[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Brzeg

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: janek111 »

Czy do rozrusznika jest łatwy dostępz żeby sprawdzic kabelki wszystko da sie zrobic od góry , czy potrzebny jest kanał do tego ?
Awatar użytkownika
strazak
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 21 gru 2008, 18:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Zgorzelec

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: strazak »

janek111 pisze:Czy do rozrusznika jest łatwy dostępz żeby sprawdzic kabelki wszystko da sie zrobic od góry , czy potrzebny jest kanał do tego ?



da się to zrobić od góry, możesz ewentualnie ściągnąć akumulator z podstawą będzie większy dostęp :-D
STRAŻAK Z POWOŁANIA!!! FOTOGRAFIA Z PASJII !!!
Marcin_Toledo
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2014, 22:29

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Marcin_Toledo »

Też bym wyjął podstawe i akumulator i wszystko poczyścił od rozrusznika i te dolne styki wszystko może być zaśniedziałe i nie łączy jak potrafi.
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Brzeg

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: janek111 »

Wezmę się za to i zobaczę co tam siedzi :), ala pierw niech się trochę ociepli bo u mnie mróz i śnieg
konradw
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 11 mar 2012, 19:34

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: konradw »

Cześć, mam jeszcze jedno krótkie pytanko związane z rozruchem. Czy słaby, padający już akumulator, który powoduje, że zimą silnik obraca się ospale przy rozruchu (potrzeba kilka obrotów silnika żeby odpalił) może mieć wpływ na wielkość pierwszego dymka przy rozruchu? (kolor niebiesko-siwy)

Jak odpali żwawo to tego dymka praktycznie nie ma, jak odpala ospale to właśnie puszcza jednorazowego dymka. To może mieć związek ze słabym rozruchem?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Tak.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: irocket »

Nie spala się paliwo, więc dymek jest. Ja ostatnio zauważyłem, że jak jest cieplej, ale nadal chłodno, to moje 1L kręci na pusto, później odpala równo, a jak jest chłodniej, to tak łapie, nie łapie i potem kopci trochę
Ale to nawet nie było czasu świec sprawdzić.
Jak cieplej (kilka st+): https://www.youtube.com/watch?v=CpN5-i4tn9M
Jak chłodniej (okolice 0 i kilka st-): https://www.youtube.com/watch?v=7of3HWYwmVQ (ten strasznie cicho wyszedł, ale słychać co trzeba ;) )
Obrazek
Awatar użytkownika
Procent
Forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 20 sie 2012, 01:05

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Procent »

A ja mam dylemat. Jak odpalam po całej nocy -8st to rozrusznik ma jakby przerwy i auto nie chce odpalić. Dzisiaj z 8 razy próbowałem aż aku padł. Po podładowaniu odpalił za drugim razem, ale też z trudem.Jak silnik już odpali i troszkę popracuje jest ok. Na zimno jest tragedia. I teraz nie wiem czy szczotki do wymiany czy świece żarowe. świece mają 5-6 lat więc już trochę wysłużone. Obstawiam na nie bo jak jest rozgrzany czy chwilkę pochodzi jest ok, pali na dotyk.ale... po odpaleniu słyszałem jak bendix się ślizgnął i teraz nie wiem co robić bo portfel pusty :-?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: irocket »

Jak świece, to nie będzie palił, ale będzie kręcił (tak jak mój pierwszy filmik), ale jak przerywa, to pewnie rozrusznik.
Obrazek
wigas
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru 2014, 21:08
Auto: 1M
Model: AHF
Skąd?: Przeuszyn

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: wigas »

Jeśli jest tak jak piszesz w pierwszym zdaniu czyli że rozrusznik ma przerwy to albo masz tulejki wyłechtane koszt ( około 10 - 15 zł ) albo szczotkotrzymacz (30 - 40zł) do wymiany.
Jeśli natomiast bendix tak jak piszesz dalej przepuszcza to pewnie koszt troszkę większy.
Generalnie jeśli byś wziął się za regenerację rozrusznika sam, a jest to dosyć proste to myślę że za 100 z lekkim haczykiem masz 100% sprawny rozrusznik.
ODPOWIEDZ