Plusy i minusy dużych rozmiarów felg :
Efektowne aluminiowe felgi o jak największym rozmiarze , szerokie niskoprofilowe opony... któż z nas nie marzy o takich kołach ? Wielu nie zdaje sobie sprawy ze zmian jakie mogą wyniknąć w wyniku użycia takich kół... Zmian jest wiele... i najmniej zauważalną z nich dla kierowcy jest ich atrakcyjny wygląd
Zalety
- Lepsza przyczepność na suchym a co za tym idzie lepsze pokonywanie zakrętów !
- Lepsze prowadzenie auta po trasie - płynne zmiany pasów ruchu bez efektu "bujania"
Wady
- Gorsza przyczepność na mokrym
- Nieznacznie słabsze przyśpieszenie ( szersze opony , większy opór )
- Nieznaczna utrata komfortu
- Nieznaczne zwiększenie zużycia paliwa ( ok. 0.5 l na 100 km )
Ekskluzywne alufele:
Aluminiowe felgi są podstawą tuningu. Nic nie zmienia tak wyglądu jak gustownie dobrane felgi ze stopów metali lekkich. W zależności od koncepcji i samochodu używa się felg o małej średnicy lub o kilka rozmiarów większych w porównaniu do seryjnych odpowiedników. Do pięknych felg dobiera się odpowiednie opony, oczywiście niskoprofilowe. Wśród wszystkich alufelg stosowanych do tuningu osobną grupę stanowią felgi skręcane.
Składające się z dwóch lub trzech części, stanowią dumę każdego renomowanego producenta felg. Należą one bowiem do elity wśród całego ogromnego świata obręczy aluminiowych. Wywodzą się jak wiele innych akcesorii tuningowych wprost ze świata sportów samochodowych. Właśnie w sporcie często potrzebne są felgi, których kształt lub rozmiar uniemożliwia ich wytworzenie jako jednoczęściowe. Jedyną metodą na powstanie zaprojektowanej obręczy pozostaje wtedy odlanie lub wykucie osobno ramion i obręczy. Montaż dwóch elementów możliwy jest dzięki śrubom, którymi to skręca się oba elementy.
Podobną metodę stosuje się w przypadku obręczy wytwarzanych na potrzeby rynku tuningowego. Ramiona odlewa się lub wykuwa, a następnie przy pomocy kilkudziesięciu tytanowych śrubek przykręca się do obręczy. Każda felga skręcana jest ręcznie. Właśnie taka technologia sprawia, że mamy gwarancję prawidłowego montażu. Wymaga to jednak ogromnej precyzji od osoby skręcającej felgę, a także wielokrotnego sprawdzania na specjalnym przyrządzie, czy część środkowa jest zamocowana centralnie. Jeżeli coś się nie zgadza, felga zostaje rozkręcona a cały proces rozpoczyna się od nowa.
Ręczna produkcja po części tłumaczy wysoką cenę zakupu felgi skręcanej, która często przekracza dwukrotnie koszt zakupu odpowiednika odlanego jako jednoczęściowa felga. Inną przyczyną wysokich cen są rozmiary, w których wytwarza się te elitarne obręcze. Najmniejsze z nich mają średnicę 17 cali. Spowodowane jest to nie tylko budową ekskluzywnych felg w prestiżowych rozmiarach, ale także wymogami konstrukcyjnymi. Miejsca w których łączy się poszczególne elementy obręczy muszą być odpowiednio wzmocnione, a więc są grubsze i zmniejszają nieco średnicę wewnętrzną felgi. Dlatego skręcana obręcz o średnicy zewnętrznej 17 cali ma średnicę wewnętrzną zbliżoną do jednoczęściowej felgi o średnicy 16 cali. W wielu luksusowych bądź sportowych samochodach, gdzie montuje się ze względu na dużą średnicę tarcz hamulcowych felgi o średnicy 16 cali, gdy zdecydujemy się na zakup obręczy skręcanych, muszą mieć one średnicę minimum 17 cali.
Chęć upodabniania tańszych jednoczęściowych felg do prestiżowych obręczy skręcanych, powoduje, że często spotyka się łebki śrubek używane jako element stylistyczny. Wytrawni znawcy szybko spostrzegą, że jest to tylko mistyfikacja. Prawdziwe skręcane obręcze mają swój niepowtarzalny urok i styl, a prestiż wynikający z ich posiadania jest naprawdę ogromny. Warto zapłacić wysoką cenę i wejść do klubu posiadaczy elitarnych obręczy.
Materiał zamieszczony dzięki uprzejmości autora strony:
http://www.lakiernic.republika.pl/
Pozdrawiam użytkowników Seata Toledo. Dziękuję wam za dobroć i za modlitwy. Z serca wam błogosławię.
Serdetschnje posdrawjam Toledziakuf
Tony