Z przykrością informuję, że forum będzie dostępne tylko do końca najbliższego okresu rozliczeniowego. Tj. do końca lipca 2024. Decyzja zostala podjęta z powodu znikomej aktywności. Jeśli ktoś jest zainteresowany przejęciem domeny lub backupem bazy zapraszam na priv. ~DzieX |
[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
- Szczepan
- Forumowicz
- Posty: 233
- Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
- Auto: Seat Toledo 1M
- Model: 1.9 TDI ASV
- Skąd?: Turek
Re: [1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Dzięki za odpowiedz. To dobrze założyłem nie miałem gdzie zerknąć komuś pod maskę.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 maja 2016, 10:14
- Auto: Toledo 1L
- Model: 1.9 TDI AFN
- Skąd?: Sosnowiec
[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Cześć wszystkim!
Pierw o autku (mimo że wszystko jest w profilu): Toledo 1L rocznik 1998 z silnikiem 1.9 TDI (AFN 110KM).
Kupiłem auto kilka miesięcy temu. Wymieniłem rozrząd z pompą wody. Olej silnikowy, filtr oleju, powietrza oraz paliwa.
Pojawił się problem: auto długo odpala. Problem się pojawił nagle. Na filtrze paliwa (MANN) przejechałem około 2 tys. i wcześniej wszystko było w porządku. W piątek rano się pojawił ten problem. Nagle, przed tym żadnych objaw nie było.
Problem polega na tym że auto odpala długo. Rozrusznik kręci bardzo dobrze, ale 0 reakcji po stronie silnika. Dopiero po 7-8 sekundach łapie i jak już odpali to chodzi dobrze. Chociaż ostatnio mi się wydaje że przez jakiś czas silnik jakoś inaczej brzmi (ale nie tak jakby złapał powietrze zamiast ropy) jeszcze przez jakiś czas po odpaleniu. Chodzi równo, ale trochę inaczej brzmi.
Długo nie będę opowiadał. Nagrałem filmik. Na filmiku odpalam auto po raz pierwszy za około 20 godzin. Temperatura powietrza 16 stopni:
https://drive.google.com/file/d/0B9YCaJqfIqlLQ2NOSWZwVHlaclk/view?usp=sharing
Co to może być? Myślałem że świece żarowe. I zrobiłem krótki test. Pojechałem sobie (auto się nagrzało do odpowiedniej temperatury), zgasiłem silnik, poczekałem 2 minuty, odpaliłem - poszedł od strzała. Pojechałem znowu (temperatura była normalna), przyjechałem, zgasiłem. Auto stało przez około 2 godziny (temperatura powietrza 13 stopni) i po 2 godzinach już było prawie tak samo jak po tych 20 godzinach co nagrałem filmik. Gdzieś łapie powietrze i ropa ucieka? Mogło by tak być, ale jak słychać na filmiku jak już odpali to chodzi równo, bez chwilowych drgnięć. Nie jestem jeszcze znawcą tego silnika, więc proszę Waszej pomocy.
Dodane w poniedziałek rano:
Filtr wymieniałem 2 miesiąca temu, czemu by nagle zaczął puszczać? Ciężko obczaić skąd to może uciekać Nie bardzo mi się podoba, że pompa jest jakaś delikatnie spocona (przynajmniej tak wygląda - jest nieco jakby wilgotna).
A tak silnik odpalił rano (temp powietrza 11 stopni). Zauważyłem że świece żarowe gasną jakoś zbyt szybko: https://drive.google.com/open?id=0B9YCaJqfIqlLRVhGd2l6aFU2T1k
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pierw o autku (mimo że wszystko jest w profilu): Toledo 1L rocznik 1998 z silnikiem 1.9 TDI (AFN 110KM).
Kupiłem auto kilka miesięcy temu. Wymieniłem rozrząd z pompą wody. Olej silnikowy, filtr oleju, powietrza oraz paliwa.
Pojawił się problem: auto długo odpala. Problem się pojawił nagle. Na filtrze paliwa (MANN) przejechałem około 2 tys. i wcześniej wszystko było w porządku. W piątek rano się pojawił ten problem. Nagle, przed tym żadnych objaw nie było.
