[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
brtk
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 08 maja 2016, 23:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Warszawa

Re: [ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: brtk »

No pewnie tak, ale widzę kilka i w różnych cenach, stad pytanie czy ktoś wymieniał i którąś poleca ;> I mam nadzieję, że jakaś łatwa wymiana, ale pewnie bez zdejmowania tarcz się nie obędzie :/ Chociaż przy okazji wszystko ładnie poczyszczę i dodam efektu końcowego w postaci jakiegoś lakierku na zaciski etc ;>
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3172
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

Tarcze jak tarcze - z tyłu trzeba zdjąć piasty, żeby zdjąć osłony.
Ja swoje osłony dałem do piaskowania i malowania. Przenie kupiłem bo były tanie (ASO).
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Romano »

Elo,
Mam pytanie do Was, czy wymieniając zaciski na nowe muszę wymienić oba (lewy i prawy) ? Miesiąc temu w warsztacie regenerowali mi zaciski tylne i po miesiącu oświeciła mi się kontrolka hamulca ręcznego, okazało się, że płyn hamulcowy wyciekł do minimum. Po obejrzeniu kół zauważyłem, że tylna prawa felga i nadkole są obrzygane płynem hamulcowym. Po zdjęciu koła i pompowaniu hamulca okazało się, że płyn ucieka z odpowietrznika, a po zatkaniu palcem odpowietrznika z jego gwintu. Zadzwoniłem do mechaników i okazało się, że podczas regeneracji urwali gwint w zacisku i nagwintowali nowy i dali odpowietrznik z jakiegoś mercedesa no i niestety nie wytrzymał, tylko, że nie powiedzieli mi o tym :/ Zjeb**** ich i kupiłem nowy zacisk na tył prawy, i sam go wymieniłem, odpowietrzyłem układ. Tylko, że....wydaje mi się, że pedał hamulca późno chwyta a linka hamulca ręcznego łapie mi na czy 6 lub 7 ząbek. Czy może to być przyczyną tego, że nie wymieniłem lewej strony i tłoki inaczej działają? Albo w odwrotnej kolejności odpowietrzałem układ (najpierw tył później przód) ?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3172
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: [ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

Nie, to nie to..
A dlaczego nie kazałeś im tego poprawić, tylko sam robisz?

Wysłane za pomocą mTalk
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Romano »

Byłem u nich i stwierdzili, żebym zostawił im auto to spróbują coś wykombinować. Ale co wykombinują jak gwint jest inny? Jeszcze znowu mi coś porobią źle i wydam niepotrzebnie kase, a tak kupiłem zacisk i wymieniłem (na pewno mniej mnie to wyszło.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Odpowietrzyłeś dobrze - najpierw się odpowietrza tył a później przód. Ręczny podciągnij regulacją pod tylną popielniczką.
Zacisk kupiłeś identyczny jak miałeś? Z tego co pamiętam to są 2 średnice tłoczków.
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Romano »

Zacisk kupiłem na pewno nie identyczny bo nie oryginalny, ale po zdjęciu starego porównałem przed założeniem i ma takie same wymiary.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3172
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: [ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

W moim tolku od zawsze miałem tak, że hamulce mimo że dobre to nie brały od razu (jak np w lagunie czy tolku kumpla). W tzw międzyczasie montowałem esp (inna pompa i serwo), zmieniałem tarcze i klocki i regenerowałem wszystkie zaciski. Niestety dalej działają jak działały. Ma ktoś jakiś pomysł na to? Hamulce mam 288mm/232mm. Płyn ate sl6.

Wysłane za pomocą mTalk
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Skąd?: Pilzno

Re: [ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: haszczu »

Podpinam się pod pytanie DzieXa.
U mnie zrobione zaciski, nowe tarcze i klocki a hamuje jak hamuje. Mam drugiego Seata Leona 1.9tdi a tam jak lekko wcisnę to zęby można zostawić na kierownicy

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

U ojca był podobny motyw w altei. Pedał hamulca siadał miękko w dół i dopiero po głębszym wciśnięciu auto dobrze hamowało. Też kombinowaliśmy ze zmianą uszczelnień w pompie, wymianą płynu, już rozważałem wymianę pompy hamulcowej. Ale krok po kroku eliminowaliśmy kolejne obwody i po zaciśnięciu kluczy zaciskowych na przewodach elastycznych pedał przestał być miękki i od razu był twardy. Okazało się, że rozwarstwiły się przewody elastyczne prowadzące do zacisków. Po wymianie przewodów jest ok. Z zewnątrz wyglądały dobrze.
ODPOWIEDZ