Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv.
~DzieX
Filtr paliwa jest rzadszą przyczyną tego że samochód nie odpala, co innego jakość tego co tankujesz i na to zwróć specjalną uwagę ( ja tylko Verve 98 i nie ma problemu, łapie zdecydowanie szybciej niż na ekodieslu, jeżeli kontrolka od świec nie zapala się to też raczej wykluczam, najprędzej akumlator lub rozrusznik, szczotki przecież wycierają się wraz z upływem czasu.
Panowie oczywiście to mój błąd- chodziło mi o olej napędowy Verva On a nie 98, tak to jest jak się jeździ i tankuje na zmianę diesla którego posiadam w opisie oraz często benzynę w Toledo II 1.6 brata, aczkolwiek tutaj również słychać i widać różnicę w odpalaniu podczas ujemnych temperatur ( pb95 a mocniejsza 98).
Jakość paliwa również zależy od łatwości rozruchu jak w Pb jest liczba oktanowa 95-98 tak i w dieslu jest liczba cetanowa które to określają kaloryczność paliwa. Fakt kondycja świec żarowych, akumulatora i rozrusznika jest bardzo ważna ale również połączenia Akumulator-rozrusznik masowanie itp. Włącznik elektromagnetyczny na rozruszniku również ma znaczenie miałem okazję porównywać nowy vs stary 16-to letni rozruszniku kręcił o wiele lepiej. Ja u siebie stosuję dodatek do diesla Kleen-Flo przez cały rok i problemów z odpalaniem i syfu w paliwie brak.