Problem polega na tym że auto odpala długo. Rozrusznik kręci bardzo dobrze, ale 0 reakcji po stronie silnika. Dopiero po 7-8 sekundach łapie i jak już odpali to chodzi dobrze. Chociaż ostatnio mi się wydaje że przez jakiś czas silnik jakoś inaczej brzmi (ale nie tak jakby złapał powietrze zamiast ropy) jeszcze przez jakiś czas po odpaleniu. Chodzi równo, ale trochę inaczej brzmi.
Długo nie będę opowiadał. Nagrałem filmik. Na filmiku odpalam auto po raz pierwszy za około 20 godzin. Temperatura powietrza 16 stopni:
https://drive.google.com/file/d/0B9YCaJqfIqlLQ2NOSWZwVHlaclk/view?usp=sharing
Co to może być? Myślałem że świece żarowe. I zrobiłem krótki test. Pojechałem sobie (auto się nagrzało do odpowiedniej temperatury), zgasiłem silnik, poczekałem 2 minuty, odpaliłem - poszedł od strzała. Pojechałem znowu (temperatura była normalna), przyjechałem, zgasiłem. Auto stało przez około 2 godziny (temperatura powietrza 13 stopni) i po 2 godzinach już było prawie tak samo jak po tych 20 godzinach co nagrałem filmik. Gdzieś łapie powietrze i ropa ucieka? Mogło by tak być, ale jak słychać na filmiku jak już odpali to chodzi równo, bez chwilowych drgnięć. Nie jestem jeszcze znawcą tego silnika, więc proszę Waszej pomocy.
Dodane w poniedziałek rano:
Filtr wymieniałem 2 miesiąca temu, czemu by nagle zaczął puszczać? Ciężko obczaić skąd to może uciekać Nie bardzo mi się podoba, że pompa jest jakaś delikatnie spocona (przynajmniej tak wygląda - jest nieco jakby wilgotna).
A tak silnik odpalił rano (temp powietrza 11 stopni). Zauważyłem że świece żarowe gasną jakoś zbyt szybko: https://drive.google.com/open?id=0B9YCaJqfIqlLRVhGd2l6aFU2T1k
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2016, 12:54 przez Kimtom, łącznie zmieniany 1 raz.
- vwir
- Zasłużony
- Posty: 2838
- Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
- Auto: DS5, Leaf
- Model: 2.0HDI, EE
- Skąd?: okolice Krosna
[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Na świece żarowe nawet nie patrz, bo one przy obecnych temperaturach w ogóle nie są załączane. Masz przezroczyste przewody paliwowe? Żeby zerknąć na nie po dłuższym postoju, czy się w nich nie pojawia powietrze.
Sprawdzałeś kąt wtrysku?
Sprawdzałeś kąt wtrysku?
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 maja 2016, 10:14
- Auto: Toledo 1L
- Model: 1.9 TDI AFN
- Skąd?: Sosnowiec
[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Kąt wtrysku nie sprawdzałem, dopiero teraz wziąłem kabel od kolegi zobaczę co się dzieję. Ogólnie jeszcze nie bardzo się znam na tym VAG COM. Już się orientuje gdzie i co się patrzy, ale nie wiem jakie mają być wartości na przykład. W każdym razie podepnę komputer dzisiaj to auta.
Właśnie przewody paliwowe.. Może kiedyś były przezroczyste, teraz są czarne. A może od zawsze były czarne. Nie wiem przypadek czy nie, ale wydaje mi się że jakoś więcej palić auto zaczęło.
Ja wgl mam jakieś grube rozjazdy. Jak liczę ile pali to średnio mi wychodzi około 6 litrów na 100 km, wtedy jak komputer pokładowy (pozycja 2) przy takich samych danych przejazdu pokazuje 4,7 albo 5. Tankuje na orlenie.
Właśnie przewody paliwowe.. Może kiedyś były przezroczyste, teraz są czarne. A może od zawsze były czarne. Nie wiem przypadek czy nie, ale wydaje mi się że jakoś więcej palić auto zaczęło.
