Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
damian1314
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2015, 11:35
Auto: Toledo 1L
Model: AFN
Skąd?: Kielce

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: damian1314 »

Ostatnie mrozy były małym sprawdzianem dla naszych aut. Problemy z odpaleniem miały głównie diesle, czego powodem mogło być zamarznięte paliwo. Korzystając z faktu, że mam kumpla pracującego na orlenie poprosiłem go o wysłanie zdjęć kart z właściwościami zwykłej ropki i tej niby cudownej vervy, która jest 25 gr za litr droższa. Dużo osób tankuje verve do swoich samochodów twierdząc, że jest dużo lepsza, ma dodatki czyszczące wtryskiwacze, zimą łatwiej samochód odpala. A no taki ch** jak żyrafy szyja. Verva, czy to zimowa czy letnia, to niemalże to samo co Eko Diesel. Pracownicy stacji orlenu cały czas dostają maile od swoich przełożonych w stylu "sprzedawać więcej vervy!" "co tak słabo verva?" itp. itd. Często się spotykamy, że pracownik tankujący nam auto usilnie próbuje nam wcisnąć verve argumentując jaka to ona nie jest idealna i są tego efekty - po przyjściu mrozów udział vervy w sprzedaży ON zwiększył się z 5-10% do.... 60%! Najczęstszym argumentem było "aa zatankuje vervy, bo mrozy idą". Verva zamarza w tej samej temperaturze co zwykła ropa! Moim skormnym zdaniem -25*C to za mało jak na zimowe paliwo. Ilość wody? Taka sama dla obydwu paliw. Zawartość siarki, której bardzo nie lubią nasze układy paliwowe? Identyczna. Tak samo jak smarność, temperatura zapłonu i mętnienia. Poniżej zamieszczam zdjęcia z właściwościami Eko Diesla i Vervy.

Jeśli chodzi o vervę zimową jedynym parametrem różniącym się od Eko Diesla jest liczba cetanowa. Ktoś powie "ale przecież liczba cetanowa jest bardzo ważna". Tak, jest, ale czy warto płacić 25 gr na litrze by mieć liczbę cetanową większą o 3 jednostki? Kolega twierdzi, że czasami różnica ta wynosi 1-1.5 jednostki. A nacisk na sprzedaż vervy jest taki duży, bo to czysty zysk! Na małej orlenowskiej stacji zbiornik 9500 litrów ostatnio poszedł w 2 dni. 9500*0.25zł= ok. 2300 zł. Każdy by chciał tak łatwo zarabiać takie pieniądze.

Obrazek
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: Bartek26 »

rzeczywiście sens tankowania verwy w przypadku ON to wielka lipa , możesz załatwić coś takiego na 95 i 98 ??
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
damian1314
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2015, 11:35
Auto: Toledo 1L
Model: AFN
Skąd?: Kielce

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: damian1314 »

Oczywiście, mogę załatwić, ale za 2-3 dni dopiero będę miał. Wrzucę do tego tematu.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: Bartek26 »

Dzieki , bo ja do skody leje cały czas 98 i jestem ciekaw czy to moja naiwność czy rzeczywiście to paliwo jest lepsze( rozchodzi się o to że na lepszym paliwie przy mocnym sofcie wtryski nie zapętlają ). Przy okazji kiedyś zaleje 95 i zrobie logi w celu porównania czasów wtrysków.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: vwir »

Już to nieraz pisałem na tym forum, ale zginęło w odmętach różnych tematów. Te dane, które podałeś są jak najbardziej publicznie dostępne i z tego co pamiętam to dla vervy CFPP jest na poziomie -20 stopni. Dla ekodiesla (klasa 2) może wynosić nawet -32 stopnie. Więc wręcz złym pomysłem jest tankowanie vervy gdy przychodzą mrozy.
O tutaj jest to dokładnie podane:
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... emium.aspx
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... asa-2.aspx

Swoją drogą to ciekawe - bo w tych dokumentach, które podesłałeś jest -29 dla Vervy, tymczasem z karty charakterystyki wynika -20.
Awatar użytkownika
damian1314
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2015, 11:35
Auto: Toledo 1L
Model: AFN
Skąd?: Kielce

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: damian1314 »

Te karty charakterystyki ze strony orlenu są ogólne - jak powinno być. Karty, które ja udostępniłem są dostarczane z każdą dostawą paliwa na stację.

BTW. Bzdury piszą na stronie "polepsza smarność". Z charakterystyk wynika, że smarność jest na tym samym poziomie w obydwu paliwach...
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: vwir »

No tak, -20 to minimum, które musi spełniać paliwo, a -29 to to co przyjechało na stację.
Wiesz - jedno i drugie "polepsza smarność". Nikt nie pisał, że verva bardziej niż ekodiesel ;)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: DzieX »

Ja tankuję zwykły ON, tyle że na sieciowych stacjach (ostatnio Statoil). Na zimę dolałem, z Orlenu:

Obrazek

W sumie to profilaktycznie bo Laguna i tak stoi głównie w garażu.
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dęblin

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: macsta12 »

Dziex mam i leję ten sam dodatek i ostatnio przy -21 nie pomógł nic, zapchało filtr parafiną.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Orlen, Verva vs Eko Diesel, co tankować?

Post autor: DzieX »

No to dobrze wiedzieć - wykorzystam i dam sobie spokój.
ODPOWIEDZ