Rozrząd - wymiana, części

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Wojnicz Małopolska

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: ghul17 »

popychacze polecam firmy febi założyłem je u siebie i chodzą do dziś. rok temu. niespodzianka jest taka że w pudełku siedzą popychacze INA (czyli te co na pierwszy montaż idą) i przede wszystkim, febi wychodzi dużo taniej niż kupując popychacze INA w pudełku INA

odsnosnie rozrządu zmieniałem ostatnio w borze 1.9 ALH rozrząd komplet, pasek boscha za 83zł, rolki prowadzące SKF coś koło 200 pluspare złotych napinacz INA/LUK 170zł, pompa wody VALEO 130zł zobaczymy czy wytrzyma 5 lat całosc.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: szymekgd »

ghul17 pisze:febi wychodzi dużo taniej niż kupując popychacze INA w pudełku INA


A co w przypadku jak pakowacz febi zmieni dostawcę i w pudełku znajdziesz jakieś badziewie?
Michal
lolek
Forumowicz
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2009, 11:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Warszawa

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: lolek »

Witam.
Bede mial zdejmowana pompe wtryskowa do regeneracji. Wiaze sie to z ruszeniem rozrzadu. Poprzednio rozrzad byl wymieniony ponad 5 lat temu. Bez pompy wody. Nastukane jest juz ponad 50tys. Zastanawiam sie czy nie zrobic juz teraz rozrzadu i miec spokój. Zakladam, ze koles wezmie ciut mniej za robocizne jak bedzie robil calosc. Planuje wrzucic rozrzad contitecha.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: vwir »

Rozrząd zmienia się co 90 tys. km. lub co 5 lat (którekolwiek nastąpi wcześniej).
Awatar użytkownika
_carlos-
Forumowicz
Posty: 471
Rejestracja: 22 kwie 2011, 23:32
Auto: SEAT TOLEDO 1M
Model: 1,9 TDI ALH
Skąd?: Zabrze

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: _carlos- »

Zbliża się czas wymiany rozrządu w moim ALH. Czytając trochę na forach myślę o takim zestawieniu:
-pasek wzmacniany GATES (95559XS) lub CONTI (1044)
-pompa SKF,
-rolki
Górna
SKF - VKM 21004
INA - 532 0161 10
dolna
SKF - VKM 21131
INA - 532 0165 10.
Ponoć ta duża na dole i napinająca wytrzymują 3x tyle a i nawet po tym przebiegu nie wykazują śladów zużycia. Dolna spokojnie pół mln km wytrzyma.
Doczytałem, że Tylko doczytałem, że były 2 rodzaje pasków i różniły się wytrzymałością; silniki z numerem powyżej 500000 miały wzmacniany pasek, natomiast silniki z mniejszym numerem, miały słabsze (np. CT946). Nie można zakładać wzmacnianego paska do silników z mniejszym numerem, gdyż występuje ryzyko uszkodzenia koła rozrządu. Skąd mam wziąć numer silnika?
Udało się sczytać z naklejki na obudowie 552285
https://www.gates-online.com/GatesEU/pl ... 59XS_2.pdf
Co o tym zestawieniu sądzicie?
Znacie kogoś kto załatwi części do rozrządu w dobrej cenie?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: vwir »

Brałem zestaw bezpośrednio w VW. Dali mi wzmacniany pasek, mimo iż mam AHF z początku produkcji. Nawet w tym dokumencie który podesłałeś jest napisane, że jeśli zastosujesz napinacz z metalową rolką to możesz założyć wzmacniany pasek. A przecież napinacz też będziesz wymieniał, więc po prostu kup komplet wzmacniany i tyle.
Nie można robić w drugą stronę (dawać słabszy pasek do nowszych silników) bo nowsze silniki mają pompę wtryskową która stawia większy opór.
Swoją drogą - nie widzę napinacza ani trzeciej rolki na Twojej liście. W skład kompletu wchodzi napinacz, 3 rolki, pasek, pompa.
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Renovatio »

_carlos_ ja bym sobie darował pompę SKF (produkcja przeniesiona do chin), u mnie SKF wytrzymał 1000km i zaczął cieknąć i brał HEPU (znacznie lepsze), natomiast rozrząd to zestaw contitecha od ciebie zależn czy wzmacniany czy nie (ja mam ASV wiec muszę mieć CT1044).
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Sony »

Co do pompy to w 100% zgadzam się z przedmówcą. Osobiście mam coprawda SKF (wymiana 3 lata temu), ale ma plastikowe łopatki i to jest lipa. Hepu natomiast ma łopatki metalowe i jest przez to trwalsza.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: vwir »

Łopatki metalowe w niczym nie są lepsze, niż plastikowe. Ori idą z plastikowymi i wytrzymują duuuuużo. To nie łopatki ulegają uszkodzeniu (bo nie mają od czego, skoro cały czas obracają się w wodzie) tylko łożyskowanie. A to w SKF jest do bani - w moim drugim aucie wysypało się po kilkuset km i zaczęło hałasować.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7083
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Sony »

vwir, znajomek miał taki przypadek, że łopatki (plastikowe) mu się połamały, a łożyskowanie było ponoć OK :) Stąd moja opinia :P
ODPOWIEDZ