Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Zawór EGR / N75

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

Zawór EGR / N75

Post autor: klynna »

http://allegro.pl/show_item.php?item=5263963341

Panowie, czy N75 o numerze
1J0 906 627 A (taki mam w samochodzie)
będzie tożsamy z
1J0 906 627 B
1K0 906 627 A ??

Numery delikatnie się różnią, więc wolę zapytać. (wątpie, by były jakiekolwiek różnice w budowie zaworu....ale, lepiej jest się zapytać)


Znalazłem zawór o numerze jaki mam w aucie:
http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-n75 ... 68582.html
Tylko, że ma czarną główkę (jak N18), mój n75 standardowo ma białą główkę.

Jakieś sugestie panowie ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Zawór EGR / N75

Post autor: Sony »

Zadzwoń albo wybierz się osobiście do ASO to Ci wyjaśnią co i jak - tam dostaniesz najpewniejszą informację.

Moim zdaniem ten zawór z pierwszego linku powinien podejść, z drugiego również. Co do koloru "czapki" to wydaje mi się, że kiedyś tam wprowadzono zamiennik, który ma właśnie czarną główkę.
kuba238
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2016, 16:15
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9TDI 90KM AGR
Skąd?: Warszawa

Zawór EGR / N75

Post autor: kuba238 »

Witam kolegów

Wiem, że tych tematów już się przez forum trochę przewinęło, ale żadnego z nich nie mogę w pełni zestawić z moim problemem.

Zaczęło się rok temu. Silnik zaczął wpadać w błąd (standardowo przy 110 km/h przeładowanie i odcięcie turbiny do ponownego odpalenia silnika). Mając wolną sobotę i korzystając z forum posprawdzałem wężyki, pozarabiałem od nowa, jednak nic to nie pomogło. Mam silnik AGR i u mnie zawór N75 wygląda inaczej niż EGR, dlatego poczynając kolejny krok zregenerowałem (zgodnie z filmikiem) zawór EGR (zamiast N75). Nie wiem jak się to stało ale pomogło. Miałem spokój prawie rok:)

Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że silnik powyżej 120 km/h nie ma takiej mocy jak wcześniej (ten spadek mocy trwał pomału, od dłuższego czasu coraz gorzej z przyśpieszaniem). Co dziwne do 100km/h silnik jest bardzo żywy, w ogóle nie ma spadku mocy - bardzo dobrze przyśpiesza.
Postanowiłem wybrać się do mechanika. Początkowo chciał zacząć od wymiany zaworku N75 ale zauważył, że turbina jest na by-passie i stwierdził, że N75 nie ma z mocą nic wspólnego i to poprostu jest turbina do regeneracji. Jeździliśmy z podłączonym kompem i pokazywał mi wykres ciśnienia wyliczonego i rzeczywistego. powyżej 100km/h te dwa wykresy rozjeżdżają się.

Po powrocie do domu i dowiedzeniu się, że EGR który reanimowałem nie jest N75. Posprawdzałem prawdziwy N75. NIe można go rozebrać dlatego tylko sprawdziłem czy po podaniu zasilania zmienia się kierunek otwarcia przepustniczki. W normalnym stanie po włączeniu zapłonu zaworek cały czas przełącza się (pyrka).

Wszystko złożyłem z powrotem i nic więcej nie robiłem. Jednak wczoraj znowu powrócił problem z przeładowaniem turbiny i odcięciem turbo przy 110km/h. Dzisiaj z rana postanowiłem powymieniać wężyki na nowe (wydawało mi się, że jeden jest przetarty - wyminiżem 3szt od N75 - do turbiny, do gruszki i do dolotu powietrza). Kiedy odłączyłem wężyk od N75 ten który idzie z turbiny (z prawej strony po lewej są 2 do gruszki i dolotu powietrza) z wężyka zaczął kapać olej - tak jaby turbina w niego pchała i pchała dalej do zaworku N75. Wymiana wężyków oczywiście nic nie dała.
Wymontowałem N75 i jak dmuchałem w każdy z wlotów powietrze ucieka we wszystkie strony - wydaje mi się, że tak nie powinno być???

Zamówiłbym nowy N75 ale boje się, że olej z turbiny mi go uszkodzi znowu. Prosiłbym o pomoc.

1. Czy to jest turbina na 100% do regeneracji?? (zużycie powoduje pchanie oleju do N75) I turbina jest przyczyna braku mocy powyżej 120km/h???
2. Czy mogę wymienić N75 przed regeneracja?? ( olej w wężykach nie uszkodzi nowego N75

W załączniku LOG, wykres z VAGCOM(dzisiejszy) oraz zdjęcie N75

Proszę o pomoc!!! Jak ktoś mieszka w Warszawie zapraszam na piwo:)
https://megawrzuta.pl/filesgroup/06d729619c12f0b0527c798fb28c0f7e.html
Załączniki
LOG-01-011-xxx-xxx.rar
(973 Bajtów) Pobrany 126 razy
SCOPE02.jpg
N75 - Kopia.jpg
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Zawór EGR / N75

Post autor: Sony »

kuba238, chłopie zrób Ty porządne logi dynamiczne na 3 i 4 biegu i wtedy coś więcej będzie można powiedzieć, bo dla mnie to jest na chwilę obecną masło maślane. Logi 003+008 i osobno 011 na każdym z tych biegów poproszę. Tutaj masz wątek, gdzie należy takie logi wrzucić: viewtopic.php?f=31&t=2740&view=unread#unread Zauważ też, że logi przed wrzuceniem umieszczamy na tej stronie: http://vaglog.com/ i w temacie wrzucamy link do nich.
kuba238
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2016, 16:15
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9TDI 90KM AGR
Skąd?: Warszawa

Re: Zawór EGR / N75

Post autor: kuba238 »

Temat do zamknięcia.

Pomimo założeń mechanika, że jest to turbina na bypassie i że jest poprostu do regeneracji, postanowiłem zamówić zaworek N75. Po założeniu nowego Pierburga i przejechaniu ok 20km wszystko wróciło do normy. Silnik odzyskał swoją poprzednią moc.
ODPOWIEDZ