[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
suhhar

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: suhhar »

SIema panowie problem dzisiaj rano dziewczyna nie mogla odpalic auta bardzo słaby aku, ale za 2 razem odpaliła poszła chmura dymu ale zapaliły się wszystkie kontrolki włącznie z olejem który mrugał ale auto chodziło dość dziwnie jakby na 3 cylindry nie jechała tylko odstawiła auto i stoi. Teraz pytanie czy jak zamontuje nowy aku kontrolki zgasną bo i tak jest do wymiany czy coś sie zrypało ? czy odma moze dawać takie efekty ???
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

suhhar, możliwe, że kontrolki wariują, bo masz już akumulator do bani.Sprawdź na nowym aku albo podładuj ten i wtedy zobacz.
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

A tak odpalił dzisiaj moj tolek przy -2c :) WIDEO
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Może zawieź wirnik rozrusznika do sensownego elektromechanika, żeby sprawdził, czy nie masz przebicia. Przy okazji sprawdź wszystkie tulejki w rozruszniku. Bo on faktycznie kręci ostatkiem sił.
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

czyli to jednak rozrusznik?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

To, że kiepsko palił przy kilku stopniach mogło być spowodowane tym, że świece się jeszcze nie załączały. Ale przy -2 (o ile czujnik temperatury jest sprawny) to świece już grzeją.
Kręcenie rozrusznika w tym tempie nie jest normalne. Jeśli tak samo było na starym akumulatorze i na nowym też jakoś specjalnie lepiej nie jest, to trzeba sprawdzić ten rozrusznik. To nie jest trudne zadanie - nie trzeba podwieszać silnika jak w starszych TDI, tylko odkręcasz kilka śrub i rozrusznik masz na wierzchu. Wtedy z nim do dobrego elektromechanika (tylko kogoś sensownego, żeby konkretnie sprawdził wirnik). Ewentualnie wymień też tulejki, jeśli jest taka potrzeba. Koszt nie jest wysoki, roboty nie jest jakoś specjalnie dużo, a jedną rzecz już wyeliminujesz ze zmiennych.
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

a jesli to nie rozrusznik to co moglo by to byc, bo jak nie zrobie to w zime piechota mnie czeka;/
suhhar

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: suhhar »

SIemka panowie aku wymieniony na nowy, problem kontrolek rozwiazany to była za słaby aku ale została swiecąca kontrolka silnika, pojechałem do mechanika i wyłapał błąd czujnika halla, błąd skasowany i auto juz spoko jezdzi.

Co do kolegi tematu to ze aku dobrze w lecie krecił to nie znaczy ze w zimie bedzie dobrze, najwazniejszy jest prad rozruchowy, poprostu aku musi miec moc, zmieni aku i zobacz jak bedzie krecił, jak bez zmian to rozrusznik do regeneracji.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: irocket »

Wygląda to na rozrusznik, jakby to coś z aku było, to by przygasały kontrolki przy takim kręceniu. Aha, punkty masowe czyściłeś?
Mój odpala tak: https://www.youtube.com/watch?v=lEICNVqjxXc ale to jest wina tego, że nie grzeje przynajmniej jedna świeca (słychać po odpaleniu, że nie łapie na wszystkie). Temperatura około 0, jak jest trochę cieplej, to wtedy dłużej kręci, trochę na pusto. No i w zimne dni po odpaleniu coś piszczy, to pewnie alternator lub pompa wspomagania, po chwili przestaje (lub jak się da obroty >1000). W internecie widziałem kilka filmów z odpalania silnika 1Z i po odpaleniu wszystkie miały obroty około 1000rpm, mój czy zima, czy lato ma te 850-870. Czy da się to jakoś vagiem wyregulować?
Awatar użytkownika
drag13
Forumowicz
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2014, 15:08

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: drag13 »

suhhar pisze:SIemka panowie aku wymieniony na nowy, problem kontrolek rozwiazany to była za słaby aku ale została swiecąca kontrolka silnika, pojechałem do mechanika i wyłapał błąd czujnika halla, błąd skasowany i auto juz spoko jezdzi.

Co do kolegi tematu to ze aku dobrze w lecie krecił to nie znaczy ze w zimie bedzie dobrze, najwazniejszy jest prad rozruchowy, poprostu aku musi miec moc, zmieni aku i zobacz jak bedzie krecił, jak bez zmian to rozrusznik do regeneracji.



akumulator jest nowy ma miesiąc, 77/780 to napewnie nie wina tego :)
ODPOWIEDZ