[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Artixxxx
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 14 lut 2011, 05:26

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Artixxxx »

Dzięki Sony za linka. Już po czyszczeniu. Więc problem przeładowań leżał chyba w luźnej rdzy na tłoczku w środku N75 . Czyszczenie turbo więc było zbędne .... Chodź nie żałuje bo już nie muszę patrzeć co chwila w lusterka czy mnie pogotowie nie dogania (gwizdała jak bym miał z 300 koni i kompresor pod maską :P). Narazie nie mam gdzie polecieć szybciej niż 150 ale do tej prędkości przyśpiesza normalnie bez przycięć. Uwaga !!! Przy ponownym zaginaniu blaszek na zaworku użyć kombinerek lub innego zacisku (w żadym wypadku sróbokręta)ponieważ można uszkodzić palec wskazujący :mrgreen: , i niepotrzebnie biegać jak kura bez głowy :P
mycek123
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 28 lis 2014, 16:43
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Iława

Turbo po regeneracji - auto nie jedzie

Post autor: mycek123 »

Witam, tak jak nakreśliłem w temacie mam problem z autem po naprawie turbiny w swoim Tolku II AHF. Jakiś czas temu szybciej ruszyłem ze skrzyżowania, usłyszałem "gwizd urywanego przewodu" i turbo zaczęło komicznie głośno gwizdać, a pare dni później auto stanęło w kłebach białego, wręcz mlecznego dymu. Do domu uczywiście na lawecie o spod auta strumienie oleju. Po rozebraniu okazało się że turbina padła, mało tego, łopatki na wirniku zmielone prawie do płaskiego i jak mechanik stwierdził "pękł wirnik" - chociaż ja na nim pęknięcia nie widziałem, ale z drugiej strony mechanikiem nie jestem. Sprężarka poszła do regeneracji, wyczyszczony wydech, wymieniony jakiś przewód od turbo bo podobno był do wyjazdu (dodam, że ubyło mi ponad 2l oleju a wcześniej nic nie pobierał od stanu). Po naprawie poskładali mi samochód i jest słabo :/ Samochód w przedziale 1-1.9 jedzie jak wolnossący diesel, od 2-3.5 ciągnie jak nienormalny, a powyżej 3.5 wpada w jakiś tryb awaryjny i turbina nie ciągnie wcale (jak zgaszę auto i odpalę ponownie to ta sama akcja 1-1.9 >nic, 2-3.5>OK, pow.3.5 > diesel bez turbo). Dodam, że auto pare lat temu przyjechało z niemiec gdzie miało wgrywanego jakiegoś softa, ale ani ja ani poprzedni właściciel nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie jakiego, natomiast oblatywał inne diesle o mocy ok 130KM bez większego problemu.

Moje pytanie brzmi: czy muszę wgrywać nową mapę? (takich sugestii udzielił mi mechanik)
a może wystarczy jakieś kasowanie błędów czy strojenie (powtarzam, nie jestem mechanikiem, i pod tym względem działam trochę na oślep, toteż proszę o wyrozumiałość)
Może ktoś z was miał podobny problem? Jeśli tak to jak sobie z nim poradziliście?

PS.Przepraszam za swoją przemowę, ale wolałem odpisać sytuację po całości :)
Awatar użytkownika
nexa
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: nexa »

mycek123 pisze:Jeśli tak to jak sobie z nim poradziliście?


Do d...y regeneracja turbo.
Skontaktuj się z gruchą : 606-65-93-92
mycek123
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 28 lis 2014, 16:43
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Iława

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mycek123 »

obecnie jestem poza domem, ale niedaleko mam autoryzowany serwis SEATa, może podjadę do nich zapytać, co o tym sądzisz? nie ukrywam że to trochę denerwujące, mieć auto z potencjałem, a nie móc z niego korzystać :/
Awatar użytkownika
nexa
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: nexa »

mycek123 pisze:ale niedaleko mam autoryzowany serwis SEATa, może podjadę do nich zapytać, co o tym sądzisz?


Raczej nic to nie da. W ASO turbo nadaje się tylko do wymiany na nowe a za regenerację się nie biorą.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Po pierwsze to mamy ładny temat o problemach z turbiną, dopisz się tam.
Druga sprawa - daj logi, to zobaczymy, co to za softa masz wrzuconego. Tak czy inaczej - turbina powinna poprawnie działać, bez względu na soft. Jeśli masz źle ustawioną gruchę to będą takie jazdy, jak masz teraz.
Regeneracja na Twojej turbinie, czy wymieniona na inną, regenerowaną?
mycek123
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 28 lis 2014, 16:43
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Iława

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mycek123 »

turbo z tego co mi wiadomo jest moje ale zregenerowane, a co zapomniałem dodać - grucha jest też nowa bo tamta miała małą dziurkę już

PS. zabrzmi to pewnie głupio, śmiesznie albo wgl jeszcze jakoś gorzej dla was, którzy się znają, ale : co to logi, albo jak mam je wam przekazać? :->
Awatar użytkownika
nexa
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: nexa »

mycek123 pisze:co to logi, albo jak mam je wam przekazać? :->


http://forum.vw-passat.pl/threads/10985 ... ny-Silnika
mycek123
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 28 lis 2014, 16:43
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Iława

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mycek123 »

a wersja SUPER LIGHT? chodzi mi tylko o to jak to zrobić żeby podesłać te logi tutaj, czy muszę udać się do kogoś kto ma VAGa żeby podpiąć czy zrobię to jakoś sam na parkingu?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Musisz mieć VAGa. Bez tego ciężko coś wywróżyć. Grucha może i nowa, ale niekoniecznie dobrze ustawiona. Ten kto ma VAGa już będzie wiedział, co zrobić.
ODPOWIEDZ