Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: piotrek148 »

Toledo - Piotrek148 1:0
Poddaje się. W poniedziałek jadę do elektryka
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Sprawdzałeś piny w kostce? Możesz na próbę kupić diodę BAV21 lub 1N4148 i wpiąć ją w piny 4 i 5. Pamiętaj, że przepływ napięcia ma być z 4 do 5.
misiek9902
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:39
Auto: ---
Model: ---
Skąd?: Ścinawa

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: misiek9902 »

Witam.

Mam prośbę do szanownych forumowiczy. Otóż mój Toledo 2 99r. z silnikiem 1.6 AKL niekiedy nie chce odpalić. Nie jest to regularne. Obroty falują od 768 do 800. Zadziwiły mnie wartości z grupy 000 w VAG-COM. Jeżeli ktoś by wiedział o co chodzi w tym silniczku to proszę o odpowiedź. Załączam logi i błędy które pojawiają się sporadycznie kiedy straci moc. Oczywiście podczas logowania silnik był przegoniony i rozgrzany do 90 stopni. Pozdrawiam.

Błędy:
https://postimg.org/image/amhgaw62v/

Logi z grupy 000:
https://postimg.org/image/kl70b44w7/
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Witam!

Mam prośbę o analizę logów.

Pacjent: Toledo 2 z 2001r., 1.9 TDI, 110km. W zeszłym roku wymieniony przepływomierz, N75, przewody podciśnieniowe na silikonowe. 2 miesiące temu wymieniony silnik i turbina na używkę.

Objaw: turbina mega późno wstaje, "kopnięcie" czuć dopiero przy 2500 rpm. Ręką mogę od góry wcisnąć sztangę do ogranicznika. Podejrzewam że pompa podciśnienia kończy swój żywot, ale proszę bardziej doświadczonych użytkowników o diagnozę.

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_BsLkG3.html
Dynamiczny:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_PzuZAH.html
Dynamiczny:
Grupy 001, 003: http://vaglog.pl/log-003_001_u1Kxxx.html

Z góry dziękuję!

Dodam tylko jeszcze, że auto nie wpada w tryb awaryjny, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Natomiast zaobserwowałem, że przy jeździe z prędkością 120-130 km/h komputer pokazuje chwilowe zużycie ponad 7 l/100km, czyli chyba za dużo.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4498
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Roxon40 »

Chwilowe może takie być. U mnie chwilowe pokazuje nieraz i 10L. Średnie w trasie jakbyś takie miał to można się zacząć martwić spalaniem.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

W pierwszej kolejności sprawdź czy aby na pewno masz szczelne wszystkie wężyki (ten od serwa też). Jeżeli wszystko jest szczelne to stawiam na gruszkę do sprawdzenia/regulacji. W statycznym logu nie widać, żeby pracowała na satysfakcjonującym poziomie.
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Wężyki sprawdzałem i wszystkie wydają się szczelne, nie słychać żadnego syku powietrza i nie widać uszkodzeń. Czy ten od serwa najlepiej sprawdzić wakuometrem podłączając go pod króciec wychodzący z przewodu?

Czyli po logach nie widać, żeby zmienna geometria się zacinała?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Po logu statycznym widać, że grucha prawie w ogóle nie rusza cięgnem. Z serwa to po prostu zobacz czy masz ten przewód szczelny, bo lubi pękać.
werni
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 04 lut 2016, 13:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Warszawa

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: werni »

Dzięki za odp. Sprawdzałem rano i nie zauważyłem żadnych przetarć czy pęknięć, on jest sztywny więc byłoby to łatwo wyczuć.

Czyli jeśli grucha nie rusza cięgnem, a przewody są szczelne, prawdopodobnie w niej leży problem? Czy może raczej vacum pompie? Ręką daję radę na wyłączonym silniku wcisnąć cięgno do końca, odpiąłem też z N75 wężyk który idzie do gruchy i zaciągałem powietrze - prawie wyplułem płuca, ale cięgno zsunęło się do dołu :-)
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dęblin

Re: Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: macsta12 »

Możesz sprawdzić ten króciec na przewodzie co idzie od vacum pompy do serwa czy się nie przytkał. Tak było u mnie kiedyś. Tam nachodzi ten cienki przewód podciśnieniowy, trzeba go zdjąć i przepchać króciec cienkim gwoździkiem np.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