Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tolas
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 05 wrz 2014, 15:37

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Post autor: Tolas »

Jako że nie znalazłem tematu to chciałbym się zapytać. Na co zwrócić uwagę przy swapowaniu silnika ? Co wymienić ?

Mianowicie mam taki problem. Kupiłem swapowanego Tolka z 1.6 AFT na 2.0 2e. Teraz mam ciągle z nim parę problemów. Ciągle wyrzuca mi błąd przepływomierza zwracie na masie i na plusie. Podmieniałem już przepływkę, komputer i dalej to samo. W wiązce nie ma jakiegokolwiek napięcia. Wiązke rozprułem ale nie widać żadnego przerwanego kabla. Komputer jaki w nim mam to Simens 037609024AG. Czy ktoś źle zrobił swapa ? Może kable są ułamane w koszulkach ? Nie mam już pomysłów dlatego prosiłbym żeby ktoś opisał mi co powinno się wymieniać przy swapie. Z góry dzięki ;)

Poprawiłem nazwę tematu na bardziej właściwą do twojego problemu.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 20:50 przez Tolas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Post autor: remiq »

Przepływka jest od 2E (klapowa), czy AFT (drucik)?

2E ma dość proste sterowanie. AFT bardziej skomplikowane, bo tam komputer steruje też bezpośrednio zapłonem i siłownikiem skróconego dolotu no i wtrysk jest sekwencyjny, a nie jednoczesny.

Wymieniać się powinno wszystko, co jest niezbędne do działania, chyba że mamy pewność, że dany element pasuje. Ja swapowałem kompletny silnik z całym osprzętem (alternator, pompy), skrzynię, wiązkę elektryczną, bak z przewodami paliwa, skrzynię biegów, zegary ze swoją wiązką i poduszki silnika, ale wkładałem diesla w miejsce benzyny. Tak więc zależy co na co swapujesz. No i należy zwrócić uwagę, żeby cały zestaw był sprawny przed przekładką :)
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 20:56 przez remiq, łącznie zmieniany 1 raz.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4493
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Post autor: Roxon40 »

Na temat swapów jest kilka tematów, więc proszę poczytać co się wymienia , co jest potrzebne, natomiast tu trzymajmy się opisanego przez ciebie problemu.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Tolas
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 05 wrz 2014, 15:37

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Post autor: Tolas »

remiq, przepływomierz wygląda jak na tym zdjęciu:

Obrazek

Wydaje mi się że jest to od 1.6 aft. Ale jeśli nie ma napięcia we wtyczce to chyba wina kabli. Bo komputer jest też chyba od 1.6.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Post autor: remiq »

To na pewno nie jest od 2E. Pisałeś, że komputer to Siemens i numery pasują do późnej serii 2E. Wsadź przepływkę klapkową, albo komputer od AGG/ADY. Przepływki klapkowe wymagają innego napięcia, niż drutowe (jak Twój). Może dlatego widzi zwarcie.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Tolas
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 05 wrz 2014, 15:37

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Post autor: Tolas »

no tak też myślałem. To dobrze że komputer jest od 2E, bo juz myślałem że od AFT. Znajdę przepływkę od 2E i wtedy się zobaczy. Ale jak wytłumaczyć to że multimetr pokazuje 0.00 na wtyczkach ?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Post autor: remiq »

Nie wiem. Może komp padnięty i leci w trybie awaryjnym. Ja tam z fusów mogę wróżyć, ale muszę je POMACAĆ ;)
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Tolas
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 05 wrz 2014, 15:37

[1L] Problem z przepływomierzem po swapie silnika

Post autor: Tolas »

zdjęcie wtyczek bez napięcia

w tej wiązce nie ma prądu biała wtyczka to przypływomierz. To obok to nawet nie wiem co to.

4 pin wtyczka z napięciem

Przepływka od 2.0 jest 4 pin tak ? Bo w tej wtyczce 4 pinowej jest napięcie. Więc chyba tu powinna byc ona podłaczona.
ODPOWIEDZ