Ja wgl mam jakieś grube rozjazdy. Jak liczę ile pali to średnio mi wychodzi około 6 litrów na 100 km, wtedy jak komputer pokładowy (pozycja 2) przy takich samych danych przejazdu pokazuje 4,7 albo 5. Tankuje na orlenie.
- vwir
- Zasłużony
- Posty: 2838
- Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
- Auto: DS5, Leaf
- Model: 2.0HDI, EE
- Skąd?: okolice Krosna
[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
To sprawdź kąt wtrysku i wrzuć nawet tymczasowo jakieś przezroczyste przewody (nawet przedłuż istniejące, tak dosłownie na 1 dzień) żeby sprawdzić, czy z paliwem wszystko ok. No i ja bym wymienił podgrzewacz na filtrze. Koszt groszowy a jedna niewiadoma wyeliminowana.
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 maja 2016, 10:14
- Auto: Toledo 1L
- Model: 1.9 TDI AFN
- Skąd?: Sosnowiec
[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Tak zrobię.
A gdzie można poczytać o kątach? Tzn jaki to będzie kanał w VAG COMie oraz jakie mają być wartości.
Jak poprawnie zapisać log, aby później inni mogli go przeczytać. Które kolumny wybierać?
A gdzie można poczytać o kątach? Tzn jaki to będzie kanał w VAG COMie oraz jakie mają być wartości.
Jak poprawnie zapisać log, aby później inni mogli go przeczytać. Które kolumny wybierać?
- damian1314
- Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 maja 2015, 11:35
- Auto: Toledo 1L
- Model: AFN
- Skąd?: Kielce
[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Basic settings>grupa 000> 2 pozycja
Wartosc idealna to 51 ale jak bedzie 48-53 to bedzie OK
Wartosc idealna to 51 ale jak bedzie 48-53 to bedzie OK
-
- Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 maja 2016, 10:14
- Auto: Toledo 1L
- Model: 1.9 TDI AFN
- Skąd?: Sosnowiec
[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Wymieniłem podgrzewacz w filtrze i problem się rozwiązał
Dziwnie że on się zepsuł po kilku miesiącach pracy
Dziwnie że on się zepsuł po kilku miesiącach pracy
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 20 sie 2016, 20:15
- Auto: 1M
- Model: 1.9 TDI ASV
- Skąd?: Radzyń Podl.
[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Witam. Mam problem, nie udało mi się znaleźć na forum więc go przedstawię. Silnik ASV , 2003r. Słabo pali na zimnym silniku. Po nocnym postoju lub po wyjściu z pracy np. Gdy odpalam słychać nierówną pracę silnika przez moment aż się wkręci do 1000rpm. Z tyłu przez chwilę puszcza niebieski dym (tak do 10sek.). Czasami potrafi zatrzęść. Jak już ma 900-1000rpm chodzi normalnie. Podmieniony aku, wymienione świece żarowe, nowy czujnik temp. wody wsadzony - nic nie pomaga. Ręce opadają. Jakieś sugestie??? Auto na ciepłym albo po zgaszeniu pali na dotyk.
- tomason2
- Forumowicz
- Posty: 102
- Rejestracja: 24 lip 2010, 20:57
- Auto: Seat Toledo 1M
- Model: 1.9 TDI ASV+
- Skąd?: Dobczyce
[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala
Kąt wtrysku sprawdzany vagiem ?
Same wtryski w jakim stanie ? Ja mam podobny problem i sprawdziłem wtryski i 3 z 4 nie są już pierwszej młodości. Powoli szykuje sie na wymianę.
Niebieski dym to nie spalony olej (np z turbiny)
Same wtryski w jakim stanie ? Ja mam podobny problem i sprawdziłem wtryski i 3 z 4 nie są już pierwszej młodości. Powoli szykuje sie na wymianę.
Niebieski dym to nie spalony olej (np z turbiny)
Tomek
ASV - 150KM - 328Nm
ASV - 150KM - 328Nm