[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
kamil1193
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2015, 19:07

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kamil1193 »

Sony pisze:kamil1193, przepływkę masz zdrową, ale tak jak napisał kornat problem z geometrią. Sprawdź czy sztanga przy gruszce stoi w miejscu czy rusza się. Możesz zrobić też log grupy 011 w BS (Basic Settings).



Sony ,Z tego co zaobserwowałem i oglądałem na innych filmach to u mnie sztanga chodzi prawidłowo . tzn na odpalonym silniku gdy pracował na wolnych obrotach odłączałem i zakładałem przewód podciśnienia na zawór N75 i sztanga jak na moje oko ruszała się w zakresie ok 3cm. Nie zmianie to jednak faktu że przy przyśpieszaniu łapie chwilowego muła i dalej idzie. fakt faktem nie występuje te zjawisko zawsze.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

kamil1193, no to możliwe, że turbina do czyszczenia...
kamil1193
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2015, 19:07

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kamil1193 »

Sony , dzieki za diagnoze. w naibliżyszm czasie bede musiał ja wywalić i porządnie wyczyścić[/b]
pahał
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 18 kwie 2012, 19:51
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: pahał »

Witam, poleci ktoś dobrego mechanika z okolic Warszawy do zrobienia logów, ewentualnie czyszczenia turbiny? Miałem standardowy spadek mocy, zgasiłem auto, zapaliłem i wszystko wróciło do normy. Jednak chciałbym sprawić doładowanie bo nie wiem czy to tylko mały psikus czy szykuje się coś grubszego :-) Z góry dzięki za dobry namiar! ;-)
Paweł
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bartosz_n »

pahał, logi można zrobić samemu bez problemu .
Masz laptopa ? Mogę pomóc , kabel się znajdzie .
Być może powoli przycinaja się łopatki i wystarczy przegonic parę razy autko .
Często łapie notlaufy ?
Joe*Quarry
Forumowicz
Posty: 176
Rejestracja: 12 lis 2009, 22:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Joe*Quarry »

karol7501 3.5 tyś tylko? ja swojego gonie do ok 4.3 tyś albo zależy bo czasami dokąd dobrze ciągnie. Czy ponad 4 tysie to gruba przesada? może ja źle dmucham swojego Tolka i bardziej mu szkodzę niż pomagam ?
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bartosz_n »

Joe*Quarry, nie zaszkodzi mu takie przedmuchanie . ja swojego ciągle do 4200 ciągne :-D
pahał
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 18 kwie 2012, 19:51
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Warszawa

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: pahał »

Raczej nie chodzi o przegonienie auta skoro robię ok. 35 tys rocznie, głownie na trasie. Poza tym nie jestem typem kierowcy co przy 1500obr zmienia bieg. W tym Tolku pierwszy raz mi się taka sytuacja zdarzyła, chciałem żeby zobaczył to jakiś mechanik co ma o tym pojęcie :-) Robiłeś to już kiedyś? Jak masz o tym pojęcie to daj znać na priv ;-)
Paweł
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

Do oporu :D Po to jest czerwone pole żeby na nie nie wchodzić a tak hulaj dusza ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Marcin_Toledo »

Chłopaki , potrzebuje od was poważnej porady
Emotikon smile
A mianowicie. W moim Toledo II 1.9 tdi ( 150km wersja ARL 04r ). Jakiś czas temu Czyszczoną miałem Turbine bo była " lekka turbo-dziura " i była wymieniana odrazu gruszka przy turbinie, po wyczyszczeniu geometrii okazało się , że jest końcówka przyrdzewiała ( tak stwierdził gościu który się zajmuje turbinami ). Odczułem oczywiście różnice, że po czyszczeniu jest lepsza różnica że auto lepiej chce jechać i bardzie wciska w fotel jak chcę się przycisnąć, ale martwi mnie jeszcze jedna rzecz że auto pózno dosyć wstaje, tyle że jak się wkręci to na prawde zapierdziela jak wściekły. I zastanawiam się czy ten gościu który czyścił geometrię i wymieniał gruszkę to czy zle nie ustawił i się zle łopatki otwierają.. I Drugie pytanie czy gruszke idzie wymienić / wyregulować na samochodzie w razie czego czy trzeba turbinę na stół wyjmować? Nie jestem pewien w 100% , bo może to nie jest winy turbiny tylko czegoś innego przepływki czy czegoś innego tylko jak to wszystko sprawdzić żeby się nie wpakować w niepotrzebne koszty.. Kto może to chętnie usłyszę wypowiedzi, od czego mam zacząć co posprawdzać dokładnie. Nie ma żadnych błędów kolega mi Vagiem sprawdzał i nic nie wykazało wtryski turbina doładowanie wszystko elegancko. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