Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Toledo II generacji
cichykoksik2207
Forumowicz
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2015, 22:05

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: cichykoksik2207 »

Kitaj pisze:cichykoksik2207, a tak ciężko kupić zestaw naprawczy za ~700zł i cieszyć się jazdą? Przy okazji masz możliwość zerknięcia do sprzegła


Myślałem o tym-wymiana nitów to koszt około tysiąca złotych (z zestawem) jednak największym problemem może być uszkodzenie elementów skrzyni po przez zerwany np jeden nit.
Niestety bywały przypadki,że skrzynie okazywały się niby dobre a wewnątrz zerwany nit siał spustoszenie :-(
Vojak
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 08 lut 2016, 19:04
Auto: brak
Model: brak
Skąd?: Pszczyna

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: Vojak »

Witam. Stoję przed wyborem mojego pierwszego samochodu i zdecydowałem się na Seata Toledo 1M.

Chciałbym poradzić się Was w kwestii wyboru silnika. Słyszałem o jakiś historiach typu ,,diesel tylko na większe trasy" itp..

Przedstawię jak wygląda mój przypadek:

- aktualnie do pracy mam 6 kilometrów ale może to się zmienić do nawet 25-30 kilometrów w jedną stronę
- początkowo budżet raczej nie pozwoli mi na zagazowanie samochodu a podobno kupowanie auta z załozonym już gazem(zwłaszcza mało znanej firmy) nie jest najlepszym pomysłem
- oprócz pracy średnio co 2 dni robię 5 kilometrów + sporadycznie w weekendy jakieś zakupy czyli około 20 kilometrów

Średnio więc tygodniowo będę robił 80-100 kilometrów. Miesięcznie to wychodzi jakieś 400 kilometrów. Do tego raz albo dwa razy w roku jakiś większy wyjazd w głąb Polski na jakiś odpoczynek. Za granicę też planuję wyjazd ale narazie latam biurami podróży samolotami i jest to chyba dla mnie nawet wygodniejsze.

Rocznie więc mi wychodzi z obliczeń jakieś 5-6 tysięcy.

Czy przy takich przebiegach jest sens pakować się w diesla? Dodam jeszcze, że dużo z tych tras to krótkie trasy po 2-5 kilometrów gdzie auto nawet dobrze się nie zagrzeje a z tego co słyszałem to diesel tego nie lubi za bardzo.

Myślałem cały czas o silniku benzynowym 1.6 z racji tego, że zależało mi na jak najmniejszych kosztach paliwa i OC. Ale z tego co czytam to spalanie w silniku 1.8 jest tylko trochę większe + nie ma tam podobno tej felernej skrzyni biegów na nitach + 1.6 w tym Toledo to trochę za mało. Dodatkowo różnica w płatności OC pomiędzy silnikiem 1.6 a 1.8 nie jest aż tak duża.

Budżet jaki mam do wydania na samochód to 12 tysięcy ale po dyskusji ze znajomymi wychodzi że lepiej zmniejszyć go do 10 tysięcy na kupno samochodu i zostawić 2 tysiące na ewentualny wkład po kupieniu samochodu, który zawsze jakiś jest.

Nie ukrywam, że po jakimś czasie rozważałbym założenie gazu do tego samochodu ale czy to ma sens przy takim robionym przebiegu? Nie wiem po jakim czasie chciałbym zmienić auto ale przypuszczam, że jeżeli miałbym go w dobrym stanie to jego gabaryty i ogólny wygląd sprawiałoby, że chciałbym z nim trochę dłużej zostać.

Z góry dziękuję za wszelkie porady i opinie.
Awatar użytkownika
D3T3
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 09 wrz 2014, 12:22
Auto: Grand Scenic
Model: 1.9 dCi
Skąd?: Grójec

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: D3T3 »

Przy takich przebiegach to nawet benzyna Ci się nie zdąży zagrzać, a co mówić o ropniaku :-)
Robię około 10-12 tysięcy rocznie z czego 95% to jazda wokół komina, latem moje 1.6 BCB nagrzewa się błyskawicznie, ale zimą wskazówka czasem nie dygnie i jestem już w pracy (parkuję pod chmurką).
1.8 miałem przez 4 miesiące, od maja do września, więc lato, średnie spalanie na dojazdy do pracy liczone z tankowania było coś koło 13L/100, 1.6 zadowala się 10L max w okresie zimowym.
Z drugiej strony brat ma 1.9 110KM, dojeżdżamy podobne trasy do roboty i jakoś nie narzeka na zwiększone występowanie awarii.

