[ALL] Akumulator

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

[ALL] Akumulator

Post autor: Bartosz_n »

misiekbig, oczywiście , ze się da tylko będzie to druciarstwo :-P nie warto .
Awatar użytkownika
taairon
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2015, 20:26

[ALL] Akumulator

Post autor: taairon »

Witajcie,

Zamierzam wymienić akumulator, obecnie posiadam fabrycznego Austryjaka Banner Starting Bull 44Ah 360A wymiary 210/175/175- ponad 12 lat

Co możecie mi polecić? Od 2 miesięcy posiadam też instalację LPG, czy ma również wpływ na znaczne obciążenie akumulatora? Myślałem o większej "pojemności", ale najważniejsze żeby zmieścił się w miejsce starego, który jest w materiałowym zabezpieczeniu oraz od góry jest zatrzask z bezpiecznikami,który zapina się na akumulator(nie ukrywam że trochę uciążliwa sprawa).

Proszę o sugestie.
W wyszukiwarce Boscha proponują pojemności 56Ah, 480A ; 60Ah, 540A ; 63Ah, 610A natomiast ja na chwilę obecną mam "malutki" aku, czy jest sens wymieniać na ten sam identyczny nowy czy może nowy innej firmy o tej samej pojemności.
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Skąd?: Warszawa

[ALL] Akumulator

Post autor: Bartosz_n »

taairon, weź znowu Bannera :-)
Produkują naprawdę b.dobre akumulatory . Mam taki i napewno nie wymieniłbym go na jakiegoś Boscha czy Varte .
Co do pojemności lepiej trzymaj się zaleceń producenta .
Możesz dać z większym prądem rozruchowym ale nie ma za bardzo takiej potrzeby .
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[ALL] Akumulator

Post autor: irocket »

A da się jakoś sprawdzić, kiedy dany aku (banner właśnie) został wyprodukowany?
Obrazek
konradw
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 11 mar 2012, 19:34

[ALL] Akumulator

Post autor: konradw »

Rozwiązała się kwestia, którą opisałem w poście:

viewtopic.php?p=148652#148652

Tak jak koledzy sugerowali przyczyną okazał się nie rozrusznik, nie alternator, nie jakieś tajemnicze pobory mocy co po prostu akumulator Banner. Mimo 2 lat na karku akumulator okazał się tak zasiarczony, że jego moc rozruchowa jest znikoma. Jeżeli jeździcie przeważnie krótkie dystanse to omijajcie jak ognia tego producenta - to trzeci akumulator w rodzinie tej firmy, który błyskawicznie szlag trafił.

Jakie firmy obecnie polecacie przy głównuie krótkich dystansach do 10km? Wiem, że niektóre akumulatory wybitnie do takiego użytkowania się nie nadają, podobnie jak Bannery. Waham się między Boschem i Vartą.

Ktory model byłby wg Was lepszy?

Bosch SILVER S5 74 AH 750A
VARTA SILVER 74AH 750A 74 AH E38

a może jeszcze jakiś inny?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Akumulator

Post autor: Sony »

konradw, osobiście mam u siebie Vartę Silver Dynamic już ponad 4 lata. Przez pierwsze 4 lata z reguły robiłem krótkie trasy ~13km do pracy w jedną stronę. Teraz od pół roku auto więcej stoi niż jeździ, czasem zdarzy się że pojadę autem do pracy ~2km, ale zazwyczaj nie opłaca mi się auta odpalać i wolę jechać rowerem. Chyba, że jadę na miasto przed pracą to wtedy z reguły autem. Akumulator trybi bez zająknięcia póki co, więc śmiało mogę polecić.

Przed zakupem jednak dobrze jest sprawdzić zakupywany akumulator miernikiem.
Jeśli ma napięcie oscylujące w okolicach 12,5V+ to można brać. Dobrze też byłoby sprawdzić wydajność akumulatora, są do tego specjalne urządzenia - w sklepach z aku z reguły je mają :)
M@rtinus
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 sie 2013, 00:05
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 AHF
Skąd?: Kwidzyn

[ALL] Akumulator

Post autor: M@rtinus »

Mi po 6 latach pada Centra Plus 74A 680A.
Jak już padnie na amen to wezmę Centrę lub Bosch S50 ale 77Ah 750A z racji dużo elektroniki w aucie m.in.Car Audio.
Dobre opinie na forach ma aku Westa Forse.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Skąd?: Ruda Śląska

[ALL] Akumulator

Post autor: Centek15 »

Mój Bosch S4 ma 5 lat. Robi najczęściej krótkie trasy z niedogrzanym autem i nigdy nie był ładowny czy dolewany elektrolit. Do tej pory działa jak nowy :) Zawsze jeżdżę na światłach bo u mnie jest moduł którego nie da się wyłączyć. I akuś ma się super :) także polecam Boscha :)

Nie polecam za to akumulatorów ze sklepów typu tesco itp. I różnych takich. Jak brać to z motoryzacyjnego i to taki, który nie leży tam już ponad rok.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[ALL] Akumulator

Post autor: vwir »

U mnie varta blue dynamic padła po 2 latach i 1 miesiącu. Nie polecam. Teraz założyłem centre - zobaczymy, jak długo pożyje.
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

[ALL] Akumulator

Post autor: mat_282 »

Ja jak kupiłem auto ito był już w nim akumulator Topla. Mam do niego książkę i paragon no i wg tego akumulator był kupiony w styczniu 2008r. Robię dziennie średnio 40km później tydzień po 3km dziennie i żadnych problemów. Nieraz radio gra cały dzień w aucie a silnik nawet się nie zająknie przy odpalaniu.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
ODPOWIEDZ