Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostępem.

Wszystko o silnikach benzynowych
n3uro
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 10 sty 2016, 09:21
Auto: Toledo I
Model: 1.6 i AFT
Skąd?: Radomsko

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostępem.

Post autor: n3uro »

Witam wszystkich.
Mam problem z wymianą termostatu w swoim Toledo. Nie mam pojęcia jak dostać się do termostatu. Jedyne co udało mi się zrobić to zdjąć wąż z plastikowego króćca którego następnie należy odkręcić żeby dostać się do termostatu. Od dołu widać tylko jedną śrubę, ponieważ dostanie się do nich blokuję mocowanie pompy wspomagania jak i sama pompa. Proszę o jakieś rady ponieważ nic konkretnego nie udało mi się znaleźć po wygooglowaniu tematu. Czy jest możliwość wymiany tego "ustrojstwa" bez demontażu pompy wspomagania ? Może ma ktoś jakieś doświadczenia z tym związane i jest chętny udzielić mi pomocy:) A może jest jakiś magiczny patent na wymianę od góry ? POMOCY ;)
Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 13:27 przez n3uro, łącznie zmieniany 1 raz.
cichy977
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2016, 14:40
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i AFT
Skąd?: Wrocław

[1L 1.6] Wymiana termostatu. Jak ?

Post autor: cichy977 »

Dołączam się do tematu.
Mam problem w swoim Toledo 1.6i silnik AFT - 101km.
Poproszę o informację którędy najłatwiej dostać się do króćca - obudowy termostatu?
Pozdrawiam!

EDIT:
Dokładnie mam problem z dostępem do 2 śrub mocujących
(numer 16 na poniższym schemacie).

Pomoże ktoś?

Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostępem.

Post autor: remiq »

No odkręćcie tą pompę wspomagania. To są 3 śruby, w tym o ile pamiętam jedna napinająca pasek. Żadna filozofia.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
KrzysiekP4
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 16 sty 2016, 20:55
Auto: 1L
Model: 1.6 AFT
Skąd?: Zielonka

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostępem.

Post autor: KrzysiekP4 »

Jestem właśnie w trakcie wymiany termostatu.
Znalazłem dwie śruby mocujące pompe do prowadnic napinajacych pasek, jedna prowadnica z jednej strony pompy druga prowadnica od drugiej strony pompy
Trzeciej chociażby zwykłej śruby nie mogłem znaleźć

Kolejne kilka (minimum 4szt) jest m.in. za kołem na pasek i od drugiej strony pompy

Trzeciej głównej mocującą całą pompę nie znalazłem, po odkręceniu dwóch śrub trzymających pompę do prowadnic pompa ani drgnie :-x :-x

Jutro podejde drugi raz i ostatni, będę odkręcal kolejno śruby aż wypadnie mi pompa z komory :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
myszazwc
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 19 lis 2016, 18:07
Auto: Seat toledo 1M
Model: 1.6 16v AUS
Skąd?: Zwierzyniec

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostępem.

Post autor: myszazwc »

W silniku 1Fw cordobie tak samo jest nic trudnego
osłony paska pompa wsomagania i łapa pompy jak dobrze pamiętam to pompe najpierw a potem dopiero łapę bo tam gdzies jest wlasnie ta sruba od łapy
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
Awatar użytkownika
KrzysiekP4
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 16 sty 2016, 20:55
Auto: 1L
Model: 1.6 AFT
Skąd?: Zielonka

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostępem.

Post autor: KrzysiekP4 »

Zrobione ;) dokładnie tak jak kolega wyżej napisał :)

Bardziej szczegolowo wyglada to tak: poluzować 2 śruby 13" od prowadnic pompy, później poluzowac 16" nad pompą coby lżej przesunąć pompę, u mnie musiałem się mocno zaprzeć by przesunąć pompę na prowadnicach mimo luźnych śrub, po zdjęciu paska można wykręcić 3szt śrub 13" trzymających łapę, i schodzi nam cała z pompą, radzę przed tym odkręcić uchwyt na rozruszniku przymajacy wąż od pompy wspomagania :) dzięki czemu będziemy mogli całą pompę wywalić przed zderzak i mieć miejsce od dołu :)
Obrazek
And_rew90
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:34
Auto: Seat Toledo 1
Model: 1.6 SE
Skąd?: Warszawa

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 schemat, gdzie sukać

Post autor: And_rew90 »

Witam
czy ktoś posiada jakiś sensowny schemat/ zdjęcie gdzie jest wytłumaczone tak konkretnie gdzie znajdę miejsce w którym jest termostat?
podobno to żadna filozofia, chce spróbować sam wymienić
a w książce która znalazłem "toledo obsługa i naprawa", te kreski i ślaczki to szkoda gadać nic nie widać jak dla mnie
Awatar użytkownika
myszazwc
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 19 lis 2016, 18:07
Auto: Seat toledo 1M
Model: 1.6 16v AUS
Skąd?: Zwierzyniec

Re: [1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostęp

Post autor: myszazwc »

Schemat 1 nr.12 termostat który jest pod łapą pompy wspomagania schemat 2 jak wsadzisz głowę koło prawego koła od spodu to wszystko widać musisz odkręcić element nr.9 schemat 2ObrazekObrazek
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
And_rew90
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:34
Auto: Seat Toledo 1
Model: 1.6 SE
Skąd?: Warszawa

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostępem.

Post autor: And_rew90 »

Dzięki, spróbuje.
And_rew90
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:34
Auto: Seat Toledo 1
Model: 1.6 SE
Skąd?: Warszawa

[1L 1.6] Wymiana termostatu w 1.6 AFT - problem z dostępem.

Post autor: And_rew90 »

Czy dysponujesz schematem silnika i wszystkiego pod maską z opisem tych cyfr? Biedę wdzięczny za podzielnię się.
ODPOWIEDZ