Błędy z VAGa prośba o pomoc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Skąd?: Sędziszów Małopolski

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: NED »

danny261 pisze:Witam kolegów,mam takie pytanko czy to jest czujnik położenia wałka rozrządu do wymiany ,bo mam taki błond.
17936 nastawnik wałka rozrządu strona 1-przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem.
co o tym myślicie? bo z autem mi sie nic takiego nie dzieje ani nie szarpie ,odpala za każdym razem czy zimny czy ciepły,poprostu z ciekawości odpaliłem vaga a tu taka niespodzianka.

A po skasowaniu ponownie się pojawia :?: i nie koniecznie może chodzić o czujnik położenia wałka ,tylko o czujnik zmiennych faz rozrządu.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2015, 22:26 przez NED, łącznie zmieniany 1 raz.
NED
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

smoq pisze:00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: Before CAT
37-00 - Faulty
Prawdopodobnie masz uszkodzoną sondę lambda przed katalizatorem lub sfajczył Ci się sam przewód. Musisz zanurkować pod auto i sprawdzić.

smoq pisze:00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Masz uszkodzony czujnik obrotów silnika lub jakieś zwarcie na przewodach.

00668 - Supply Voltage Terminal 30
36-10 - Open Circuit - Intermittent
Słaby akumulator lub zaśniedziałe przewody/styki.

smoq pisze:01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Temat rzeka.

Do sprawdzenia:
- bezpieczniki od ABS (nie zawadzi przeczyścić)
- okablowanie przy czujnikach
- wtyczki za pompą ABS
- szczotki silnika w pompie ABS mogły się zużyć albo na płytce masz zimne luty

Zacznij jednak od bezpieczników ;-) Powodzenia!
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Szymek08 »

A ja odkryłem że jakiś zaworek który jest przed gaszakiem jest zdekompletowany tzn brakuje na nim takiej szarej zaślepki i widać w nim jakiś otwór - może to powodować utratę podciśnienia?
danny261
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:47

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: danny261 »

Do NED tak kasowałem błędy i od razu wywala ten błąd. :cry:

[ Dodano: 2015-04-13, 09:51 ]
dzięki SONY że mnie tu przerzuciłeś a nie wywaliłeś. A może ty mi pomożesz z tym błendem??
danny
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

Szymek08 pisze:A ja odkryłem że jakiś zaworek który jest przed gaszakiem jest zdekompletowany tzn brakuje na nim takiej szarej zaślepki i widać w nim jakiś otwór - może to powodować utratę podciśnienia?

Hmmm... Nie pamiętam jak to wyglądało w zaworze gaszaka, trzeba by go wyjąć, podmuchać w otwory i sprawdzić :P

Jednak wątpię, żeby to było przyczyną, bo ten zawór odpowiedzialny jest jedynie za delikatne zgaszenie auta (bez efektu szarpania).

danny261 pisze:dzięki SONY że mnie tu przerzuciłeś a nie wywaliłeś. A może ty mi pomożesz z tym błendem??
NED Ci już prawidłowo napisał, że problem może dotyczyć czujnika zmiennych faz rozrządu. Widocznie coś z nim nie gra, więc temat do sprawdzenia. Ewentualnie nastawnik może się przycierać.

Tutaj sobie poczytaj: http://www.a3-club.net/forum/showthread ... rozrz%B1du
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Szymek08 »

a w moim przypadku jakich grup logi powinienem zrobić?
danny261
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty 2011, 20:47

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: danny261 »

Dzięki sprawa z nastawnikiem załatwiona teraz wszystko gra . wypienta wtyczka była,poprostu jakieś 3 miechy temu wymieniałem sprzęgło i gdzieś przeoczyłem.
danny
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Sony »

Szymek08 pisze:a w moim przypadku jakich grup logi powinienem zrobić?

Standardowo dynamiczne 003, 008, 010, 011 + do tego możesz dorzucić statyczne grupy 011. Tylko w odpowiedni wątek je wrzuć ;)
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: Szymek08 »

Ok nie ma problemu. Wczoraj robiłem ale razem i jakieś pomieszanie z poplątaniem mi wyszło. Zrobię dokładnie i oddzielnie każdą grupę na obwodnicy Poznania ale to dopiero w piątek. I na pewno w dobrym miejscu je umieszczę. Podmieniłem przepływkę od brata i co zauważyłem że Tolek lepiej reaguje na ruchy prawej nogi. Z tego co odczytałem z tych moich pierwszych logów to wydaje mi się że moja przepływka zaniża przy wyższych obrotach bo np. zadana jest powiedzmy 850mg/H a pokazuje 730mg/H
Awatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:12
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.6i oraz 2.0 16V
Skąd?: Radom

Błędy z VAGa prośba o pomoc

Post autor: szymlis »

Dzisiaj zacząłem swoją przygodę z diagnostyką. Interfejs viaken połączył się z tolkiem bez najmniejszego problemu, taki o to błędy udało mi się zczytać przy wyłączonym silniku:

Obrazek

Po skasowaniu i odpaleniu został tylko ten 282. Chciałem zrobić adaptacje przepustnicy, bo po jej wymianie mechanik nie miał jak jej zrobić, bo nie ma kabla OBD1. NIestety się nie udało :roll: . Nie za bardzo wiedziałem jak mam to zrobić, a instrukcje z internetu niezbyt jasne dla mnie były. Korzystam z Polskiego Vaga 4.9. Wiecie jak nim wykonać adaptację? I czy w moim silniku się ją w ogóle robi, bo coś w internecie natknąłem się na info że nie. Co można z tych błędów jeszcze wyczytać? Samo skasowanie pewnie nie załatwi sprawy ;D
ODPOWIEDZ