[1M] Eksploatacja starego Diesla

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: kornat »

Nie chodziło mi o wyłapywanie tylko osadzanie się sadzy. U kolegi w Vectrze C wypalanie wyglądało podobnie jak tu
https://www.youtube.com/watch?v=-IXkcOs2-no
no może trochę więcej dymu i gryzący zapach, ale jeździł na krótkich odcinkach. Może wypalanie zależy też od sposobu użytkowania auta. Jak ktoś jeździ po mieście i na niskich obrotach "bo diesel tak lubi" :D to to wypalanie jest bardziej dymiące, bo więcej się tego osadzi. Mimo wszystko chciałbym zobaczyć taki test jak wyżej opisałem. Jak wiadomo w jakich się warunkach robi test, więc one też nie są tak miarodajne. Auto trochę inaczej się zachowuje na biegu jałowym, a inaczej pod obciążeniem.

Napisałeś, że DPF zamienia na dwutlenek węgle, który podobno jest szkodliwy. Również dwutlenek węgla jest podawany w danych katalogowych i np:
1.9TDI VP 110KM ma 135g/km
1.9TDI PD 130KM ma 140g/km
1.9TDI PD 150KM ma 145g/km
1.9TDI PD 105KM ma 135g/km
2.0TDI PD 140KM ma 148g/km
2.0TDI CR 140KM ma 134g/km
2.0FSI PB 150KM ma 166g/km
1.8TFSI PB 160KM ma 176g/km
1.4TFSI PB 125KM ma 149g/km

Wiadomo, że większa moc/pojemność to więcej spalin, ale jak widać benzyniak pod tym względem nie wypada lepiej. Oczywiście są również inne szkodliwe jak np. tlenki azotu, ale tego akurat nie podają. Wszystko jest pod normą EURO.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: vwir »

No na pewno stary diesel wyprodukuje więcej sadzy, bo on nie dopali niczego. DPF ile dopali tyle dopali, ale coś zrobi na pewno. Więc o tyle na pewno będzie lepszy od starego diesla. Więc taki test nie ma sensu i raczej nikt go nie robi, bo i po co.

CO2 sam w sobie nie jest szkodliwy. A to co podają katalogi to tak naprawdę przekłada się na oszczędność auta. Spalisz więcej paliwa - wygenerujesz więcej CO2. W jakiejś postaci ten węgiel z paliwa musi się wydostać z rury wydechowej. Inne związki są mocno kontrolowane przez kolejne normy euro, a zostaje tylko wydalenie w postaci CO2. Benzyniaki potrzebują więcej paliwa (mniejsza sprawność silnika) a co za tym idzie będą miały większą ilość CO2/km niż diesle o podobnej mocy i pojemności.

Jeśli chodzi o wypalanie jak na filmie - to nawet jeśli ktoś musiał je wykonać to raczej zarżnął już DPFa zupełnie. A to się dzieje po ok. 200tys przebiegu albo i większym.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: kornat »

Kolega w tej viki miał mały przebieg bo ok. 50kkm i jak wspomniałem wcześniej podobnie dymiło. Nie nie był to szrot ściągany z zagranicy z ukręconym przebiegiem, więc zużycie dpf'a czy innych elementów można wykluczyć. Z tego co później z nim rozmawiałem, stosował później olej 2T do paliwa (wiadomo w jakim celu) i zauważył, że rzadziej dochodziło do wypaleń. Jak wiadomo spalanie oleju nie jest zbyt ekologiczne, a w tym przypadku czyżby dochodziło do poprawy spalania mieszanki?

Ogólnie poprawę spalania mieszanki, można uzyskać odpowiednim wyprzedzeniem wtrysku, ciśnieniem rozpylania paliwa, jakością paliwa itp. Dużo osób na to nie zwraca uwagi.

Tak ogólnie nie ma się co jarać emisją spalin, bo jak wiadomo, to nie auta są głównym czynnikiem zanieczyszczeń.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: vwir »

U mnie w wydechu po przetarciu go wewnątrz palcem jedyne co będziesz miał na palcu to kurz. Mam w rodzinie 3 auta z filtrami cząstek stałych i w każdym jest tak jak u mnie. W żadnym z nich nigdy nie widziałem takiego kopcenia. Jest wyraźna różnica w garażu - po odpaleniu auta bez DPFu wyraźnie czuć, że się odpalało diesla. Po odpaleniu auta z DPFem nie czuć niczego.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: kornat »

To fakt, że nie trąci jak z starego ikarusa, ale te szkodliwe substancje są bezwonne i niewidoczne ;)
Alicante
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 25 gru 2010, 13:17
Auto: Toledo 1M Sport
Model: 1,9 TDI ASZ
Skąd?: Kraków / Mielec

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: Alicante »

Ok, zostałęm przekonany zeby wiecej sie nie wyrywać, ze juz nigdy nie kupie diesla ;-)
Wracając do tematu,
Jak sie robi logi? Czy wystarczy ze podjade do elektryka który ma możlowość podpiecia pod kompa i zaczytać? Podpowie mi to co w jakim jest stanie?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: Sony »

Alicante, wystarczy przejrzeć forum: viewtopic.php?f=31&t=2740 :548:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: vwir »

http://www.motofakty.pl/artykul/itd-wzi ... oblem.html

Wreszcie. Ostatnio jechałem za mondeo, które puszczało taką zasłonę dymną, że mało co widziałem.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: kornat »

Niemcy tak cisnęli z normami EURO i jakie to DPF, FAP itp. wynalazki są eko, a jak widać od 25lat emisja CO2 nie spadła praktycznie wcale.
http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,202 ... hodow.html
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: vwir »

Co ma DPF, FAP, itp. do emisji CO2? Mylisz pojęcia, i to mocno.
Niemcy tak mocno postawili na fotowoltaikę i wiatraki, że zdarzają się już okresy, kiedy to ten rodzaj energii pokrywa w zupełności ich zapotrzebowania: http://m.pb.pl/4433593,11161,niemcy-100 ... rgii-z-oze
Mogą sobie więc pozwolić na tankowanie aut prądem.
ODPOWIEDZ