Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Wszystko o silnikach benzynowych
Rafał100
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:38
Auto: Seat Toledo 2
Model: 1.6 benzyna
Skąd?: Goczałków

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: Rafał100 »

Szukam drugiej pompy paliwa i chciałbym jeszcze wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego, czy to coś pomoże?
Awatar użytkownika
D3T3
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 09 wrz 2014, 12:22
Auto: Grand Scenic
Model: 1.9 dCi
Skąd?: Grójec

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: D3T3 »

Czujnik jest tani i łatwy w wymianie, zacznij od czujnika, nie szukaj na siłę oryginałów (chyba że z ASO).
W moim lata jakiś najtańszy już 3 rok (chyba Vernet), niby oryginał VW wytrzymał rok czasu. Dobre słowa słyszałem też o Febi.
Elektronika lubi pierdoły pokazywać, wystarczy skok napięcia i zapisują się różne błędy.
Kiedyś notorycznie wywalało mi błąd przepustnicy, a było zwarcie w wiązce tylnej klapy ;-)
karus
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2018, 14:10
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR 8V AKL

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: karus »

Jak upiłem czujnik temperatury firmy Febi i od paru miesięcy jest OK.
pzdr
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: DzieX »

D3T3 pisze:Kiedyś notorycznie wywalało mi błąd przepustnicy, a było zwarcie w wiązce tylnej klapy
Yhy, z pewnością. Zwłaszcza że wiązka silnika i karoserii nie ma ze sobą nic wspólnego.
Awatar użytkownika
D3T3
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 09 wrz 2014, 12:22
Auto: Grand Scenic
Model: 1.9 dCi
Skąd?: Grójec

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: D3T3 »

Ja Cię nie zmuszam żebyś wierzył.
Pierwszy raz błąd przepustnicy wyskoczył mi jak wracałem z wakacji na parkingu, Miałem interfejs na telefon, błąd skasowałem i zapomniałem.
To samo wyskoczyło jeszcze kilka razy później, już miałem przepustnicę na podmiankę zamawiać, ale któregoś razu dopatrzyłem się, że przy poruszaniu klapą przygasa światło w kufrze.
Auto trafiło do elektryka, który naprawił wiązkę, a od tego samego czasu przestał się pojawiać błąd przepustnicy. Nic innego nie zmieniałem w tym czasie.
Mi się wydaje że auto jest po prostu wrażliwe na skoki napięć i już.
Rafał100
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:38
Auto: Seat Toledo 2
Model: 1.6 benzyna
Skąd?: Goczałków

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: Rafał100 »

Ja też mam problem z odpalaniem czy to na zimnym, czy na gorącym, po rozgrzanym silniku dochodzi jeszcze nierówna praca silnika między 600 a 900 obrotów na benzynie i na gazie tak samo. Mechanik powiedział że jest za niskie ciśnienie paliwa, więc wymieniłem i nic to nie dało , co jeszcze mogę zrobić bo brak mi już sil.
Awatar użytkownika
D3T3
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 09 wrz 2014, 12:22
Auto: Grand Scenic
Model: 1.9 dCi
Skąd?: Grójec

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: D3T3 »

Czujnik sprawdzałeś ?
Na zimnym powinno pokazywać +/- temp otoczenia, na ciepłym wiadomo więcej, ale poobserwuj wskazania przez dłuższy czas
mi kiedyś pokazywało temperaturę ok, ale raz na kilanaście.., kilkadziesiąt sekund wskazanie spadało do -40 i znów normalnie, to objaw uszkodzonego czujnika.
Falowanie może mieć wiele przyczyn: nieszczelny dolot, zacinający się egr, map sensor. Zerknij też, poruszaj wężykiem podciśnienia idącym od serwa w kierunku przepustnicy, on lubi się rozszczelnić.
ODPOWIEDZ