Co do kwoty zakupu to weź pod uwagę, że nawet jeśli trafisz super i nic nie będzie do roboty przy aucie to rozrząd, ubezpieczenie, filtry, płyny, podatek i np. komplet opon, czy hamulce i masz 3000 lekką ręką do wydania.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: vwir »

Przede wszystkim musisz wziąć pod uwagę budżet. 10tys na diesla w dobrym stanie to po prostu trochę za mało. Ja mojego z '99 roku sprzedałem za 13,5. Tyle tylko, że był w naprawdę idealnym stanie. Jeśli kupisz zajeżdżonego diesla to będziesz tylko dokładał i przeklinał. W takim budżecie szukałbym zadbanego 1.8 z małym przebiegiem. Gaz bym raczej odpuścił, bo policz sobie, po ilu latach zwróciłaby Ci się instalacja gazowa.

To nie chodzi o to, że diesle nie lubią krótkich tras, tylko turbiny tego nie lubią (bez względu na to, czy to diesel czy benzyna). Na zimnym silniku są słabo smarowane (zbyt gęsty olej) i jeszcze do tego osadza się w nich nagar. Turbina musi być od czasu do czasu przegoniona na wysokich obrotach na dłuższej trasie. 25-30km w jedną stronę to już jak najbardziej akceptowalny przebieg dla diesla. 6km to trochę mało.
2tys zapasu przy kuponie auta to bezwzględne minimum. Zrobisz rozrząd, olej, filtry i ponad pół z tej kwoty ucieknie. A musisz mieć zapas na jakiekolwiek naprawy, koła letnie/zimowe, itp.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2016, 09:25 przez vwir, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: Sony »

Vojak, to czy wybierzesz diesla czy benzyniaka to już Twoja decyzja :) Ja osobiście jak kupowałem diesla to do pracy miałem jakieś ~14km w jedną stronę. Jednak nie kierowałem się tym jakie przebiegi będę robił tylko tym, żeby było ekonomicznie. Benzyna wychodziła drożej, za gazem jakoś nie jestem, więc wybór padł na diesla i nie żałuję :) Obecnie jednak do pracy mam 2km i jak tylko mam możliwość to jeżdżę dupowozem żony (Matiz), bo Seata szkoda męczyć na takie 'trasy'. No, ale jak jest zima albo pogoda kapryśna, a Mietka żona używa to wtedy wsiadam w Tolka i jadę. Przebiegi spadły mi drastycznie, ale jakoś nie narzekam a auto ma się dobrze. Ja osobiście w dieslu lubię tego kopniaka w plecy od niskich obrotów i jakoś wyboru nie żałuję. Auto sprawuje mi się od 8 lat bez większych problemów, ale to zależy oczywiście na jaki egzemplarz trafisz i jak o auto będziesz dbał ;)

W Twoim przypadku sam miałbym dylemat. Musisz zdecydować czy auto ma Ci służyć tylko na spokojne dojazdy do pracy czy chciałbyś też czasem przycisnąć i mieć większą dynamikę (wtedy 1.8) Poza tym chyba nie we wszystkich silnikach 1.6 występowała wada ze skrzynią. Jednak to niech się właściciele 1.6 najlepiej wypowiedzą. Po lifcie w 2003 roku niby usunięto tą usterkę całkowicie.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: DzieX »

Vojak pisze:Rocznie więc mi wychodzi z obliczeń jakieś 5-6 tysięcy.


Wychodzi więc na to, że nie potrzebujesz samochodu :)
Jeśli zaś się zdecydujesz, to celowałbym w benzynę bez gazu.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: Bartek26 »

Kup sobie kolego 90konne tdi ,bez zmiennej geometri i dorzuć do tego webasto .
Będzie oszczędnie , możesz jeździć tak jak chcesz bez obaw o turbinę , a silnik zawsze zimą będzie dogrzany ...
I tyle w temacie.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: vwir »

Znalezienie AGR-a w 1M nie jest łatwe, a do tego gdy już są to często z przebiegami kosmicznymi.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: Bartek26 »

znalezienie jakiegokolwiek tdika z tych lat z małym przebiegiem jest trudne, ale przebiegiem auto nie jeździ i może być zadbane nawet mając +300tyś.
Niestety żeby kupić auto pod dane wymagania trzeba trochę się postarać, ale taka 90tka z webasto to złoty środek jak ktoś patrzy na ekonomię , bezawaryjność i nie zwraca szczególnej uwagi na dynamikę auta .
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Diesel czy benzyna (+gaz) ?

Post autor: vwir »

Zgadza sie. Tylko że AGR ogranicza Cię tylko do rocznika '99. Jeśli już tak patrzymy to ja bym szukał leona SDI.
ODPOWIEDZ