[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

a ktos z wojewodztwa slaskiego, malopolskiego moglby sie podjac wyczyszczenia turbo u mnie ?
a co do wezykow ? czy gdyby byly uszkodzone to bylo by przeladowanie 0,5 bara ?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4506
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Roxon40 »

Zapytaj axee z Leon Club. Powinien ci to zrobic. U mnie tez czyscil turbo. Co do wezykow to nie wiem. Pewnie jak uszkodzony to bys slyszal ze sycza.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

tu są logi pod obciążeniem i na biegu jałowym. Jest mi ktoś w stanie powiedzieć na 100 % co jest grane ? Bo byłem dzisiaj u dwóch mechaników i co innego słyszę. Jeden 600zł i regenracja turbiny i sądzi że nie ma takiego czegoś jak czyszczenie łopatek, a drugi że może być gruszka, może turrbina itp. Chodzi o to że jak koszty sięgają 600 zł to albo zregeneruje albo kupię używaną. A chcę to zrobić jak najtaniej. Bo czyszczenie samo 250 zł u mnie, a jak mi wyczyszczą, powiedzą że jednak to nie to i gruszka, a okażę się że dalej będzie ten problem ? Więc proszę żeby ktoś mi wytłumaczył co jest z moją turbiną na 100 % ?
daje logi :
http://vaglog.pl/log_198159.html
http://vaglog.pl/log_198161.html
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Nikt Ci nie da gwarancji na 100%, co jest grane. Generalnie przy zadanym ciśnieniu 2142 turbina pompuje 2570. Swoją drogą to już przekracza granicę gdy powinna przejść w tryb awaryjny. Jaki jets powód - okaże się po odkręceniu turbiny. Może wystarczy ją tylko wyczyścić albo wymienić zacinającą się gruszkę. A możliwe, że musisz zregenerować. Tak czy inaczej ktoś musi wyjąć turbinę i zobaczyć co się dzieje.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

no ale kumpel który robił mi te logi mówi że gruszka ani wężyki to nie będą bo mówił że widać po logach że gruszka pracuje i cisnienie jest. Więc chyba jakoś mniej więcej powinno sie dać określić, chociaż nie na 100 % ale coś więcej. Bo Jak mi powiecie że i wywnioskujecie że to tylko czyszczenie będzie bo macie pojecie i to widać na logach to pojade do warsztatu i wraźnie powiem że tylko czyścić i tyle żeby się w koszty nie ładować.

A z innej beczki na mój rozum : Gdyby to gruszka była zła to turbo powinno się chyba cały czas wyłączać a nie po wyczyszczeniu turbiny i przejechaniu 10 tyś dopiero się wyłącza od nowa. ?

Drugie pytanie : Da się w garażu samemu sprawdzić stan gruszki ? Czy dobrze pracuje ?
Bo mechanik mi powiedział 100 zł z podpięciem komputerem i z diagnostyką czy to na pewno gruszka czy na pewno czyszczenie.


Tu wam daje linki do zdjęcia z błędami po tym stanie awaryjnym.
http://iv.pl/images/26750991071502973018.jpg
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

Chłopie gdzie ty masz tych mechaników że wołają 100zł za podpięcie kompa :shock:

futrosky pisze:Gdyby to gruszka była zła to turbo powinno się chyba cały czas wyłączać a nie po wyczyszczeniu turbiny i przejechaniu 10 tyś dopiero się wyłącza od nowa. ?


W ciągu tych 10tyś mogła skorodować np albo się zablokować :)
Gruszka wykonuje ruch cięgna przy zapaleniu albo gaszeniu silnika możesz wleźć pod spód a ten ktoś niech odpali i zgasi silik powinno być widac :)

Może poprzednik źle wyczyścił turbo albo po prostu turbina jest już zużyta i trzeba ją zregenerować, jesteś z Dąbrowy podjedz do Katowic do Dynosoftu i tam będa wiedzieli co jest bo jak na razie to mam wrażenie że jeździsz po jakiś Heńkach ze stodoły co się zatrzymali na naprawie polonezów ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

Kitaj, nie 100 zl za kompa tylko za kompa i zdiagnozowanie i sprawdzenie na podnośniku czy gruszka czy turbo.

Taa, dynosoft ? Tam to dopiero ceny mają kosmiczne. A mi chodzi o to żebyśce pomoggli mi stwierdzić czy to jest Turbina, czy gruszka, czy to te zapieczone łopataki.

A z tym ciegnem to jak jest ? Jak wejde to co powinno się dziać ? Działać płynnie, jaki ten ruch musi być ?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

Wiesz co ja jednak wolę dać te parę groszy więcej na jakąś normalną diagnozę a później przejść do działania a ty dasz 3 mechanikom po 100zł i nic się nie dowiesz no ale rób jak chcesz, napisaliśmy ci tu już teoretycznie wszystko czyli żeby sprawdzić N75 wężyki, jak sprawdzić gruszkę, reszta nalezy do ciebie...

futrosky pisze:za kompa tylko za kompa i zdiagnozowanie i sprawdzenie na podnośniku czy gruszka czy turbo.


to samo możesz zrobić w domu na podnosniku :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Dąbrowa Górnicza

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: futrosky »

Czyli po logach nie jesteście w stanie powiedzieć co jest ? I po tych błędach które wstawiłem ?

Kitaj, to napisz mi jak sprawdzić czy gruszka jest dobra, to sprwdze. Wężyki dobre bo cały czas przeładowanie jest, n75 też działa bo podmieniałem od kumpla i dalej w stan awaryjny przecodzi
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Kitaj »

Cięgno gruszki robi ruch albo przy odpalaniu albo przy gaszeniu (nie pamiętam) wystarczy wleźć pod auto i zobaczyć :-P Możesz też złapać ręką przed odpaleniem i nim poruszac bo też może się coś zablokowac koszt nowej gruchy około 200zł
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