Szarpanie przy gaszeniu silnika

Tematy ogólno-techniczne
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Szarpanie przy gaszeniu silnika

Post autor: klynna »

vwir pisze:Mógł się uszkodzić elektrozawór nim sterujący. Wreszcie możesz mieć uszkodzoną gruszkę zamykającą gaszak



Mogę prosić o zdjęcie, gdzie dokładnie się znajdują te dwie rzeczy ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Szarpanie przy gaszeniu silnika

Post autor: vwir »

Pierwszy lepszy link z goole:
Obrazek

To czarne na pierwszym planie to właśnie gruszka gaszaka. Podczas gaszenia auta ma wciągać ramię z niej wychodzące. Jeśli tego nie robi to musisz szukać przyczyny. Często uszkodzona jest sama gruszka - ma w sobie gumową membranę, która na przykład ma dziurę i wtedy nie działa. Idąc rurką od tej gruszki dojdziesz do elektrozaworu.
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Sopot

Szarpanie przy gaszeniu silnika

Post autor: klynna »

Dobrze, można w jakiś sposób sprawdzić poprawność działania elektrozaworu ?? Objaw, złego gaszenia silnika występuje tylko po dłuższej jeździ - u mnie jest to 40 km.

Co do gruszki, to wraz ze znajomym w motoryzacyjnym nie znaleźliśmy tej części na allegro, w sklepie sprzedają tylko z całym egr'em (ale to na zamówienie).

Sprawdziłem również działanie dźwigni - tej co zamyka klapkę w środku egr'u - palcami bez większego trudu nią operowałem, podobno w dobrym stanie te dźwignie chodzą z dużym oporem.

Co doradzicie ?


Edit: Ale lipa......czy ta gruszka posiada jakąś fachową nazwę ? Nie mogę takich części znaleźć..
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Szarpanie przy gaszeniu silnika

Post autor: vwir »

Ale podczas gaszenia silnika działa gruszka? Najlepiej to nagraj z bliska gruszkę w momencie gaszenia i wrzuć filmik. A jeśli trzeba to gruszkę kup używaną i po problemie. Kupowałem kuzynowi do jego ALH to kupiłem cały używany EGR od golfa V 2.0 tdi i gruszka jest identyczna. Koszt ok. 50 z wysyłką.
ODPOWIEDZ