[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Wszystko o silnikach benzynowych
kamil_sz
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 11 lis 2014, 14:45
Auto: SEAT TOLEDO 1M
Model: 1.6 16V AZD LPG
Skąd?: Lubartów

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: kamil_sz »

Witam, posiadam seata toledo II 1.6 16v AZD 2002r. z LPG STAG 200 GOFAST przebieg około 115 300km i po 2 dniowym postoju cieżko pali, rozrusznik kręci na początku łapie łapie łapie i zapalił to się dzieje gdy stoi dłużej niż 2 dni.

Wymieniłem:

świece oryginał NGK PZFR5D-11 ( takie miałem od nowości więc takie kupiłem )
2 cewki oryginał vw vag ( komputer nie wykazywał żadnych błędów z cewkami, kupie jeszcze 2szt. BERU ZSE030 )
regulator ciśnienia paliwa NA ORYGINAŁ
nie dawno zmieniany olej i filtry
czyszczona przepustnica
egr sprawdziłem jest czysty

Ogólnie silnik po krótkim postoju czy zimny czy ciepły pali na dotyk, tylko jest problem jak dłużej postoi.

Nie długo puści mnie z torbami, co mam robić :558:
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Skąd?: Pilzno

toledo II 1.6 16v AZD cieżko pali na zimnym

Post autor: haszczu »

Może za mało paliwa pompuje. Po otwarciu drzwi słychać żeby pompka zaczęła pracować? Powinna przez pare sekund pompować.
Spróbuj np włączyć zapłon, wyłączyć znowu włączyć i odpalić.
Może i głupia rzecz a pomoże
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
kamil_sz
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 11 lis 2014, 14:45
Auto: SEAT TOLEDO 1M
Model: 1.6 16V AZD LPG
Skąd?: Lubartów

toledo II 1.6 16v AZD cieżko pali na zimnym

Post autor: kamil_sz »

Tak pompka pracuje, sprawdzę i dam znać.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: vwir »

Sprawdź czujniki temperatury silnika - czy wskazania są zbliżone do faktycznej temperatury.
kamil_sz
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 11 lis 2014, 14:45
Auto: SEAT TOLEDO 1M
Model: 1.6 16V AZD LPG
Skąd?: Lubartów

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: kamil_sz »

po 4-5 przekręceniu kluczyka / włączeniu i wyłączeniu pompy paliwa nic to nie dało.

Jak mam sprawdzić czujniki temperatury, zakładka silnik czy licznik i jaki nr bloku ?

Dodam, ze rok temu wymieniałem filtr paliwa na MANN, wątpie aby sie zapchał .
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: vwir »

Najlepiej i w silniku i w liczniku. Wskazania powinny być do siebie zbliżone i do tego na zimnym silniku zbliżone do temperatury zewnętrznej. Nie znam grupy w benzyniaku, ale idź po kolei to znajdziesz. Wiele tego nie ma. W TDI jeśli dobrze pamiętam to jest w grupie 001 w silniku i w grupie 003 w zegarach.
kamil_sz
Forumowicz
Posty: 21
Rejestracja: 11 lis 2014, 14:45
Auto: SEAT TOLEDO 1M
Model: 1.6 16V AZD LPG
Skąd?: Lubartów

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: kamil_sz »

Na gorącym wskazania są zbliżone jeszcze sprawdzę na zimnym, bo właśnie na zimnym są problemy.

Jeżeli to nie czujniki to jakaś grubsza sprawa, chyba pozostaje mi tylko dobry elektronik.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: vwir »

Możesz jeszcze łatwo sprawdzić, czy to kwestia elektroniki czy paliwa. Po dłuższym postoju wtryśnij strzykawką trochę paliwa przez przepustnicę. Ewentualnie spróbuj odpalić na LPG, jeśli masz taką możliwość. Tylko po to, żeby sprawdzić, czy wtedy nie odpali od strzała. Gdyby tak było to przyczyny trzeba by szukać w zasilaniu paliwem, a nie w elektronice.
Awatar użytkownika
D3T3
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 09 wrz 2014, 12:22
Auto: Grand Scenic
Model: 1.9 dCi
Skąd?: Grójec

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: D3T3 »

Czujnikowi i jego odczytom to się przyjrzyj dokładnie. Ja swój rok temu wymieniałem, a niedawno znów pojawiły się problemy z odpalaniem.
Czujnik temperatury zasadniczo pokazywał temperaturę ok, ale przy dłuższej obserwacji pojawiały się na ułamek sekundy kosmiczne odczyty, a to -60, -27.
Czujnik wymieniłem i problemy z odpalaniem zniknęły.
Na oryginał też więcej się szarpał nie będę, bo rok to i raczej zamiennik wytrzyma, a kosztuje grosze.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: vwir »

Najczęściej te "oryginały" za 30-50pln mają bardzo mało wspólnego z oryginałem. Chińczycy świetnie je podrabiają, łącznie z wybijaniem symbolu VW. Więc jeśli taki kupiłeś gdzieś na allegro to się nie dziw, że padł po roku. Sam ten błąd popełniłem i padł po 2 latach.
ODPOWIEDZ