szymekgd, tu nie chodzi o kierownicę powietrza prowadzącą do IC, tylko do filtra powietrza. Więc IC będzie chłodził tak samo jak chłodzi, tylko będzie miał na wejściu cieplejsze powietrze, więc będzie miał więcej do schłodzenia.
Panowie, mogę was prosić o podanie prawidłowych wartości kątów wtrysku paliwa ?
Silnik 1.9TDi, 110km, ASV, ewentualnie proszę - jeżeli ktoś ma jakiegoś pdf'a serwisowego ze standardowymi ustawieniami autka
( 7,5 l/100 przy emeryckiej jeździe - never !! )
Dawno nie zaglądałem do tego postu więc dopiszę. Kąt wtrysku został ustawiony na wartość 65. Obecne spalanie to ~5.5litra (zaokrąglając w górę).
Dalej mam mieszane uczucia co do tej 'kierownicy powietrza'. Ja jej nie mam, przy zakupi auta nawet nie zwróciłem na to uwagi.
Mógłby ktoś z was zlogować pracę przepływki z zamontowaną kierownicą powietrza i bez niej ?
(wystarczy odpiąć przy samym filtrze powietrza)
W życiu Cię nie zrozumiem... Aż tak Cię boli założenie tego elementu? Przecież używka nie będzie droga. Zrób jak ma być i już. Ludzie kombinują i wymieniają IC żeby skuteczniej chłodzić powietrze wlatujące do silnika, a Ty masz problem z założeniem kawałka plastiku, który pełni podobną funkcję.
Jak już wyżej pisałem - raczej nikt nie robi badań laboratoryjnych na temat szkodliwości braku tego elementu. Ale im chłodniejsze powietrze wpływające do silnika tym lepiej.
A no boli mnie to. Szybko się uczę
"skoro fabryka po coś to założyła to to musi być. Nie poprawiam fabryki wtedy gdy nie ma takiej potrzeby".
Czy jakoś tak to szło