[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Radziu »

panowie mam mały problem, może ktoś podpowie jak go rozwiązać

wymienianm fajkę odmy (fachowo rura odpowietrzajaca)

stara ulamala mi sie na koncu i ten metalowy koniec zostal w srodku i nie wiem jak go wyjac

Obrazek
chodzi o czesc nr 2 wchodzaca w czesc nr 9
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: NED »

Miałem ten sam problem podczas wymiany , zakładam ze zawleczkę wyjąłeś jeśli tak to musisz próbować zakrzywionym narzędziem wydłubać ze środka resztę u mnie wyszła bez problemów . Tylko musisz uważać żeby nie połamać tej reszty (bo jest bardzo krucha) i nie wpadła do srodka
NED
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Radziu »

NED, wydłubałes w jednym kawałku? i czego uzyles? bo mam wlasnie problem, zeby cos tam wetknac i czyms podwarzyc, jest strasznei ciasno i malo miejscA


zawleczke oczywiscie wyjalem ;)
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Danielek. »

Odkręć cewkę i będziesz miał dużo łatwiejszy dostęp. Pozostałości da się wyjąć palcem lub magnesem.
Miałem taki problem bo rurka była nieszczelna i śmierdziało z nawiewów olejem na postoju.
Nie kupowałem rurki tylko zrobiłem ją sam z rurki termokurczliwej.
Koszt nowej to około 80 zł na Allegro.
Awatar użytkownika
NED
Forumowicz
Posty: 280
Rejestracja: 10 gru 2010, 14:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: NED »

Bez odkręcania cewki też dałem radę i nie było wcale tak źle , a narzędzie to zepsułem stary długi płaski śrubokręt , podgrzałem go palnikiem i wygiąłem pod kątem jakieś 80 stopni.Tak wyjąłem w całości.
NED
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: sprat »

Takie pytanie - jeśli lakier można zdejmowac płatami, to znaczy że jest szpachla pod nim?
Wybaczcie jestem laikiem w blacharce
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: vwir »

To znaczy, że ktoś położył lakier bez odpowiedniego przygotowania podłoża (zmatowienie, odtłuszczenie, itp).
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: sprat »

W tamtym miejscu przed stłuczką (zaczepił mnie ktoś na parkingu i zaczął odłazic lakier) miernik pokazywał 100 mikronów. Czy to ma jakiekolwiek znaczenie?
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: vwir »

Oryginalna powłoka w 1M ma w okolicach 100-140 mikronów, ale jeśli lakiernik dobrze zmatowi stary lakier to po nałożeniu nowego nadal zmieści się w tych granicach.
Jeśli się to stało po stłuczce to może po prostu blacha się zagięła i lakier nie był na tyle elastyczny, żeby to wytrzymać. Szczególnie na mrozie.
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: sprat »

CO z tym robic - malowac? Czy lepiej reparaturke robic?
Obrazek
ODPOWIEDZ