresie pomiaru diod lub oporność do 2Kohm i powinna świecić lekko. Jest to dioda SMD koszt jednej sztuki znikomy i wymienić można nawet zwykłą lutownicą kolbową;] Ja zawsze usuwam starą poprzez zniszczenie (mała więc żadna filozofia) i lutuję nową .];];]
nie próbowałem sprawdzać miernikiem bo ponowne wyciągnięcie licznika to malutki problem najpierw sprawdzę autko na vagu,a potem wymienię diodę jeżeli taka potrzeba będzie.Z autem nic podejrzanego się nie dzieje dlatego nie panikuję.Po za tym po doświadczeniach z nissanem p11 trafiłem do pompiarza w Opolu,który zna się na swojej robocie i nie obawiam się aut z grupy VW.temat może nie ten ale gdyby ktoś miał problem z układem paliwowym to chętnie podam adres i telefon do tego majsterka.Zanim do niego trafiłem to za nie wiedzę mechanika zapłaciłem 1100zł,a pół roku wcześniej 2300zł,tak że gdyby ktoś miał jakiegoś wroga to mu sprzedam nissana niech się katuje i rwie włosy z głowy.
[ Dodano: 2009-05-31, 11:55 ] Byłem u mechanika,który ma odpowiedni program i lekko się zdziwiłem jak mi powiedział,że najpierw muszę naprawić diodę bo według niego musi świecić żeby podłączyć go do vaga.potem jeszcze bardziej się zdziwiłem jak zapytał mnie jak wyjąłem licznik no więc opisałem mu to następująco:1.odciągnąć kierownicę jak daleko się da.2.odkręcić dwie śruby z maskownicy.3.wyciągnąć maskownicę.4.wykręcić dwie śruby trzymające licznik.5.wyjąć licznik i odłączyć przewody.Montaż na odwrót,mędrcy mówią tak: żeby wyciągnąć najpierw trzeba włożyć.
[ Dodano: 2009-05-31, 13:14 ] Skorzystałem z rady Toledziaka95 i sprawdziłem diody miernikiem okazało się,że dioda jest spalona.Sprawdzałem miernikiem na zakresie diod.W związku z tym mam pytanie jak sprytnie ściąga się wskazówki.Nie chciał bym ich uszkodzić,a brutalem to ja raczej nie jestem.Proszę o radę.
Panowie w Tolkach TDI nie ma kontrolki CHEK ENGINE TA KONTROLKA WYSTĘPUJE TYLKO W BENZYNIAKACH!!!!!!!
W TDI jak coś z silnikiem się dzieje miga kontrolka świec żarowych