Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Kaiser »

Ok :) A czy w ogóle wymiana takich wężykow to trudna sprawa? Wiadomo że trzeba uważać zeby omyłkowo któregoś źle nie podłączyć, ale czy mogą wystąpić jakieś inne problemy?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

Jesli wszystko dobrze podłaczysz to nie bedzie problemow ;) Nic trudnego w takiej wymianie nie ma :P
Joe*Quarry
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 12 lis 2009, 22:53

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Joe*Quarry »

Kaiser i co mierzyłeś te wężyki jaką mają grubość? bo jestem ciekaw i też zastanawiam się nad wymianą
Awatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 28 lip 2014, 11:38
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Okolice Brzeska/ NS

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Kaiser »

Jeszcze się za to nie zabierałem bo akurat wyszły mi nieplanowane zajęcia, ale na dniach będę to ogarniał
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: kappa00 »

Witam. Mam taki problem, którego nie mogłem znaleźc na forum. Chodzi oto że samochód od kilku dni jest słabszy do ok.2300 obrotow, zwłaszcza zaraz po odpaleniu. Przez kilka kilometrow turbo sie nie poprostu nie zalanczam ale gdy samochod złapie już temperature to wtedy turbo pracuje normalnie, ale czuc wyraznie to przejscie z niższych obrotow na obroty z pracującą turbiną. Turbo było regenerowane 27 tys.km temu, po regeneracji zdarzało sie zlapac notlaufa, moim zdaniem spowodowane to bylo pewnie zamuleniem samochodu (nie zawsze jest gdzie go przegonic) Teraz napewno nie jest to notlauf, tylko tak jakby ta turbina nie pracowala od poczatku jazdy. Dopiero czuc jej prace po kilku-kilkunastu kilometrach. Wiem że pewnie logi by powiedziały wszystko, ale narazie nie mam możliwosci ich zrobienia. Może macie jakieś doświadczenia z tym związane? Filtr paliwa i powietrza wymieniany regularnie.
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

Bez logów to wróżenie z fusów, więc dobrą kawę poproszę :)

1. Turbina zaczyna pracę od momentu jak odpalisz silnik AMEN.
2. Po regeneracji nie powinien mieć miejsce notlauf. Chyba, że spory czas po...

Do sprawdzenia:
- szczelność wężyków podciśnienia
- gruszka podciśnienia (czy sztanga pracuje)

Zapodasz logi w odpowiednim temacie to będziemy myśleć dalej.
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

Re: [ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: kappa00 »

Notlauf zdarzał sie już 10 tys.km po regeneracji, dlatego to mnie martwi, a stosowałem sie do tego co mowili ludzie z firmy regenerujacej...Aby go przeganiac dobrze na ciepłym silniku i nie gasic odrazu a bedzie długo służyc. Tak jak mowie, logow nie mam u kogo zrobic. Nie wiem jak powinna pracowac sztanga, ale w palcach az tak lekko to ona nie idzie bo właśnie sprawdzam :-/ Podciśnienie jest na wszystkich weżykach. Przy regeneracji gruszke też mi wymieniali na nową. Nie słysze tego gwizdu turbo jak slyszałem do tej pory, no ale auto powyżej 3000 dopiero jakoś jedzie, do 2,5-3 tys jest zmulone, jak zapodam klime to już dziekuje bardzo. Jestzcze takie pytanie najświeższe...Czy jest możliwośc że...sztanga nie wraca?że zostanie wciagnieta i nie wroci do konca?Jesli tak to co może by wtedy??Bo jak kiwam to mam wrażenie że jest taki punkcik w ktorym sie blokuje i nie wraca. Wybaczcie za pisownie ale nie tylko Tolek mi wysiada...komp chyba też :shock:
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
e3dx
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 09 sie 2014, 22:54
Auto: 1m
Model: 1.9TDI
Skąd?: Rzeszów

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: e3dx »

Zakup kabel za parę dyszek i sam zrób logi ( poproś kolegę niech ogarnia start i stop) :)
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Jasło

Re: [ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: kappa00 »

No kiedyś bede musiał kupic kabel, ale puki co go niemam. Dziwne jest to że na nierozgrzanym silniku samochód jedzie dużo gorzej, gdy sie nagrzeje to już jest rożnica ale dopiero od 3000 obr. I co dziwne, nie łapie notlaufa. Lecz wczoraj był moment że turbo przestało działac wogole, i niepomagało zgaszenie i ponowne odpalenie samochodu. A co bym mógł podmienic od innego Seata z tym samym silnikiem i oznaczeniem jak mój, w celu sprawdzenia? Czy objawy mogą wskazywa na czujnik doładowania? Jeśli tak to gdzie on sie znajduje i czy można poprostu przepiac z innego samochodu? Wiem że to metoda prob i błedow ale od czegoś trzeba zacząc.
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: vwir »

Metoda prób i błędów w tym silniku nie ma zbyt wiele sensu. Po to masz OBD2, żeby z niego korzystać. Kabel kupisz nawet w sklepie elektronicznym za jakieś 30-40PLN.
Czujnik doładowania masz w zależności od numeru nadwozia albo na rurze idącej z intercoolera do kolektora ssącego (starsze modele) albo na intercoolerze (nowsze modele).
ODPOWIEDZ