[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
BUC-KT
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2015, 15:36

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: BUC-KT »

Ogólnie to jak kupilem to byl na mobilu 5w30 ale chce go zalac 5w40 elfa
Ostatnio zmieniony 25 mar 2015, 23:49 przez BUC-KT, łącznie zmieniany 1 raz.
krystiano0326
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 01 sty 2015, 16:45

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: krystiano0326 »

Urban95 wez od kogos przeplywomierz na podmiane.
duszko
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:46

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: duszko »

Witam Panowie, chciałbym spytać was o pewien nurtujący mnie "objaw", bo w sumie ciężko to sprecyzować. Ale do rzeczy, Mój spokojny seacik ma czasem tak że stojąc w korku bądź po prostu stojąc, silnik zaczyna głośniej pracować na kilka sekund, po czym to ustępuje, sprawdzając komputer 0 błędów, obie sondy sprawne, a świece oleje i inne duperele oczywiście nowe i nie z dolnej pułki. Dodatkowo zauważyłem przeglądając bloki w vagu, ze w momencie tego głośniejszego, cięższego "trybu" pracy spalanie chwilowe rośnie dwukrotnie a napięcie na sondzie zmienia się z 1,5 na ~2,5V.
Samochód nie ma problemów z palnie, spalaniem, czy dynamiczniejszą jazdą, pytam z czystej ciekawości.
A i jeszcze moje odczucia z tego są takie że przypomina to jakby samochód przechodził w tryb wypalania DPF'a:P
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Kitaj »

A może po prostu załącza się klimatyzacja lub termostat się otwiera i wiatraki zbijaja temperature
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
duszko
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:46

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: duszko »

hmm, klima- tłumaczyłoby to obciążenie silnika i hałas, jednakże wzrost zużywanego paliwa jest zbyt duży nawet na zimnym silniku, wiatraki tutaj troszeczkę inaczej brzmią, w każdym razie dziękuje za sugestie, jak rozwikłam tą zagadkę to się pochwale, może komuś się przyda;)
BUC-KT
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2015, 15:36

EPC

Post autor: BUC-KT »

witam panowie mam pytanko mianowicie dzis przepalil mi sie bezpiecznik ten szerszy na samym dole i niezgasly kontrolki od epc i tcs po uruchomieniu silnik zaczal nierowno pracowac i niewkreca sie na obroty ,po jego wymianie kontrolki nadal sie swieco mial moze ktos z was taka sytuacje czy wystarczy teraz tylko skasowac bledy ?
duszko
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:46

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: duszko »

podobnie miałem po zabawie z kabelkami, ale po skasowaniu błędów wszystko wróciło do normy

Panowie, niektórzy z was zmieniali pompę wody(mechaniczna), mogły któryś z was podzielić się której firmy ma ów, i czy uszczelnialiście to dodatkowy, czy tak jak jest, bez żadnych dodatków "silikono-podobnych".
Magik909
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 24 mar 2014, 13:25

Filtr oleju V5

Post autor: Magik909 »

Panowie, głupie pytanie, gdzie się znajduje filtr oleju w Toledo II 2.3 V5 170km ?
BUC-KT
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2015, 15:36

pompa wody

Post autor: BUC-KT »

witam ,panowie co ile wymienia sie w tym silniczku pompe wody ?
marbino86
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 21 wrz 2015, 18:23
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5 AGZ
Skąd?: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: marbino86 »

Witam Jestem nowy na forum i mam kilka pytań odnośnie silnika 2.3 AGZ,takowy posiadam i krew mnie zalewa jak nim mam jechać.Ogólnie nie miałem okazji jechać innym samochodem z tym motorem więc nie mam też odniesienia co do samej jego pracy ale wydaje mi się że moc jest w normie bo fajnie się zbiera ,spalanie wiadomo ze 13 na LPG wiec tez norma.
Gdy go kupiłem po przejechaniu kilkunastu km i ochłonięciu po zakupie poczułem szarpanie podczas jazdy najbardziej odczuwalne przy lekkim przyśpieszaniu i stałej prędkości tak ok.2-3 tyś obr.Więc :
-podłączyłem vaga -brak błędów
-wymieniłem przepływkę (używka) i nic.
-wymieniłem kompletny rozrząd bo było słychać i przy okazji sztywny zamach z VR6 i nic.
-czyszczenie przepustnicy i adaptacja
-świece,kable,cewka bez poprawy
-sprawdziłem szczelność kolektora i węży dalej nic
-sondę sprawdzałem multimetrem pracuje poprawnie w zakresie 0.2-0.8 V
Nie mam już siły z tym silnikiem dodam że na jałowym też nim trochę trzepie a objawy były od początku na PB jak i po założeniu LPG.
Proszę o jakieś sugestie i dobre rady bo już myślę nad swapem na 1.8 T choć nie chce tego robić.Pozdro
ODPOWIEDZ