Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

VCDS Lite Release 1.2 powinien hulać bezproblemowo: https://www.sendspace.com/file/s15s74
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: piotreus-1988 »

Sorki za zwłokę, trochę mi to zajęło, najpierw problemy z vcds a teraz stronka od wrzucania logów nie chce ich załadować. dlatego muszę wrzucić link do hostingu.

LOG-01-011-bs-statyczny.xlsx
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Gruszka bardzo ładnie pracuje. Jeżeli masz nowy N75, dobrze pracującą gruszkę i szczelne wężyki to nie przychodzi mi nic innego jak kolejność następująca:
1. Przepływomierz (tylko oryginał BOSCH, w zamienniki się nie radzę bawić), jak masz kogoś od kogo na chwilę możesz zapożyczyć przepływkę do logów to byłoby najlepiej :)
2. Gruszka do regulacji
3. Turbosprężarka
piotreus-1988
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 03 mar 2014, 15:06

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: piotreus-1988 »

1. Nie mam nikogo niestety. Przeczyszczę stary zobaczymy czy cos to zmieni, jak nie to trzeba będzie wymienić i tyle.
2. Z tego co sie zorientowałem to chyba wszystkie zakłady ściągają turbo do regulacji czy dam radę zrobić to sam musze poczytać jeszcze i dobrze przemyśśleć temat. Ale myślę ze jak zrozumiem co i jak to pewnie sie podejmę. Może nie zrobię gorzej.
3. Chodziła mi ostatnio po glowie regeneracja ale na razie sie wstrzymałem bo po wymianie oleju pojawił mi się jakiś wyciek. Obstawiam korek miski olejowej ale czekam na info od mechanika zeby podjechać i spr czy to właśnie nie turbo. Chociaż nie zauważyłem wcześniej jakiegoś nadzwyczajnego ubytku oleju ani też wycieku ( dlatego obstawiam korek bo kiedyś zerwali mi gwint i był dorabiany a podkładka na wkręconym pozostawiała sporo do życzenia wiec dołożyłem drugą i tu pewnie mój błąd bo nie usunąłem starej, nie miałem czym przeciąć żeby sciągnąć.) a co wiecej seacina nie zostawia za sobą żadanej chmury mimo braku kata więc to kolejna rzecz przemawiająca za tym, że to nie powinno być turbo.

-------
Reasumując zacznę od tego, że wyczyszczę przepływkę, sprawdzę wyciek i jeżeli sie okaże, że puszcza turbo to trzeba będzie odłożyć pieniążki i oddac do regeneracji więc regulacja gruszki odpadnie. Ew. widziałem, że niektóre serwisy mają darmową ocenę stanu turbo-warto chyba dowiedzieć sie dokładnie co i jak i może też podjechać.
Wielkie dzięki Sony za pomoc bo gdzieś mi coś dzwoniło, bardzo słabo i nie do końca wiedziałem gdzie, ale dzieki Tobie wiem już teraz mniej wiecej co i jak.


No i sorry za taka opasłą wiadomość.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

1. Za nową przepływkę Boscha płaciłem jakieś 230zł (9 lat do tyłu :P)
2. Jak masz kanał lub jako taki dostęp to nic nie trzeba ściągać. Gruszkę reguluję się przez nakrętkę, ale trzeba uważać, żeby nie przesadzić.
Pół obrotu/obrót i robisz logi. Oceniasz czy coś się poprawiło czy nie. Jak nie to znów kręcisz itd...
3. Czarna chmura to zazwyczaj wtryskiwacze :)

P.S. Po głowie chodzi mi jeszcze ew. map sensor, jednak on pada bardzo rzadko. Chociaż regeneracja turbo = ~1000zł, a nowy map 150-200zł :P
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: DzieX »

Siema, pacjent to Ibiza mk4 1.6TDi Common Rail z 2011 roku. Nie wiem czy zlogowałem co trzeba. Prośba o interpretację:
https://1drv.ms/x/s!Ag6YBnLEV9CwnNMEoyZ_ULBIc6SLYQ

W razie czego lista dostępnych parametrów po wyszukaniu "Wtr"
Obrazek
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Bartek26 »

DzieX pisze: 01 paź 2022, 01:26 Siema, pacjent to Ibiza mk4 1.6TDi Common Rail z 2011 roku. Nie wiem czy zlogowałem co trzeba. Prośba o interpretację:
https://1drv.ms/x/s!Ag6YBnLEV9CwnNMEoyZ_ULBIc6SLYQ

W razie czego lista dostępnych parametrów po wyszukaniu "Wtr"
Obrazek
ale coś sie dzieje ? że logi robiles
Skill.... You can't buy it ....
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: DzieX »

Chujowo chodzi auto. Przy wyższych obrotach coś się odzywa. Chyba na jakimś pasku ale nie wiem. Sąsiad ma robić rozrząd ale o te wtryski też coś się bał
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Bartek26 »

ale te korekcje w normie raczej
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1131
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: irocket »

Obrazek
ODPOWIEDZ