Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M] Szpera w Toledo

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: Bartek26 »

z ciekawości :) sprawdz proszę jaśli masz okazję.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: kornat »

Ja ważyłem AHF'a.
Na pusto 1290kg w tym ok. 10L paliwa.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: Bartek26 »

kornat, Dzieki :-D
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: vwir »

Podejrzewam, że w dużej mierze to kwestia skrzyni. U mnie na przykład na V biegu miałem tryby 0,769, gdzie większość TDI w 1M ma 0,755. Jeszcze by wypadało porównać przełożenie główne oraz I i II bieg. Gdy jest sucho i prosta droga to jest w miarę ok - po prostu nie można gwałtownie i nagle wciskać gazu do spodu. Ale ostre zakręty (na przykład wyjazd z ciasnego ronda) już potrafią irytować, bo często jedno koło wpada w spory uślizg i trzeba ujmować gazu. Podobnie na śliskim - trzeba ostrożnie operować gazem. A nie po to chipowałem, żeby teraz ujmować gazu ;-)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: kornat »

Skrzynie masz EBF, tak samo jak ja. Zresztą nie tylko ja, bo w A3 AHF z 10.98r. też taką miał.
Wrzuć aktualny wykres, bo coś go nie mogę wyszukać.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: vwir »

Obrazek

Aktualny wykres aktualnym wykresem, ale problemy z trakcją to główny powód, dla którego nie planuję większych modów. Po prostu nie widzę sensu. Więc albo zmiana auta na tylni napęd lub 4x4, albo szpera w toledo.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: Kitaj »

Ja mam tylko agr po chipie ale na zimówkach na 2gim biegu jak jest mokro to też zdarza mi się zerwać przyczepność z gazu, na wyjściach z ciasnych zakretów przy 80km/h na 3cim biegu wewnętrzne koło mi pali gume a mam sporo mniej koni niż vwir,
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: kornat »

Kitaj pisze:Ja mam tylko agr po chipie ale na zimówkach na 2gim biegu jak jest mokro to też zdarza mi się zerwać przyczepność z gazu,

Żaden wyczyn :P

vwir pisze:Więc albo zmiana auta na tylni napęd lub 4x4, albo szpera w toledo.

Albo 4x4 w toledo :D
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: Bartek26 »

vwir pisze:Gdy jest sucho i prosta droga to jest w miarę ok - po prostu nie można gwałtownie i nagle wciskać gazu do spodu. Ale ostre zakręty (na przykład wyjazd z ciasnego ronda) już potrafią irytować, bo często jedno koło wpada w spory uślizg i trzeba ujmować gazu

mam identycznie , ale to normalne ... na suchym zaś , jadąc na prostej , nie ma opcji żebym zerwał dwojki , mimo iż stosunek momentu do masy mam podobny do Ciebie Vwir.
A opony z przodu 195/50.

Na dniach zrzuce jeszcze z 20-30 kg z auta i jestem pewien że nawet mająć rowne 1100kg i 330 Nm nie zerwie mi dwójki na suchym nie jadąc w ciaśniejszym zakręcie.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Szpera w Toledo

Post autor: vwir »

Biorąc pod uwagę nawet różnicę kół, to i tak masz ok. 10% dłuższą skrzynię (masz ASD, prawda?). Przy I biegu przy takich samych obrotach silnika Ty miałbyś 27.17km/h, ja 24.26. Na II biegu u Ciebie 46.22, u mnie 42.06.
ODPOWIEDZ