[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

No i super, to już wyeliminowałeś akumulator i świece żarowe. Zostaje rozrusznik (ewentualnie kable do niego prowadzące, ale to raczej wątpliwe). W rozruszniku albo wytarte tulejki albo zwarcie w wirniku (albo jedno i drugie).
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

nie mam pod ręką szpeca od rozruszników, ale ok 20km dalej mam szrot na ktorym moge kupic uzywany rozrusznik za 150zl i jak nie bedzie to rozrusznik to moge oddac spowrotem
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

To trochę loteria, bo jednak rozrusznik to coś, co wypada od czasu do czasu zregenerować (tulejki, szczotki, solenoid, wirnik). Raczej ciężko będzie znaleźć na szrocie coś, co jest w idealnym stanie. No ale skoro możesz oddać to spróbować nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

znalazlem szpeca od rozrusznikow i czekam na nr tel do tego Pana moze sproboje cos zalatwic, czyli na Twoj słuch to raczej rozrusznik?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: irocket »

Ode mnie też coś ;) Odpiąłem czujnik temperatury (swoją drogą, kto ku*wa wymyślił, żeby go tam wsadzić, za wężem od spływu oleju...), świece grzały dłuuugo, jednak nie pomogło to za bardzo w odpalaniu. Drugi filmik to jak podpiąłem czujnik z powrotem. Różnicy w wysokości obrotów nie ma (pomiędzy podpiętym i odpiętym czujnikiem), dla porównania trzeci filmik jak to wygląda w lecie, tutaj różnica jest, ale nieznaczna.
odpięty czujnik || podłączony czujnik || wolne obroty lato

Sorki za brak synchro w jednym filmie, ale no ten telefon na tym systemie tak ma.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

No kręci zdecydowanie za wolno. Skoro akumulator zmieniałeś i dalej to samo, nie widać też wyraźnych uszkodzeń kabli (masowego i tego grubego idącego bezpośrednio z akumulatora) to niewiele możliwości pozostaje.

[ Dodano: 2014-11-28, 12:17 ]
irocket, na moje ucho to te obroty jakoś specjalnie wolne nie są. Sprawdź obroty na VAGu, może to zegary przekłamują. Ale odpala Ci tak, jakby świece w ogóle nie grzały. Bezpiecznik od świec żarowych masz sprawny? W Golfie III 1Z jest przykręcony do podszybia. Nie wiem, gdzie jest w 1L (może być nad skrzynką z przekaźnikami). Sprawdź, czy w kapturkach idących do świec pojawia się napięcie. No i jaki mają opór same świece.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: irocket »

vwir, jeżeli chodzi o ten bezpiecznik przed zbiorniczkiem wyrównawczym ( http://i.imgur.com/RUnnrGm.jpg ) to on jest ok. Ewentualnie jak przyjadę do domu, to spróbuję odkręcić kable i przeczyścić styki. Miernika nie mam, więc sprawdzanie się trochę odciągnie ;) Na filmach może tego nie słychać, ale jak odpali, to jakby na 1 cylindrze nie łapie dobrze. Wiadomo, że najlepiej to by sprawdzić świece, wtryski, kompresję, rozrusznik i wymienić / zregenerować uszkodzone rzeczy, ale to koszta są... Teraz auto będzie stało większość czasu w domu, więc to tak tylko informacyjnie, wielkiego priorytetu sprawa nie ma. Jak zakupi się multimetr i interfejs, to podziałamy. A jeszcze odnośnie interfejsu - jak kupię np z viaken.pl kabel vag kkl obd2 (z przejściówką), to on też będzie pasował do Scenic I? Program wiem, że nie, ale sam kabel?
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Do renault to zdaje się i soft i interfejs inny (CLIP).
A odnośnie multimetru - można sobie poradzić bez niego. Napięcie w kapturkach świec sprawdź zwykłą żarówką 12V z dolutowanymi kabelkami (jeden do minusa, drugi w kapturek świecy). Natomiast świece żarowe sprawdzasz tak, że bierzesz w miarę gruby przewód, jeden koniec dajesz do plusa na akumulatorze, drugim dotykasz do końcówki świecy. Jeśli nie iskrzy to świeca do wymiany.
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

auto zostawione u elektromechanika, mam odebrac o 16.00 zobaczymy czy to jednak rozrusznik, jesli to nie pomoze to odstawie tolka chyba wkoncu na zlom;/


Auto odebrane koszt z robocizna + szczotki tulejki... nie znam sie na tym zaplacilem 150zł:) efekt? kreci jak wariat zobaczymy rano jak bedzie ok -6 :) oczywiscie nagram i wrzuce wam chlopaki
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: ghul17 »

wsłuchajac sie w twój filmik właśnie tak mi to wygladało że tulejki do bani bo prad jest tylko rozrusznik sie blokuje przy koncu tak jak bym mu czegosc brakowało. teraz przynajmniej te 150 zł wiesz ze nie wydałes na marne a jutro bedzie tylko lepiej. pokaz filmik
ODPOWIEDZ